• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2
با حضور وزیر صمت برگزار شد؛

برگزاری بزرگترین رویداد مشاوره و کسب و کار در نمایشگاه تهران

  • کد خبر : 83292
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
برگزاری بزرگترین رویداد مشاوره و کسب و کار در نمایشگاه تهران
وزیر صمت با بیان اینکه ساماندهی بازار خدمات کسب و کار یکی از موضوعات مهم در تداوم رشد تولید و کیفیت تاثیر‌گذاراست،گفت: یکی از اهداف وزارت صمت که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت، ساماندهی بازار خدمات کسب و کار بوده است.


سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت روز پنجشنبه در مراسم بزرگترین رویداد مشاوره کسب و کار ویژه صاحبان کسب و کار، کارآفرینان و استارتاپ‌ها، ضمن بیان مطلب فوق اظهارکرد: در تابستان ۱۴۰۰ تورم تولیدکنندگان بخش معدن ۱۱۶ درصد بوده است که این عدد در پاییز ۱۴۰۱ به ۲۵ درصد کاهش یافت.

وی اضافه کرد: در مورد بخش صنعت ساخت نیز تورم تولیدکننده در سال ۱۴۰۰ در مجموع  ۸۰ درصد بود که این رقم در پاییز ۱۴۰۱ به ۳۴ درصد کاهش یافت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس، رشد تولید شرکت‌های صنعتی بورسی در اسفندماه ۱۲ درصد بوده که در ۵ ماهه سال گذشته بیش از ۸ درصد رشد تولید داشته‌ایم که در ۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی با تاکید براینکه همواره این پرسش مطرح است که این رشد از کجا نشات می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در پاییز سال گذشته در سرمایه‌گذاری ۲۸ درصد رشد داشته‌ایم که از سال ۹۱ به بعد بی سابقه بوده است. این رشد از افزایش تولید واحدهای تولید فعال و واحدهای تعطیل فعال شده است زیرا سال گذشته ۱۷۰۰ واحد تعطیل، مجددا ‌راه‌اندازی شده‌اند.

فاطمی‌امین در ادامه یادآور شد: یکی از موضوعات مهم که در تداوم رشد تولید و کیفیت تاثیر‌گذاراست، خدمات کسب و کار است که یکی از اهداف وزارت صمت که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت، ساماندهی بازار خدمات کسب و کار بوده است.

وی در این خصوص تاکید کرد: سال گذشته در این راستا نمایشگاه کسب و کار برای معرفی شرکت‌ها برگزار شد و همچنین در استان‌های مختلف این نمایشگاه تکرار شد.

وزیر صمت در ادامه با بیان اینکه به همت وزارت صمت، امروز بیش از ۷۰۰ شرکت به‌طور رایگان از خدمات مشاوره کسب و کار استفاده می کنند، تصریح کرد: برآورد صورت گرفته این است که تا ماه آینده ۲۰۰ مجوز مجوز کسب و کار صادر می‌شود که این اتفاق باعث اطمینان خاطر شرکت‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: برای اولین بار دانشگاه امیر کبیر در شرکت ارج پارک فن‌آوری ایجاد کرده تا فاصله بین صنعت و دانشگاه برداشته شود؛ اقدامی که باعث تقویت علمی صنعت شده است.

فاطمی‌امین افزود: امیدوارم با مجموعه اقداماتی که در این حوزه انجام می‌شود، بتوانیم به لحاظ کمی و کیفی به توسعه خدمات پرداخته و تاثیر آن را در افزایش تولید و تواننندی کسب و کارهای داخلی مشاهده کنیم.

وی‌ در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون خودتان کسب و کاری داشته‌اید؟، گفت: در  سال ۷۵ و در دوره دانشجویی یک شرکت راه‌اندازی کردم، لذا سختی‌های راه‌اندازی شرکت را می‌دانم و متوجه هستم که شرکت‌های نوپا برای راه اندازی چه مشکلاتی دارند و با توجه به تجربه، فهمی از آن طرف میز در این خصوص دارم.

براساس این گزارش، این رویداد با حضور بیش از ۱۰۰ مشاور کسب وکار در حوزه‌های مختلف مورد نیاز کارآفرینان برای بیش از ۷۰۰ شرکت مشاور ارائه شد.

همچنین در این رویداد ملی، مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز، به‌عنوان مشاوران کسب وکار به ارائه خدمت کارآفرینان پرداختند.

شایان ذکر است در ادامه این رویدا سه تفاهم نامه همکاری مابین وزارت صمت، پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیر کبیر و شرکت ارج ، ۵ مجوز خدمات مشاوره کسب و کار صادر و تا آخر خرداد ماه نیز  ۱۰ تفاهم نامه دیگر به امضا می رسد.

شایان ذکر است، تسهیل دسترسی مردم به خدمات مشاوره، فرهنگ‌سازی دریافت خدمات مشاوره کسب وکار و بهینه‌سازی فرآیندهای کارآفرینی از اصلی‌ترین اهداف رویداد ملی مشاوره کسب وکار است.
رویداد ملی مشاوره کسب وکار در روز هفتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، با هدف ارائه خدمات مشاوره کسب وکار، تسهیل فرایندهای راه‌اندازی کسب وکار، کمک به رشد کسب وکار از طریق حمایت مشاوران کسب وکار، حل معضلات اداری و فرهنگسازی استفاده از مشاوران توانمند، در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.
این برنامه با حضور بیش از صد مشاور کسب و کار در حوزه های مختلف مورد نیاز کارآفرینان، فضایی را ایجاد کرده تا صاحبان کسب وکار بتوانند به راحتی تمامی نیازهای خود در موضوعات مرتبط با صنعت و صنف خود را به‌صورت مستقیم از صاحب‌نظران و اساتید توانمند این حوزه دریافت کنند.
کارآفرینان باید هر شش ماه عارضه‌یابی کسب وکار خود را انجام دهند، دفاتر مالی را بسنجند، استراتژی تدوین کنند، اثربخشی کلان اقتصاد بر کسب وکارش را بررسی کنند، برای مشکلات و بحران ها آماده گردند و با هدف جذب بازار بین‌المللی مطالعه کنند و با فن‌آوری و هوشمندسازی، خود را برای تولید محصولات بهتر آماده سازند.

این مراحل اغلب با حضور یک مشاور توانمند به خوبی انجام می‌شود.
کارکنان اتاق بازرگانی در این رویداد چگونگی دریافت کارت بازرگانی و خدمات اتاق بازرگانی، کارکنان اتاق اصناف، چگونگی دریافت مجوز و شرایط ارایه خدمات اصناف، کارکنان شتاب‌دهنده‌ها و وزارت علوم چگونگی دریافت خدمات از پارک‌های فن‌آوری و شتاب‌دهنده‌ها و کارکنان انجمن‌های تخصصی نیز خدمات تخصصی کسب وکار را به کارآفرینان ارائه می‌کنند.

http://tejaratava.ir/?p=83292

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.