• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
7

بهره برداری ۹ طرح زیربنایی برق اصفهان آغاز شد

  • کد خبر : 10505
  • ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
بهره برداری ۹ طرح زیربنایی برق اصفهان آغاز شد

اصفهان- تجارت آوا- بهره برداری ۹ طرح زیربنایی برق اصفهان روز پنجشنبه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهوری و استاندار و شماری از مسوولان استانی در پست برق هسنیجه این استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان، این طرح ها را شامل ایستگاه‌های توزیع، اتصالات فوق توزیع و اتصالات انتقال برشمرد و گفت: برای بهره برداری این طرح ها حدود ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

رسول موسی رضایی افزود: ایستگاه ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت لنجان، ایستگاه سیار ۶۳ کیلوولت شهر گز، ایستگاه سیار ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی بزرگ اصفهان، بخشی از اتصالات فوق توزیع پست کهندژ، اتصالات انتقال پست هسنیجه، اتصالات انتقال پست لنجان ، بخشی از اتصالات فوق توزیع پست لنجان و نیروگاه مقیاس کوچک ۱۰ مگاواتی سبز سپاهان از جمله این طرح‌هاست.

وی درباره بهره برداری از پست ۴٠٠ به ۶۳ کیلوولت هسنیجه گفت: این پست با اعتباری معادل ۳۲۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ١٩ هکتار با ۲ قسمت ۴٠٠ و ۶٣ کیلوولت در مجاورت شهرک بزرگ صنعتی اصفهان یکی از پروژه های مهم و زیربنایی صنعت برق است.

وی این پست را یکی از پنج پستی ذکر کرد که با اعتبار بانک توسعه اسلامی و با هدف افزایش پایداری شبکه سراسری، کاهش افت ولتاژ مصارف صنعتی، تامین دیماند(تقاضای برق) مصرفی متقاضیان و مشترکان منطقه شمال اصفهان و افزایش قابلیت اطمینان برق رسانی به مشترکان به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان ظرفیت پست لنجان را ۳۲۰ مگاولت آمپر اعلام و اضافه کرد: در این طرح که در مساحتی بالغ بر ۶.۲۵ هکتار در غرب اصفهان و در مجاورت شهرک صنعتی فولاد احداث و  برای آن ۲۸۰ میلیارد تومان هزینه شد.

موسی رضایی اظهارداشت: این پست با هدف افزایش پایداری شبکه و تامین دیماند مصرف متقاضیان و مشترکان منطقه مرکزی اصفهان و تغذیه پست‌های ۶۳ فولاد آلیاژی، نوید منگنز، فولاد سپهر، شهرک فولاد، خمیر و کاغذ اترک، آجر نسوز آذر و زرین خودرو احداث شد و قابلیت اطمینان برق رسانی و تامین برق شهرک‌های صنعتی مجاور را دارد.

وی اعتبار بهره برداری از پست سیار شهر شهر گز در شمال اصفهان را ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: این پست قابلیت تامین برق مشترکان صنعتی کشاورزی تجاری و خانگی را دارا خواهد بود.

‎موسی رضایی ظرفیت نیروگاه مقیاس کوچک را  ‎١٠ مگاوات برشمرد و گفت : بخش خصوصی این طرح را با حمایت مجری طرح نیروگاه‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده احداث کرده است.
وی هزینه ساخت این طرح را هزینه بالغ بر ۱۱۲ میلیارد تومان و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای، پست شهرک بزرگ صنعتی اصفهان را از جمله دیگر طرح‌های مهم برشمرد و افزود: با توجه به نیاز روز افزون استفاده از انرژی برق به خصوص در بخش صنعت و شهرک‌های صنعتی، تقاضای افزایش خرید بار مصرفی در شهرک بزرگ صنعتی اصفهان وجود داشت و بهره‌برداری از این طرح که برای آن ۱۰ میلیارد تومان هزینه شد قادر خواهد بود نیاز این بخش را مرتفع کند.

وی درباره دیگر طرح ها شامل اتصالات فوق توزیع تصریح کرد: این طرح‌ها با هدف تامین برق و قابلیت مانور و پایداری شبکه برق احداث شده است.

#هر_هفته_الف_ب_ایران عنوان پویشی است که رضا اردکانیان وزیر نیرو برای افتتاح هفتگی طرح‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق مطرح کرده است.

 در این پویش، ۲۲۷ پروژه با ۳۳ هزار میلیارد تومان اعتبار، تا پایان سال ۱۳۹۸ در ۳۱ استان کشور به بهره‌برداری رسید. این پویش که سال گذشته با وجود تحریم های ظالمانه جمهوری اسلامی ایران به خوبی اجرا و در هر استان هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شد، سال جاری نیز با ۲۵۰ طرح و هزینه ۵۰ هزار میلیارد تومان در ۳۱ استان کشور تا پایان سال اجرا می‌شود.

یکی از اهداف «پویش هرهفته_الف_ب_ایران» تعامل دو سویه با جامعه برای ارائه عملکرد، همکاری و بازخورد و استفاده از نظرات ارزشمند و مدیریت توام عرضه و تقاضا است. 

شرکت توزیع برق استان اصفهان، بزرگترین توزیع برق منطقه مرکزی کشور و سومین شرکت توزیع برق از نظر اهمیت است.

http://tejaratava.ir/?p=10505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.