• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

بهره‌برداری از ۴ پروژه توسعه‌ای فولاد مبارکه به همت شرکت فولادسنگ مبارکه

  • کد خبر : 62741
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲
بهره‌برداری از ۴ پروژه توسعه‌ای فولاد مبارکه به همت شرکت فولادسنگ مبارکه

آیین افتتاح پروژه احداث خط خردایش و دانه‌بندی و همچنین سنگ‌شکن اولیه شرکت فولادسنگ مبارکه توسط مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و با حضور نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی، تعدادی از مسئولین منطقه و جمعی از معاونین و مدیران فولاد مبارکه برگزار و پروژه‌های بهره‌برداری از معدن سنگ آهن خاک سرخ کودی هرمزگان و سنگ آهن سیلیس داوران کرمان نیز به صورت آنلاین افتتاح گردید.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، پروژه‌ احداث خط خردایش و دانه‌بندی با ظرفیت ۳۵۰ تن در ساعت، سرمایه‌گذاری اولیه ۲۳۰ میلیارد ریالی و با هدف افزایش ظرفیت تولید سنگ آهک دانه‌بندی‌شده به بهره‌برداری رسید که سنگ‌شکن هیدروکن و سرندهای ارتعاشی به‌عنوان تکنولوژی استفاده‌شده در احداث این پروژه منجر به تولید سنگ آهک دانه‌بندی‌شده در ابعاد متنوع به‌عنوان محصول نهایی گردیده است. ۹۰ درصد تجهیزات این پروژه توسط متخصصان داخلی بومی‌سازی شده و اشتغال ۸۵ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم گردیده است.

پروژه احداث خط سنگ‌شکن اولیه، با سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد ریال و ظرفیتی بالغ بر ۷۰۰ تن بر ساعت از دیگر پروژه‌هایی بود که در شرکت معدنی و صنعتی فولادسنگ مبارکه به بهره‌برداری رسید؛ افتتاح این پروژه که با هدف افزایش ظرفیت تولید و تأمین پایدار سنگ آهک دانه‌بندی‌شده و ظرفیت تولید سالیانه ۵ میلیون تن سنگ آهک صورت گرفته، با استفاده از تکنولوژی سنگ‌شکن ژیراتوری، تولید سنگ آهک با دانه‌بندی صفر تا ۲۰۰ میلی‌متر را محقق می‌کند. ۷۰ درصد از تجهیزات به‌کار گرفته شده در پروژه خط سنگ‌شکن اولیه، توسط متخصصان داخلی بومی‌سازی شده و این پروژه اشتغال ۹۵ نفر را فراهم کرده است.

لازم به‌ذکر است مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به صورت آنلاین پروژه‌های بهره‌برداری از معدن سنگ آهن خاک سرخ کودی هرمزگان و معدن سنگ آهن سیلیس داوران کرمان را افتتاح کرد.

بهره‌برداری از معدن هماتیت و خاک سرخ کودی هرمزگان با سرمایه‌گذاری ۱۴۸ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان در مساحتی بالغ بر ۶ کیلومتر مربع و با هدف تأمین سنگ آهن مورد نیاز گروه فولاد مبارکه صورت گرفت که میزان ذخیره سنگ آهن آن طبق پروانه بهره‌برداری موجود، بالغ بر ۵۳۱ هزار تن و ذخیره سالیانه خاک سرخ آن طبق پروانه بهره‌برداری موجود بالغ بر ۴۵ هزار تن می‌باشد.

برای این پروژه معدنی به میزان هزار و ۶۵۰ متر حفاری صورت گرفته، ذخیره هماتیت اثبات‌شده معدن سنگ آهن خاک سرخ کودی به میزان ۷ میلیون تن و ظرفیت سالیانه استخراج طرح توسعه آتی آن به میزان ۵۰۰ هزار تن است؛ پروژه بهره‌برداری از معدن سنگ آهن خاک سرخ کودی برای ۲۸ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

بهره‌برداری از معدن سنگ آهن سیلیس داوران کرمان نیز با هدف تأمین سنگ آهن و سیلیس مورد نیاز گروه فولاد مبارکه و با سرمایه‌گذاری اولیه ۸۰۵ میلیارد ریالی در مساحتی بالغ بر ۱۳ کیلومتر مربع صورت گرفته که اشتغال‌آفرینی ۳۵ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم را به همراه دارد؛ ظرفیت استخراج طرح توسعه آنی این پروژه ۳۰۰ هزار تن در سال است.

طبق پروانه بهره‌برداری موجود، این معدن، ۲۵۰ هزار تن ذخیره آهن، ۶۰۰ هزار تن ذخیره سیلیس و سالیانه ۲۵ هزار تن ظرفیت استخراج به همراه ذخیره هماتیت اثبات‌شده ۴ میلیون تنی دارد و دارای ۷۷۶ متر حفاری اکتشافی است.

شرکت معدنی و صنعتی فولادسنگ مبارکه اصفهان مأموریت تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنعت فولاد شامل سنگ آهک، آهن و دولومیت برای صنایع فولاد کشور با تمرکز بر نیازهای گروه فولاد مبارکه اصفهان را دارد.

http://tejaratava.ir/?p=62741

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.