• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
2

برگزاری نخستین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش در سال ۱۴۰۲

  • کد خبر : 87176
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
برگزاری نخستین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش در سال ۱۴۰۲
نخستین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سال 1402 به ریاست سعید پورزادی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید پورزادی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، گفت: فعالیت های رسانه ای، تبلیغات و فرهنگ سازی با مشارکت ارگان ها و نهادهای مختلف گامی ارزشمند برای ایجاد تعامل سازنده و همکاری اثر بخش با پلیس در حوزه اقدامات پیشگیرانه است.

پورزادی نقش محوری و جایگاه جزیره کیش در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: تلاش بی وقفه دستگاه های نظارتی و امنیتی؛ این منطقه را به جزیره ای امن و آرام برای گردشگران و سرمایه گذاران مبدل کرده است.

وی در تکمیل سخنان خود با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه در حوزه آسیب های اجتماعی، افزود: با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش؛ ارتقاء سطح توان تجهیزاتی و اجرایی پلیس کیش در دستور کار قرار می گیرد.

سعید پورزادی، تجهیز گمرک کیش، ارتقاء سطح آموزشی، پاکسازی فضاهای نا کارآمد که محل معتادین متجاهر شده و… را از اولویت های نخست سازمان برشمرد و گفت: شرکت عمران، آب و خدمات کیش و پلیس این منطقه با تشکیل کارگروهی نسبت به پاکسازی مکان هایی که به عنوان آسیب زای اجتماعی شناسایی شدند، اقدام خواهند کرد.

وی، خاطر نشان کرد: با تشکیل یگان ۱۰ نفری و اجرای ماده ۱۵، طرح پاکسازی هر ماه به صورت منظم و مستمر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سعید پورزادی، بیان داشت: نظارت بر جامعه کارگری و انجام فعالیت های اجتماعی نیز از موضوعاتی است که با همکاری مدیریت کار و خدمات اشتغال سازمان در این زمینه گام های موثری خواهیم برداشت.

علی فائقی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر منطقه آزاد کیش به فعالیت ها و همکاری های شایسته اعضای این شورا در زمینه اقدامات پیشگیرانه اشاره کرد و گفت: در حوزه شبکه های اجتماعی با تولید محتوای چند رسانه ای نسبت به اطلاع رسانی میان نوجوانان و جوانان که جامعه هدف این مواد خانمانسوز است اقدام کردیم

فائقی با تاکید بر ایجاد تعامل سازنده میان دستگاه های اجرایی مستقر در این منطقه، اظهار داشت: آگاهی بخشی به خانواده ها که به عنوان نخستین نهاد اجتماعی، تاثیر بسزایی بر رشد و تکامل شخصیت فرزندان دارند در اولویت کار این شورا قرار گرفته است

همچنین یاسر معاصر معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، آگاهی بخشی در سطح جامعه با هدف اقدامات پیشگیرانه در حوزه اعتیاد را یکی از مسوولیت های اجتماعی برشمرد و افزود: آگاهی بخشی لازمه مشارکت همگانی است و توجه به این امر مهم به طور حتم موثر واقع خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش “آگاهی بخشی و محدودیت دسترسی” را دو رویکرد مهم و از مولفه های اقدامات پیشگرانه موثر در حوزه اعتیاد عنوان کرد و گفت: با بهره گیری از ابزارهای نوین می توان در حوزه آگاهی بخشی به نسل جدید اقدام کرد.

یاسین مطهری زاده رئیس دادگستری کیش، بر تدوین برنامه راهبردی و پیش بینی طرح برنامه خاص در حوزه فرهنگ سازی تاکید کرد و گفت: پلیس کیش در رصد و پایش و ایجاد امنیت در جامعه اقدامات خوبی انجام داده است.

مطهری زاده تقویت پلیس مواد مخدر را مهم و ضروری دانست و بیان داشت: همکاری، تعامل و حمایت اطلاعاتی وزارت اطلاعات و سپاه می تواند تسهیل گر اجرای ماموریت های محوله پلیس کیش باشد.

سرهنگ علی اصغر جمالی، نیز در این جلسه پشتیبانی و حمایت را لازمه ارتقاء کیفیت فعالیت های پلیس برشمرد و تاکید کرد: طرح ساماندهی معتادان با جدیت در دستور کار قرار گرفته و نیازمند به حمایت های همه جانبه هستیم.

جمالی اجرای مرتب طرح ها را یکی از موضوعات مهم در راستای مسوولیت های اجتماعی عنوان کرد و گفت: تجهیز پلیس به امکانات و دوربین دید در شب و همچنین دسترسی به سامانه ورود و خروج خودرویی و مسافری یکی از ضرورت هایی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش بر مشارکت همگانی در زمینه مقابله و مبارزه با مواد مخدر اشاره داشت و افزود: هم افزایی، خود کنترلی و مراقبت از کارکنان باید اولویت های نخست مشارکت همگانی باشد.

شایان ذکر است گزارش سالیانه کشفیات، دستگیری عناصر قاچاقچی و حمل مواد مخدر و طرح های پاکسازی مناطق آلوده به ویژه اطراف مدارس و مراکز آموزشی، طرح ویژه در ایام نوروز، تقویت ناوگان خودرویی، مطالبات کیشوندان، آسیب های اجتماعی، غربالگری معتادان متجاهر، طرد افراد دستگیر شده، ارائه راه کارهای موثر و … از جمله مباحثی بود که در نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که با حضور دبیر و اعضای این شورا صبح یکشنبه هفتم خرداد در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد. مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

http://tejaratava.ir/?p=87176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.