• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

بهره‌برداری از پروژه‌های ایرانسل به مناسبت دهه فجر

  • کد خبر : 75372
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
بهره‌برداری از پروژه‌های ایرانسل به مناسبت دهه فجر

مراسم «بهره‌برداری از پروژه‌های ایرانسل» به مناسبت دهه فجر، با حضور دکتر عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، جمعی از معاونان وزارت ارتباطات، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، معاونان و اعضای هیأت مدیره ایرانسل و اهالی رسانه، در ساختمان مرکزی ایرانسل برگزار شد.

در ابتدای مراسم دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل با تبریک ایام دهه فجر و با خیر مقدم به وزیر محترم ارتباطات، دکتر توانگر نماینده محترم مجلس، معاونان محترم وزارت ارتباطات، اهالی رسانه و سایر حاضران، اطلاعاتی از آخرین وضعیت ایرانسل در صنعت تلکام ارائه داد.

به گفته دکتر عباسی آرند، تعداد مشترکان ایرانسل به عدد ۶۲.۵ میلیون نفر رسیده است و ۴۳.۴ میلیون نفر از آن‌ها، مشترک اینترنت همراه ایرانسل هستند. ایرانسل از ابتدای شروع فعالیت تا کنون، در مجموع بیش از ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

مدیرعامل ایرانسل افزود: امروز انشاء‌الله با دستور وزیر محترم، چهارصدمین سایت ۵G ایرانسل را افتتاح می‌کنیم تا در ادامه فاز‌های بعدی پروژه توسعه فراگیر نسل پنج در سراسر کشور، شاهد گسترش پوشش نسل پنج در شهرهای مختلف کشور باشیم.

دکتر عباسی‌آرند در ادامه این مراسم با توضیح ظرفیت کل مراکز داده و سوئیچ ایرانسل گفت: تا کنون مراکزی با ظرفیت بیش از ۳ هزار رک در حال استفاده است و مرکزی که امروز در مشهد مقدس افتتاح می‌شود نیز ۸۰ رک به این ظرفیت اضافه می‌کند. همچنین مراکز دیگری با مجموع ظرفیت ۲۴۰ رک هم‌اکنون در برنامه توسعه قرار دارند.

افتتاح چهارصدمین سایت نسل پنج تلفن‌همراه ایرانسل توسط وزیر ارتباطات

۴۰۰مین سایت نسل پنج ایرانسل، در شهر کرمانشاه، طی ارتباط آنلاین از ساختمان مرکزی ایرانسل و توسط وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات افتتاح شد. به این ترتیب، فاز نخست پروژه توسعه فراگیر ۵G ایرانسل تکمیل شده و فاز دوم این پروژه کلید می‌خورد.

دکتر زارع‌پور: به همکاران عزیزم در بخش‌های مختلف خانواده بزرگ ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، به ویژه در شرکت ایرانسل خسته نباشید می‌گویم. مایه خوشحالی است که نسل پنج با شتاب در کشور در حال توسعه است.

فاز نخست پروژه توسعه خطوط فیبرنوری، با هدف ارائه خدمت «فیبر به منازل (FTTH)»، در شهرهای بابل، آمل، اسلامشهر، اراک، کمالشهر و شهر گلستان در استان تهران، به ترتیب با ۳۶، ۳۰، ۴۳، ۵۳، ۱۱ و ۲۷ کیلومتر، توسط وزیر ارتباطات افتتاح شد.

دکتر عیسی زارع‌پور گفت: ورود ایرانسل به پروژه «ارائه فیبر به منازل» و ارائه خدمات ثابت را به فال نیک می‌گیریم. امیدواریم ایرانسل سرعت بالاتری را نسبت به آنچه تا کنون ارائه شده به مردم عزیز عرضه کند.

در ادامه مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های ایرانسل به مناسبت دهه فجر، طی ارتباط آنلاین با مشهد مقدس، از مرکز سوئیچ شمال شرق ایران، در زمینی به مساحت ۱۵۴۸ متر مربع و با ظرفیت ۸۰ رک، به دستور مقام عالی وزارت ارتباطات، بهره‌برداری شد.

