• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5

برگزاری جشن ساخت واحدهای آسیب دیده ازآبگرفتگی بندرامام درسال۱۴۰۱

  • کد خبر : 37762
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
برگزاری جشن ساخت واحدهای آسیب دیده ازآبگرفتگی بندرامام درسال۱۴۰۱

اهواز – رئیس بنیاد مسکن از برگزاری جشن پایان ساخت واحدهای آسیب دیده از آبگرفتگی شهر بندرامام در خرداد ماه سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر نیکزاد پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از روند ساخت پروژه‌های ساخت واحدهای مسکونی آسیب دیده از آبگرفتگی ۹۸ بندرامام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس خساراتی که به مردم در سیل وارد شده بود بایستی پنج هزار واحد مسکونی نوسازی می‌کردیم که

طبق بررسی‌ها از این تعداد، سه هزار واحد درجاسازی و دو هزار واحد دیگر نیز باید جابه جا شوند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه مناطق خسارت دیده بافت بسیار متراکمی دارند و معابر این مناطق استاندارد نبودند، تصریح کرد: زمین مورد نظر برای جابه جایی ها شناسایی شد و با همکاری دستگاه‌های متولی طرح تصویب و اراضی به مردم تحویل داده شد. مردم کار ساخت واحدهای مسکونی را آغاز کردند و واحدی که روند ساخت را از همه بهتر طی کرده بود آن واحدی است که مردم پای کار آن بودند چرا که با انگیزه وارد شدند.

وی با اشاره تسهیلات اختصاص یافته عنوان کرد: ۱۳۰ میلیون تومان وام و ۵۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته شده که در اختیار مردم قرار گرفته البته بر اساس هزینه‌ها ممکن است این مبلغ کفایت نکند که در حال رایزنی برای افزایش هستیم پس مردم با قوت به کار خود ادامه بدهند و بدانند قطعاً هرچقدر بتوانیم وام یا بلاعوض از مسئولان دریافت کنیم به فوریت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

نیکزاد در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص زمان به پایان رسیدن ساخت شهرک‌ها عنوان کرد: بازسازی‌ها در بنیاد مسکن با محوریت مردم است و این واحدها با سلیقه آن‌ها در نوع، معماری و متراژ سازه با نظارت مهندسان نظام مهندسی ساخته می‌شوند و با برنامه ریزی خوبی که انجام شده قرار بر این است تا در سوم خرداد ۱۴۰۱ جشن بهره برداری واحدهای جابه جایی گرفته شود و مردم در آنجا مستقر خواهند شد.

وی اضافه کرد: برای آغاز به کار درجاسازی لازم است تا کار جابه جایی ها به اتمام برسد تا برای درجاسازی جا باز شود؛ با آغاز ساخت هر واحد جابه جایی در شهرک کار بازسازی یک واحد در جاسازی نیز آغاز می‌شود پس این واحدها با یک تأخیر چهار تا پنج ماهه نسبت به پروژه جابه جایی به بهره برداری خواهند رسید.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تاکید کرد: واحدهای مقاوم و استاندارد جایگزین واحدهای غیر مقاوم می‌شوند و کاربری‌های فرهنگی، ورزشی، پارک، آموزشی و… نیز در شهرک‌ها در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به سوال دیگر در خصوص همکاری‌های بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات بیان کرد: برای پرداخت چند مورد جزئی وجود داشت که با مدیران آنها صحبت و مشکل رفع شد؛ گاهی یک شعبه‌ای در جریان آئین نامه‌ها نیست و سختگیری می‌کنند اما تا امروز با پیگیری‌ها انجام شده این موضوع حل شد و مشکلی در پرداخت تسهیلات نداریم.

وی از اختصاص ۱۶۰ پاکت سیمان ۵۰ کیلویی به صورت رایگان برای هر واحد خبر داد و افزود: از لحاظ تأمین سیمان مشکلی نیست و بنیاد مستضعفان کشور برای مناطق سیل زده و زلزله زده هر واحد ۱۶۰ پاکت سیمان ۵۰ کیلویی به صورت رایگان هدیه می‌کند و مبلغ دریافت شده از مردم تنها برای حمل سیمان است چرا که سیمان در محل کارخانه به ما تحویل داده می‌شود و هزینه حمل با مردم است.

http://tejaratava.ir/?p=37762

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.