• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1
معاون اقتصادی استاندار هرمزگان:

به دنبال ایجاد زنجیره ارزش در حوزه معادن با هدف ایجاد اشتغال و درآمدزایی هستیم

  • کد خبر : 85435
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
به دنبال ایجاد زنجیره ارزش در حوزه معادن با هدف ایجاد اشتغال و درآمدزایی هستیم
عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در جلسه کارگروه طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس هرمزگان گفت: یکی از رویکردهای ما، در سال۱۴۰۲ در حوزه رشد اقتصادی معادن است که باید به شکل ویژه به آن بپردازیم و واحدهای راکد این حوزه را فعال کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان تاکید کرد: ایجاد زنجیره ارزش در حوزه معدن‌کاری یک اصل است و برای تحقق این امر باید بتوانیم معادن راکد را فعال کنیم. موضوع دیگر شناسایی پهنه‌هایی است که در حوزه معدنی در سطح استان وجود دارند. در مجموع، سال ۱۴۰۲ با یک رویکرد و عملکرد بهتر و قوت بیشتری ورود خواهیم کرد تا یک برنامه عملیاتی در حوزه معدن داشته باشیم.

وی با اشاره به شعار سال که مهار تورم و رشد تولید است، ادامه داد: تا پایان سال ۱۴۰۲ تمام واحدهای معدنی که غیر فعال است را فعال می‌کنیم، حوزه معدن ارتباط مستقیم با معیشت مردم دارد و فعالیت واحدهای معدنی بر تولیدات اقتصادی استان هم موثر هستند.

شهرزاد با اشاره به رویکرد احیای معادن غیرفعال در سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: سه گام مثبت در احیای معادن راکد برداشته شد که عمدتا هم زیرساختی بودند: اول آنکه زمینه صادرات مواد معدنی فراهم شد به جهت اینکه معدن‌کار با دغدغه کمتری به تولید بپردازد. بنادر و اسکله‌هایی که در سطح استان وجود دارد به شکلی احیا و امکانات و تجهیزات لازم در آنها شکل گرفت و این فرصتی برای معدن‌کار بود تا بتواند صادرات مواد معدنی را با طیب خاطر بیشتری انجام دهد.

وی افزود: نکته دوم آسیب شناسی معادن غیرفعال بود تا متناسب با مسائل و مشکلاتی که پیش روی هر کدام از آنهاست معادن را احیا کنیم و توانستیم در سال ۱۴۰۱ از مجموع معادن غیرفعال استان، ۳۳ واحد معدنی غیرفعال را به چرخه تولید بازگردانیم.

معاون اقتصادی استانداری هرمزگان توضیح داد: نکته بعدی تعریف زنجیره‌های معدنی است برای اینکه از خام فروشی جلوگیری و ارزش افزوده بیشتری در حوزه معدنی ایجاد کنیم، سیاست معدن تا محصول را در پیش گرفتیم و عمده حمایت‌ها و سیاست‌های حمایتی که داشته‌ایم برای این فرآیند انجام شد؛ این اقدام ارزش افزوده بالا، جلوگیری از خام فروشی و افزایش اشتغال را به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: فرسودگی ماشین آلات معدنی، نداشتن نقدینگی و صادرات محدود محصولات معدنی عمده مشکلات معادن استان هرمزگان است که در تلاش هستیم تا با همکاری طرح احیا و استفاده از ظرفیت‌های صندوق بیمه سرمایه‌گذاری این مشکلات را مرتفع کنیم.

http://tejaratava.ir/?p=85435

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.