دکتر زارع‌پور: از همه دوستانی که برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور در همه حوزه‌ها تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم.

ایرانسل در ادامه این مراسم و با هدف گسترش بیش از گذشته پوشش خدمت اینترنت پرسرعت همراه و ثابت، از فاز جدید توسعه شبکه همراه و ثابت با افتتاح ۳۴۴ سایت ارتباطی همراه و ۹۸ سایت اینترنت ثابت (TD-LTE)، توسط وزیر ارتباطات، بهره‌برداری کرد.

دکتر زارع‌پور: انشاءلله این ۴۴۲ سایت‌ جدید ایرانسل، باعث ارائه خدمات باکیفیت و پرسرعت به مردم شهرها و روستاها می‌شود.

ایرانسل، اپراتور پیشگام در توسعه اینترنت پرسرعت روستایی، در ادامه پروژه وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات برای توسعه سایت‌های ارتباطی روستایی (USO)، ۱۵۶ سایت جدید را برای پوشش ۳۵۳ روستا در سراسر کشور راه‌اندازی کرده و به مرحله بهره‌برداری رسانده است. سایت روستایی ایرانسل در روستای تنگ‌کبودگلابی در شهر کوهدشت استان لرستان، به نمایندگی از این سایت‌ها، طی ارتباط آنلاین از ساختمان مرکزی ایرانسل، توسط دکتر عیسی زارع‌پور افتتاح شد.

وزیر ارتباطات: از کسانی که برای راه‌اندازی سایت‌های روستایی و اتصال روستاییان به شبکه ملی اطلاعات با زیرساخت‌های پرسرعت و باکیفیت تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم.

رونمایی از نسخه جدید سوپراپلیکیشن ایرانسل من که توسط تیم‌های داخلی شرکت ایرانسل و به صورت کاملاً بومی توسعه یافته است، آخرین پروژه بهره‌برداری شده مراسم امروز بود که دکتر عیسی زارع پور آن را رونمایی کرد.

دکتر عیسی زارع‌پور: من هم از نسخه قبلی این اپلیکیشن استفاده می‌کردم و توسعه نسخه جدید آن باعث خوشحالی است. ما آمادگی داریم تا خدمات دولت را که از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارایه می‌شود، در اختیار نرم افزارهای بومی پرمخاطب از جمله ایرانسل من قرار دهیم.

در آخرین بخش از آیین «بهره‌برداری از پروژه‌های ایرانسل» به مناسبت دهه فجر با حضور وزیر ارتباطات، دکتر عیسی زارع‌پور سخنرانی خود را آغاز کردند.

وزیر ارتباطات: رسالت بزرگی بر دوش ماست که فناوری‌های جدید را در سراسر کشور، ساری و جاری کنیم. یکی از ابزارهای کلیدی که می‌تواند به توسعه کشور شتاب دهد، حتماً حوزه فناوری‌اطلاعات و ارتباطات است.

دکتر زارع‌پور: از ایرانسل، اولین ارائه‌دهنده ۵G در ایران، می‌خواهم که به سمت توسعه خدمات اینترنت اشیا و توسعه ابزارهای هوشمند حرکت کند. ورود ایرانسل به پروژه «فیبر به منازل»، یک اتفاق میمون و مبارک است و می‌تواند نقش کلیدی در توسعه این طرح داشته باشد.

مراسم «بهره‌برداری از پروژه‌های ایرانسل» به مناسبت دهه فجر، با سخنرانی دکتر مجتبی توانگر نماینده محترم مجلس شورای اسلامی ادامه پیدا کرد.

دکتر توانگر: اپراتورها بازوی اجرایی توسعه ICT هستند و پیشرفت در این حوزه، موجب پیشرفت کشور و اقتصاد دیجیتال خواهد شد. از ایرانسل برای تلاش‌های انجام شده در این زمینه تشکر می‌کنم.

http://tejaratava.ir/?p=75372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.