• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
6

بانکداری نوین با همراه‌بانک پاسارگاد

  • کد خبر : 44191
  • ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
بانکداری نوین با همراه‌بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد با داشتن امکانات مختلفی نظیر سامانه بانکداری مجازی، برنامه همراه‌بانک، وب‌اپلیکیشن، سامانه‌های کددستوری (ستاره‌مربع) و پیامکی، قادر به ارائه طیف وسیعی از خدمات بانکی به‌صورت غیرحضوری و شبانه‌روزی به مشتریان و حتی اشخاصی که در بانک پاسارگاد حساب ندارند، است. کاربران این سامانه‌ها می‌توانند در تمامی ساعات، امور بانکی روزمره مانند انواع انتقال وجه، استعلام موجودی و گزارش‌گیری، پرداخت قبض و… را با استفاده از این امکانات در کمترین زمان ممکن به انجام برسانند. ارزش این خدمات با توجه به سهولت و در دسترس بودن آن پس از وقوع شرایط پاندمی کرونابیش از پیش برای مشتریان بانکی روشن شد.

تحولات دنیای نوین به‌واسطه رواج روزافزون انجام امور روزمره از طریق شبکه اینترنت، منجر به شکل‌گیری مفاهیم نوینی نظیر دولت و شهر الکترونیک شده و جامعه بشری نیز برای انجام امور خود از جمله خدمات روزمره شهروندی تا امور کلان و پیچیده، مطالبه‌گر خدمات الکترونیک گردیده است. این شرایط راه را برای گسترش و شکل‌گیری بانکداری الکترونیک تسهیل کرده است و بانک‌ها نیز به‌دلیل ماهیت خدمات خود و در راستای حفظ مشتری‌مداری و سهولت دسترسی آن‌ها به دریافت انواع خدمات بانکی، نمی‌توانند چشم بر این موضوع ببندند.

در واقع اکنون استفاده از بانکداری الکترونیک، مزیت رقابتی بانک‌ها محسوب می‌شود و علاوه بر مشتری‌مداری، مزایایی نظیر افزایش امنیت و کاهش خطاهای بانکی به‌دلیل دخالت نداشتن انسان، کاهش وابستگی مشتریان به یک شعبه خاص، استفاده از خدمات بانکی در ساعات غیراداری، کاهش نیاز مشتریان به نگهداری وجه نقد، امکان پیگیری و گزارش‌گیری دقیق و سریع و گسترش طیف مشتریان به لحاظ جغرافیایی را به‌دنبال دارد.

بانک پاسارگاد نیز که همواره در ارائه خدمات نوین بانکداری پیشگام بوده است و طبق رتبه‌بندی مشترک مؤسسه بنکر و برندفاینانس (The Banker و BrandFinance) از لحاظ رتبه‌بندی جهانی به‌عنوان تنها بانک ایرانی در فهرست ۵۰۰ برند بانک برتر دنیا قرار دارد، از بدو تأسیس خود بر این موضوع تمرکز کرده و با ارائه ابزارهایی مانند اپلیکیشن موبایلی همراه‌بانک، وب‌اپلیکیشن بانکداری الکترونیک، سامانه بانکداری مجازی، اپلیکیشن‌های مالی پی‌پاد و ویپاد و سامانه‌های پیامکی و کد دستوری استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک را برای مشتریان این بانک آسان نموده است.

