• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

برگزاری کنفرانس علمی تخصصی و نمایشگاه بین‌المللی متاراد در تهران

  • کد خبر : 51725
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
برگزاری کنفرانس علمی تخصصی و نمایشگاه بین‌المللی متاراد در تهران
دکتر سعید سمیعی رئیس مرکز کار ایران و دبیر متاراد خبر از برگزاری کنفرانس علمی تخصصی و نمایشگاه بین‌المللی متاراد با موضوعیت «رمز ارزش، رمز پول، متاورس، بلاکچین، اقتصاد دیجیتال تجهیزات و منابع وابسته» مورخ ۳ الی ۶ خرداد در تهران داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تجارت آوا، دکتر سعید سمیعی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: این رویداد از منظر تکنولوژی در لبه فناوری‌های نوین حرکت میکند و یکی از موارد مهم در این مباحث مواجه بودن با مسائل حقوقی قضایی و امنیتی آن است که در کنار آن قرار دارد و خوشبختانه با نهادهای مختلف کشور در این زمینه همکاری بسیار خوبی شکل گرفته شده است.

دبیر متاراد ادامه داد: در واقع در مرکز کار از روز اول بنای آغاز کار، این موضوع مد نظر گرفته شده است که انجام این مهم بدون حمایت مراکز حاکمیتی به سرانجام نمی رسد. خوشبختانه با همکاری خوب دستگاههای مختلف ما نیز خود را مکلف به اجرای قوانین کرده‌ایم و با توجه به جلسات مختلف با معاونت قوه قضاییه و مراکز دیگر در بخش سبز مسیر گام برداریم که برای این رویداد مهم حاشیه ایجاد نشود.

وی افزود: فناوری اطلاعات و زیر شاخه های آن سرعت رشد خیره کننده‌ای داشته و خروجی های کسب و کار بسیار رشد کرده است و با توجه به موضوع اقتصاد دیجیتال که به صورت جنرال در نظر گرفته شده و همه ما با آن مرتبط هستیم، مباحثی همچون متاورس که لایه جدید از تکنولوژی روز است، بحث رمزارزش، رمزارز که در بستر بلاکچین شکل گرفته است موضوعاتی است که روی این ها تمرکز خواهد شد.

رئیس مرکز کار ایران گفت: در این رویداد ما هیچ گونه ترویج نخواهیم داشت بلکه سازمانها و مراکز و شرکتهای مختلف زیر یک سقف قرار خواهند گرفت و اطلاعات و توانمندی های خود را به اشتراک می گذارند تا نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنند و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و قضایی این نقاط ضعف پوشش داده خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما روی خط سبز حرکت می کنیم که همه دستگاه ها نیز بر آن اتفاق نظر دارند و البته وی تاکید کرد ما محدود و تخصصی به موضوعات می پردازیم. از طرفی باید گفت نهادهای کشور در موضوع رمز ورود دارند ولی به صورت تخصصی حرکت نکرده اند و با توجه به ظرفیت کشور همه این توانمندی ها در یک قاب کنار هم قرار داده خواهند گرفت و قرار است به آن پرداخته شود. شرکت کنندگان در نمایشگاه آخرین دستاوردها و فناوری ها را معرفی می کند تا برای نهادها و دستگاههای مختلف این توانمندیها نمایش داده شود و از آنها استفاده گردد.

دکتر سعید سمیعی افزود: در بخش کنفرانس نیز میزبان بخش خصوصی و مسئولین نهادهای مختلف کشور هستیم و این بخش کاملاً علمی می باشد.

وی ادامه داد: این رویداد از ۳ خرداد الی ۶ خرداد به صورت همزمان نمایشگاه و کنفرانس اجرا خواهد شد و حدود ۷۴ شرکت داخلی و خارجی تا این زمان به صورت حضوری و مجازی اعلام آمادگی حضور کرده‌اند.

دبیر کنفرانس و نمایشگاه متاراد درخصوص اقتصاد دیجیتال در ایران گفت: ۱۰ درصد اقتصاد کشور دیجیتال است و از نظر فرصت، ظرفیتهای زیادی در این زمینه وجود دارد. البته مشکلات زیادی نیز همچون قوانین، تعارض منافع، قوانین سنتی و غیره نیز بر سر راه وجود دارد.همچنین یکی از مشکلات عمده در راه توسعه، ضعیف بودن بخش تخصصی مشورتی در خصوص قانون گذاری است. ما خوشبختانه تشکلها، انجمن‌ها و ان جی اوهای قوی داریم که در این زمینه کار می‌کنند و می‌توانند به عنوان تشکل صنفی و بازوی تخصصی در کنار نهادهای دولتی قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: اگر با همین ظرفیت فقط ۱۰ درصد، تصمیمات عاقلانه بگیریم حتماً بالاتر از کشور های متوسط در جهان قرار خواهیم گرفت. همچنین باید گفت مهمترین بخش رشد مربوط به رشد نیروی انسانی ماهر است که اگر به آن توجه داشته باشیم رشد مناسب خواهیم داشت.

http://tejaratava.ir/?p=51725

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.