• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۱۹ دستگاه اکسیژن‌ساز اهدا کرد

  • کد خبر : 54039
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۲۰
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۱۹ دستگاه اکسیژن‌ساز اهدا کرد

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۱۹ دستگاه اکسیژن‌ساز را به مراکز درمانی استان‌های محروم کشور اهدا کرد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، این بانک به تازگی ۱۹ دستگاه اکسیژن‌ساز را در سطح مراکز بهداشتی و درمانی و خیریه‌های ۶ استان محروم کشور توزیع کرده است.
از ۱۹ دستگاه اکسیژن‌ساز اهدا شده، به استان‌های آذربایجان غربی، خراسان شمالی، گلستان، لرستان و هرمزگان هر کدام ۳ دستگاه و به سیستان و بلوچستان نیز ۴ دستگاه اهدا شده است.
این بانک در راستای برنامه های مسئولیت اجتماعی خود، برای نخستین بار در کشور با اختصاص بودجه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال از محل وجه التزام (جریمه دیرکرد) و از طریق انعقاد تفاهم نامه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به خرید اقلام مورد نیاز در زمینه پیشگیری، درمان و کنترل بیماری کووید-۱۹ در طرح شهید سلیمانی اقدام کرده است.
در طرح مذکور در مجموع حدود ۲۵هزار قلم تجهیزات پزشکی شامل دستگاه کپسول اکسیژن و متعلقات، دستگاه ضدعفونی‌کننده UV ، دستگاه تب سنج لیزری و دستگاه پالس اکسی متر بین مراکز منتخب و پایگاه‌های سلامت در سراسر کشور توزیع شد.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بانکی مردمی با خاستگاه اجتماعی است که بار دیگر به عنوان پیشگام در عرصه مسئولیت های اجتماعی برای نخستین بار وجه التزام و جریمه دیرکرد دریافتی خود را صرف فعالیت‌های عام المنفعه کرده است.
نظام بانکداری اسلامی، می‌کوشد تا با نوآوری‌ در طراحی محصولات بانکی، اهداف اقتصاد اسلامی را محقق سازد. یکی از ابزارهای تحقق این اهداف، حذف وجه التزام و یا اختصاص آن به امور عام المنفعه است.
بانک قرض الحسنه مهر ایران این بار نیز با حمایت ۱۰۰ درصدی سهامداران و تأیید هیأت مدیره بانک، مقرر کرد تا همانند بسیاری از بانک‌های کشور‌های اسلامی، وجه التزامی را که بر اساس قانون دریافت می‌شود، به انجام کار‌های عام المنفعه مثل مدرسه سازی، ساخت خانه بهداشت، احداث مسکن روستایی و … اختصاص دهد.
این بانک، برای نخستین بار در کشور با اختصاص بودجه از محل جریمه دیرکرد، به خرید اقلام مورد نیاز در زمینه پیشگیری، درمان و کنترل بیماری کرونا در طرح شهید سلیمانی اقدام کرده و این امر اولین گام شایسته بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای استفاده از وجه التزام در امور عام المنفعه به شمار می آید.

http://tejaratava.ir/?p=54039

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.