• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

بخشنامه ای برای تسهیل خدمت به مردم در آستانه پنجاه و پنجمین سال فعالیت صندوق؛ سامانه های جدید صندوق تامین خسارت های بدنی فعال شد

  • کد خبر : 72648
  • ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
بخشنامه ای برای تسهیل خدمت به مردم در آستانه پنجاه و پنجمین سال فعالیت صندوق؛ سامانه های جدید صندوق تامین خسارت های بدنی فعال شد

با بخشنامه بیمه مرکزی سامانه های جدید ارائه خدمات الکترونیکی و برخط برای تسهیل خدمت به مردم و ذی نفعان صنعت بیمه رونمایی و فعال شد.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی صندوق تامین خسارت های بدنی،  این سامانه های جدید در آستانه پنجاه و پنجمین سال فعالیت صندوق تامین خسارتهای بدنی و بمنظور تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به گروه هدف و همچنین تطبیق دقیق فرآیندها با مفاد قانون بیمه اجباری شخص ثالث مصوب ۱۳۹۵ بازطراحی و فعال شده است.
بر اساس اعلام صندوق تامین خسارت های بدنی، نخستین پروژه، بازطراحی سامانه ماده ۳۲ موضوع وجوه ایداعی شرکت های بیمه به حساب صندوق با هدف تسریع و تسهیل در ارائه خدمت به مردم به ویژه تشکیل یک مرحله ای پرونده های موضوع این ماده است.
وظیفه تکمیل مستندات پرونده خسارت، احراز هویت ذینفعان، ثبت شماره شبا، تایید اصالت مستندات ارائه شده، اعلام مشخصات ذینفع و ثبت میزان خسارت قابل پرداخت و سایر کنترل های لازم به عهده شرکت های بیمه خواهد بود.
در سازوکار فعلی، ذینفعان در موارد فوت با تکلف فراوان و طی دو مرحله تشکیل پرونده نزد بیمه گر و صندوق، خسارت استحقاقی را دریافت می کردند که با ساز و کار جدید علاوه بر تسهیل و حذف فرآیندهای موازی و تکراری، پرداخت و دریافت خسارت از سوی ذینفعان با سرعت بیشتر انجام خواهد شد.
دومین پروژه، پیاده سازی سامانه ای جهت تبادل الکترونیک اطلاعات و مستندات در خصوص پرونده های خارج از تعهدات قانونی بیمه گر موضوع تبصره ۲ ماده ۲۱ قانون است.
شایان ذکر است در رویه فعلی، پرونده های خارج از تعهدات قانونی بیمه گر بصورت نسخه فیزیکی از شعب شرکت های بیمه در سراسر کشور به شعب صندوق در مراکز استانها ارسال میشود.
شایان ذکر است استفاده از سامانه های مذکور از اول بهمن ماه سال جاری برای کلیه شرکت های بیمه لازم الاجراست.

http://tejaratava.ir/?p=72648

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.