• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

بروز نشانه‌های مثبت در رفع تحریم و مهار کرونا نویدبخش کاهش دشواری

  • کد خبر : 17643
  • ۰۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵
بروز نشانه‌های مثبت در رفع تحریم و مهار کرونا نویدبخش کاهش دشواری

رئیس اتاق بازرگانی ایران، بروز نشانه‌های مثبت در رفع تحریم و مهار کرونا را نویدبخش کاهش دشواری دانست.

به گزارش تجارت آوا به نقل از اتاق بازرگانی ایران، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به مناسبت سال ۱۴۰۰ پیامی منتشر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

ای دگرگون‌کننده سال و احوال، حال ما را به بهترین حال بگردان…

آغاز بهار طلیعه‌ای است که امید به نو شدن را در دل‌ها زنده می‌کند. گرداننده فصل‌ها با پیشکش بهار، اثبات می‌کند که فاصله میان نیستی و هستی می‌تواند کوتاه باشد. درختانی که تا چند روز پیش، همچون تکه چوبی بی‌جان نمود داشتند، حالا با جوانه‌های سبز به نماد زندگی و پویایی بدل شده‌اند. این معجزه طبیعت که آموزگار جهان به نمایش گذاشته، بزرگ‌ترین دلیل برای امیدواری است.

حفظ امید در شرایط دشوار مفهوم واقعی خود را نشان می‌دهد. در سالی که سختی‌ها دوچندان شد و مسیرهای عبور از چالش‌ها محدودتر بود، اهمیت حفظ امید را بیشتر دریافتیم چه اگر این‌چنین نباشد، قانون طبیعت را نادیده انگاشته‌ایم.

اقتصاد ایران در سال ۱۳۹۹ سومین سال رکود را پشت سر گذاشت که آثار آن در میان تمامی اقشار جامعه پدیدار است. در شرایطی که تحریم‌های ناجوانمردانه بلای جان اقتصاد ایران شده بود، کرونا نیز از راه رسید و سلامت جامعه و اقتصاد را توأمان مورد تهدید قرار داد.

باوجود تمامی دشواری‌ها، فعالان اقتصادی در صف نخست مقابله با تحریم و کرونا، موفق شدند چرخ تولید و صادرات را بگردانند و به سهم خود از افزایش دشواری‌ها جلوگیری کنند.

در آخرین روزهای این سال سخت، نشانه‌های مثبتی برای ایجاد گشایش در روابط بین‌المللی نمایان شد که امیدها را برای پایان تحریم‌های ظالمانه زنده کرده است. از طرف دیگر با رواج واکسن‌های کرونا، امیدواری زیادی برای پایان پاندمی این ویروس در سال جدید ایجاد شده است.

بروز این نشانه‌های مثبت در آغاز بهار ۱۴۰۰، نویدبخش کاهش دشواری‌ها در مسیر ورود به قرن تازه است.

در این روزهای سبز بهار برای تمامی هم‌وطنانم آرزوی سلامتی و بهروزی دارم و امیدوارم در کنار هم در سال جدید و قرن تازه، روزها و لحظات زیباتری برای ایران عزیزمان بسازیم.

http://tejaratava.ir/?p=17643

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.