• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد:

برگزاری هفته کیش با عنوان ایران قوی کیش زیبا ۱۸ تا ۲۴ آبان

  • کد خبر : 67319
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴
برگزاری هفته کیش با عنوان ایران قوی کیش زیبا ۱۸ تا ۲۴ آبان
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت گرامیداشت ۲۰ آبان روز کیش گفت: هفته کیش ۱۸ تا ۲۴ آبان ۱۴۰۱ با برنامه های متنوع در نظر گرفته شده و شعار این هفته ایران قوی کیش زیبا انتخاب شده است، انتخاب این شعار حاصل چندین هفته پژوهش و بررسی است.

علیرضا ملاحتی – به گزارش تجارت آوا ، مهدی کشاورز در نشست خبری که برای گرامیداشت هفته کیش برگزار شد با بیان مطلب فوق گفت: برای رسیدن به ایران قوی کلید واژه هایی را دنبال کرده ایم که از آن جمله نگاه امیدآفرین می باشد، این نگاه موجب نرخ رشد خواهد بود، مورد بعدی نگاه علمی به مسائل است که در هر حوزه اگر نگاه علمی نباشد تیر در تاریکی است ما این نگاه را سرلوحه خود قرار داده ایم و ریل گذاری و تصمیم گیری ها را در همه حوزه ها با مبنای علمی تعریف کرده ایم و با مبنای علمی خیلی سریع رشد خواهیم کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: ظرفیت های زیادی در کیش داریم که اگر نتوانیم عملیاتی کنیم آیندگان ما را نمی بخشند، پس سعی کردیم با مشاورین و افراد کارشناس دورنما و چشم انداز را برای کیش تعریف کنیم و با سرعت زیاد کیش را بسازیم.

مهدی کشاورز افزود: هدف از برگزاری هفته کیش شناساندن ظرفیت های این جزیره به مردم و حتی خارج از کشور می باشد و حتی بتوانیم خواهرخواندگی با شهرها و مناطق دیگر دنیا ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: بدین منظور دو چشم انداز برای این موضوع دیده شده، یکی تجاری مثل بانک، بیمه، بورس با مبنای مالی و اقتصادی و دیگری گردشگری است که با نگاه صنعت گردشگری می باشد.

از دیگر اهداف هفته کیش ایجاد امید، نشاط و سرزندگی در جامعه خصوصاً برای کیشوندان می باشد.

مهدی کشاورز افزود: ما برنامه‌هایی برای همه رنج های سنی و ذی‌نفعان ترتیب داده ایم. معرفی جزیره زیبای کیش به عنوان قطب گردشگری بسیار مورد اهمیت است که متاسفانه قبلاً به خوبی اجرا نشده است.

دیگر هدف آن ایجاد رونق فعالیت‌ها در تمام حوزه‌هاست. جزیره کیش از دیرباز حوزه توریسم و گردشگری بوده که مهمترین حوزه درآمدی آن این موضوع بوده است و اگر این حوزه ضعیف شود به مردم ضربه خواهد خورد.

وی ادامه داد: موضوع بعدی معرفی جاذبه های رفاهی و گردشگری از طریق رسانه هاست در گذشته در این موضوعات کار شده ولی نگاه علمی و توازنی نداشته است. ما باید مزیت در حوزه های مختلف ایجاد کنیم و جاذبه ها را به مردم ایران بشناسانیم.

ما با کمک اصناف و دیگران بسته هایی را تعریف کردیم که با انواع هزینه های مختلف تعریف و ارایه شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در این مدت ۳۰ رویداد خواهیم داشت، ۱۵ رویداد ورزشی، ۹ رویداد خانوادگی و ۶ رویداد فرهنگی می باشد. همچنین ۳ مورد نیز رونمایی داریم یکی از سامانه رویداد کیش که همه کارها و برنامه ها را داخل آن سامانه قرار میدهیم و از هرکجا قابلیت رصد و دیده شدن دارد و دیگری رونمایی سامانه فروش خدمات گردشگری است. باید تاکید کنم اگر این کار بر بستر سامانه ای و اینترنت انجام نمیشد عقب می افتادیم و باید حتما این کار صورت می گرفت. این موضوع حتی از دلالی ها نیز جلوگیری می کند.
دیگر رونمایی ما از نقشه جامع گردشگری کیش است. ما با تحقیقات داخلی و خارجی به ۱۶ نوع گردشگری برای طیف های مختلف رسیدیم مثل گردشگری دانش بنیان که برای جزیره کیش و حتی جاهای دیگر مورد استفاده دارد. یا گردشگری غذا که در کیش قبلا نداشتیم. یا گردشگری تندرستی که باید بگویم یکی از بهترین جاهای اکسیژن دار دنیا جزیره کیش میباشد. گردشگری صنعتی مثل صنعت فرش و زعفران و همچنین گردشگری فرهنگی، مذهبی، ورزشی و غیره

همچنین در هفته کیش کلنگ زنی و افتتاح هایی را نیز خواهیم داشت.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: تمام برنامه ها و تخفیفات در صفحه اطلاع رسانی ارایه خواهد شد.

این مراسم از ۱۸ آبان شروع و تا ۲۴ آبان ادامه خواهد داشت که در همه این روزها برنامه‌های خاصی ترتیب داده شده است که البته ۲۰ آبان روز کیش مراسم اصلی برگزار خواهد شد، همچنین هتل ها در این مدت از ۲۰ درصد تا ۵۰ درصد برای مسافران تخفیف در نظر گرفته اند.

علیرضا ملاحتی

http://tejaratava.ir/?p=67319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.