• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
4

بانک توسعه صادرات؛ خانه امن شرکت های کوچک و متوسط

  • کد خبر : 84615
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
بانک توسعه صادرات؛ خانه امن شرکت های کوچک و متوسط

رئیس اتاق بازرگانی ایران و قزاقستان از نقش قابل توجه بانک توسعه صادرات ایران در زمینه تامین مالی بخش تولید و ایجاد بازارهای صادراتی در بیش از دو دهه اخیر خبر داد و تاکید کرد که این بانک خانه امن و مطمئنی برای شرکت های کوچک و متوسط است.

امیر عابدی روز دوشنبه در حاشیه پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو و در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز، با اشاره به اینکه پنجمین دوره نمایشگاه با یک وقفه چندساله برگزار می شود، افزود: خوشبختانه اتاق ایران و قزاقستان در دوره قبل نیز مشارکت داشته و از توسعه همکاری ها در بخش های مختلف اقتصادی تجارب خوبی به دست آورده اند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و قزاقستان با اشاره به اینکه اکسپو ایران در دوره جدید شرایط مناسبی را برای تجار و سرمایه گذاران فراهم کرده است، اظهار داشت: شرکت های خوبی در صنایع مختلف از جمله صنایع غذا و پتروشیمی و … در این نمایگشاه شرکت کرده اند لذا تلاش می کنیم در چند روز برگزاری نمایشگاه نسبت به معرفی هرچه بیشتر فرصت ها و توانمندی های موجود در کشور اقدام نمائیم.

وی بر ضرورت حضور پررنگتر اتاق های مشترک و بازرگانی در این نوع جشنواره ها تاکید کرد و گفت: اتاق ایران و قزاقستان در بیشتر رویدادی موثر و مناسب اقتصادی داخلی و خارجی شرکت می کند و در این نمایشگاه نیز با یک تیم کارشناسی قوی شرکت کرده است. در این نمایشگاه حدود ۵۵ میهمان از قزاقستان خواهیم داشت و تلاش می کنیم ضمن معرفی محصولات ایرانی و بررسی نیازها و تقاضاهای آنها، توانمندی های بخش خصوصی کشور را هرچه بیشتر به آنها معرفی و زمینه انعقاد قراردادهای تجاری میان طرفین را فراهم کنیم.

عابدی اضافه کرد: اگزیم بانک کشورهای مختلف می توانند با حضور در این نمایشگاه ها، در توسعه مناسبات تجاری میان بخش های خصوصی نقش موثر ایفا کرده و نارسایی های موجود در انتقال پول را برطرف و زنجیره همکاری های اقتصادی را تکمیل کنند.

وی یادآور شد: بیشتر تجار می گویند چگونه باید نقل و انتقالات مالی را انجام دهند تا روند تجاری شکل بگیرد که به نظر می رسد قراردادهای ۳ جانبه بین تجار و بانک ها و به ویژه اگزیم بانک ها باید نوشته شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و قزاقستان تصریح کرد: تمام تلاش ما این است بتوانیم از خدمات مشاوره برای فعالان اقتصادی استفاده کنیم ضمن آنکه بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات با تسهیل قوانین و مقررات می توانند حامی توسعه مناسبات باشند و مشکلات مربوط به تامین منابع و کالا را برطرف کنند.

وی در خصوص مشکلات مربوط به افزایش سرمایه بانک های توسعه ای از جمله بانک توسعه صادرات، به فعالیت بیش از دو دهه ای این بانک اشاره کرد و افزود: افزایش منابع این بانک ها می تواند زمینه تقویت تسهیلات دهی به شرکت های کوچک و متوسط را که نسبت به شرکت های بزرگ از قدرت لابی کمتری برخوردارند، فراهم کند.

عابدی ادامه داد: دنیا به سمت شرکت های کوچک و متوسط حرکت کرده و بانک توسعه صادرات برای تامین مالی این شرکت ها باید رویکرد قوی تری اتخاذ کند. در کشورهای همسایه مانند ترکیه و قزاقستان به شرکت های کوچک توجه ویژه تری شده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و قزاقستان همچنین اشاره کرد که شرکت های کوچک و متوسط جزء سالم ترین بخش های تجاری هستند که کمترین درگیری را با بانک ها دارند و به تعهدات خود عمل می کنند و از این رو باید یک رویکرد جدیدی در این زمینه توسط بانک توسعه صادرات در پیش گرفته شود که خانه امن و مطمئنی برای شرکت های کوچک و متوسط باشد.

http://tejaratava.ir/?p=84615

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.