• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2
دبیر شورایعالی مناطق آزاد در دیدار با رییس دیوان محاسبات مطرح کرد؛

با شفاف سازی عملکرد مناطق آزاد از تضییع بیت المال جلوگیری شد

  • کد خبر : 18066
  • ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
با شفاف سازی عملکرد مناطق آزاد از تضییع بیت المال جلوگیری شد
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با شفاف سازی عملکرد مناطق آزاد از تضییع بیت المال جلوگیری به عمل آمده است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از فرینا، حمیدرضا مومنی در دیدار با رییس دیوان محاسبات ضمن ارائه گزارشی از روند اقدامات انجام شده در راستای شفاف سازی و نشر داده ها همچنین برخط سازی فرآیندها در مناطق آزاد، اظهار کرد: نتایج به دست آمده طی پیاده سازی این اقدامات در منطقه آزاد قشم موجب فساد زدایی و کشف تخلفات و جلوگیری از تضییع بیت المال شد.

مومنی در خصوص پیاده سازی آزمایشی امضاء الکترونیک مناطق آزاد که به صورت پایلوت در قشم انجام و امکان نظارت، حسابرسی و بازرسی الکترونیکی را به وجود آورده است، افزود: در صورت دریافت تاییدات مقرراتی دیوان محاسبات این مهم به سرعت در همه مناطق پیگیری و اجرایی خواهد شد.

رییس دیوان محاسبات نیز با ابراز خرسندی از گزارش ارائه شده روال در دست اقدام در مسیر شفاف سازی مناطق آزاد را مثبت ارزیابی و با تایید ضرورت این اقدامات بر همراهی همکاری همه جانبه دیوان محاسبات در مسیر تحقق این اهداف تاکید کرد.

در ادامه این نشست به پیشنهاد مشاور رییس جمهور و موافقت رییس دیوان محاسبات مقرر شد با بررسی های کارشناسی ساختاری اختصاصی مناطق آزاد و ویژه برای حسابرسی و رسیدگی به موضوعات این مناطق بر مبنای حوزه های تخصصی؛ ویژگی های ساختاری و قانون چگونگی اداره این مناطق در دیوان محاسبات تشکیل و راه اندازی شود تا علاوه بر نظارت دقیق تر، طی مراحل شفاف سازی را نیز تسریع گردد.

http://tejaratava.ir/?p=18066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.