یکی از امکانات بانکداری الکترونیک بانک پاسارگاد که تحت عنوان «همراه‌بانک» شناخته می‌شود، طیف گسترده‌ای از خدمات بانکی شامل خدمات سپرده، خدمات کارت، خدمات تسهیلات و… را در بر دارد. چنانچه مشتریان محترم این بانک بخواهند از خدمات سپرده به جای حضور در بانک از طریق تلفن همراه هوشمند استفاده کنند، می‌توانند فهرست موجودی و سایر جزئیات سپرده‌های خود را با این اپلیکیشن ببینند و صورت گردش سپرده‌های خود را به صورت لیست یا نمودارهای خطی، میله‌ای و دایره‌ای مشاهده کنند. به علاوه، امکان خروجی گرفتن گردش سپرده به‌صورت فایل PDF و اکسل نیز میسر است. همچنین کاربران می‌توانند از طریق بخش خدمات سپرده همراه بانک پاسارگاد، قبوض خود را با وارد کردن شناسه قبض یا اسکن بارکد درج شده روی آن پرداخت کنند. مشترکین اپراتور همراه‌اول نیز قادر هستند تنها با وارد کردن شماره تلفن همراه و بدون نیاز به مشخصات قبض، صورت‌حساب خود را پرداخت نمایند. در بخش سپرده همچنین امکان انتقال‌وجه آنی و مستمر (پرداخت یک‌باره یا چندباره زمان‌بندی شده در آینده) درون شبکه پاسارگاد و بین‌بانکی (ساتنا و پایا) با قابلیت درج شرح مقصد و مبدأ تعبیه شده است.

البته خدمات همراه‌بانک به حوزه بخش خدمات سپرده محدود نمی‌شود، بلکه مشتریانی که قصد استفاده از خدمات کارت و پرداخت شتابی را دارند، می توانند خدمات مربوط به کارت بانکی خود را نیز از طریق همراه‌بانک دریافت کنند. به این ترتیب امکان دریافت رمز پویا، مشاهده موجودی کارت، انتقال‌وجه کارت‌به‌کارت، پرداخت هزینه خدمات از طریق اسکن بارکد روی قبض یا وارد کردن شناسه، خرید شارژ، دریافت ده گردش آخر کارت بانک پاسارگاد و همچنین مسدود کردن کارت (در صورت مفقود شدن یا به سرقت رفتن) نیز در دسترس است.

مشتریان در بخش تسهیلات نیز می‌توانند لیست تسهیلات دریافت‌شده و جزئیات آن‌ها را مشاهده و اقساط آن را پرداخت کنند. به‌علاوه، در بخش «سایر» این اپلیکیشن امکان ثبت مبلغ چک‌های صادره، گزارش‌گیری از چک‌های صادره و واگذار شده، مشاهده لیست انتقال‌وجه‌های مستمر عادی، ساتنا و پایا، مشاهده گزارش پرداخت قبض مستمر، امکان ایجاد دفترچه مدیریت شماره سپرده و کارت‌های مقصد و… وجود دارد و به مشتریان در مدیریت بهتر امور مالی کمک شایانی می‌کند.

امکاناتی نظیر ورود با اثرانگشت و تشخیص چهره (Face ID)، مشاهده اطلاعات تماس و موقعیت مکانی شعبه‌های بانک برای یافتن نزدیک‌ترین شعبه و مسیریابی آنلاین، غیرفعال‌سازی رمز دوم کارت و فعال‌سازی برداشت وجه بدون کارت (رمز سوم) از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن پرکاربرد و مفید است.

مشتریان بانک پاسارگاد برای استفاده از این اپلیکیشن نیاز است نام کاربری و رمز عبور خود را از سامانه بانکداری مجازی (اینترنت‌بانک) یا شعبه‌های بانک پاسارگاد دریافت نمایند. لازم به توضیح است برای دریافت خدمات کارت می‌توانید بدون دریافت رمز از شعبه و تنها با دریافت کد فعال‌سازی پیامکی از بخش «خدمات کارت» وارد اپلیکیشن شوید اما برای دریافت خدمات بیشتر و انتقال وجه با سقف بالاتر نیاز است با رمز دریافتی از شعبه یا بانکداری مجازی از بخش «خدمات سپرده» وارد اپلیکیشن شوید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این اپلیکیشن می‌‎توانید با کارشناسان مرکز مشاوره و اطلاع رسانی بانک پاسارگاد به شماره ۸۲۸۹۰-۰۲۱ یا صفحۀ مخصوص آموزش همراه‌بانک در وب‌سایت بانک پاسارگاد به نشانی (www.bpi.ir/elearning/mobile-bank) مراجعه نمایید.

http://tejaratava.ir/?p=44191

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.