• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

برگزاری بوتکمپ بازی‌سازی در نخستین رویداد ایده‌پردازی حوزه رسانه‌ای توسط همراه اول

  • کد خبر : 80354
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
برگزاری بوتکمپ بازی‌سازی در نخستین رویداد ایده‌پردازی حوزه رسانه‌ای توسط همراه اول

ارزیابی حضوری و بوتکمپ تخصصی بازی‌سازی در رویداد ایده‌پردازی حوزه بازی‌سازی و سرگرمی رسانه‌ای توسط مرکز تحقیق‌وتوسعه همراه اول برگزار شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، از ابتدای دی ماه سال جاری نخستین رویداد ایده پردازی حوزه بازی سازی و سرگرمی رسانه ای با هدف شناسایی استارتاپ ها، شرکت ها و تیم های فعال و صاحب ایده، معرفی ظرفیت های همکاری مشترک به ویژه در حوزه ارائه APIهای تخصصی و خدمات زیرساخت دیجیتال به فعالان حوزه بازی توسط مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در حال برگزاری است.

در همین راستا و پس از ارزیابی های اولیه بیش از ۱۲۰ مورد شرکت کننده در این رویداد، در نهایت ۱۷ طرح در بخش «کسب و کاری» و ۲۵ بازی در بخش «بازی های توسعه داده شده» به مرحله داوری حضوری راه پیدا کردند. 

همچنین ۲۵ نفر نیز از بین شرکت کنندگان در بخش سوم یعنی «رقابت بازی سازی» برای شرکت در بوتکمپ سه روزه مجازی بازی سازی و سرگرمی رسانه ای انتخاب شدند تا پس از دریافت آموزش های لازم و تیم سازی در بازه ارائه شده اقدام به توسعه بازی مدنظر خود و رقابت در این بخش کنند.

در این مرحله از رویداد، کمیته داوری با حضور فعالان اکوسیستم بازی کشور از جمله ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد ملی بازی های رایانه ای، هاب بهشتی و مرکز تحقیق و توسعه همراه اول تشکیل و اقدام به ارزیابی طرح ها و بازی های توسعه یافته، شد.

همچنین بوتکمپ تخصصی بازی سازی با حضور هفت نفر از اساتید این حوزه برگزار شد.

لازم به ذکر است، در ادامه و پس از جمع بندی نتایج داوری هر سه حوزه رویداد به تیم ها، طرح ها و بازی های برتر و برگزیدگان این رویداد جوایز ارزنده ای نظیر حمایت های مادی تا سقف یک میلیارد ریال و حمایت های معنوی همچون امکان انتشار بازی در بازارهای بین المللی، امکان انتشار بازی در پلتفرم های داخلی همراه اول مانند اوانو و… اعطاء خواهد شد.

http://tejaratava.ir/?p=80354

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.