• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
1
حضور مدیرعامل شستا در منطقه زلزله‌زده خوی

بازیان: سرعت بخشیدن به ساخت و سازها در اولویت قرار دارد

  • کد خبر : 77696
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱
بازیان: سرعت بخشیدن به ساخت و سازها در اولویت قرار دارد

ابراهیم بازیان مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و هیئت همراه با همراهی محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی از مناطق زلزله زده خوی بازدید کرد و از نزدیک در جریان امور قرار گرفتند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از شستا رسانه، ابراهیم بازیان، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) ضمن عرض تسلیت به آسیب دیدگان و اظهار تاسف از حجم وسیع تخریب منازل مسکونی شهری و روستایی زلزله اخیر خوی گفت: در راستای مسئولیت های اجتماعی وظیفه داریم با تمام توان و ظرفیت‌ها در کنار مردم عزیز این شهرستان باشیم.

بازیان در این بازدید از نزدیک و چهره به چهره پای درد دل مردم نشست و از نزدیک در جریان اقدامات انجام گرفته، قرار گرفت و اظهار امیدواری کرد: انشالله با تلاش و کوشش جمعی و مجموعه بزرگ شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی تا پایان رفع مشکلات خانواده های آسیب دیده خواهیم بود و هرچه در توان داریم دریغ نخواهیم کرد.

بازیان با بیان اینکه امداد رسانی ها و آواربرداری‌ها رضایت بخش بوده است، افزود: بحث همبستگی مردم و مسئولین در چنین حوادث، امتحان و آزمونی برای سنجیده‌شدن رویکرد و احساس وظیفه مردمی ما است و بایستی مردم و مسئولین پا به پای هم جلو بروند و مشکلات را حل کنند.

مدیر عامل شستا در ادامه با پرداختن به اهمیت موضوع امید مردم، گفت: با تلاش های استاندار محترم آذربایجان غربی و همکارانشان خوشبختانه آرامش به منطقه و مردم برگشته است و کار اسکان موقت نیز قوت گرفته و به خوبی پیش می‌رود. 

بازیان خاطر نشان کرد: ما هم از همان روزهای نخست زلزله اول و زلزله اخیر بخشنامه‌ای برای شرکت های تابعه صادر کردیم که هر کمکی نظیر کمک‌های دارویی و اقلام گرمایشی و چادر و پتو که در حد توانشان هست انجام بدهند و در اختیار مردم شریف خوی قرار دهند. اکنون نیز با تصمیم درست استاندار محترم سرعت بخشیدن به ساخت و ساز ها در اولویت اول قرار گرفته است، ما نیز در این راستا توافقی مبنی بر تامین بخشی از مصالح ساختمانی نظیر سیمان را از شرکت های تابعه در ارومیه و تبریز را داریم.

محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی، در این دیدار با مدیرعامل شستا، گفت: بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده، اولین اولویت ما در این روز‌های پس از زلزله‌ی خوی می‌باشد. در این راستا نیز با عنایت رئیس جمهور محترم و هیئت دولت، دستورات و ابلاغیه کمک های بلاعوض و تسهیلات قرض الحسنه صورت پذیرفته و در حال اجرا شدن می‌باشد.

معتمدیان با اشاره به اینکه ضریب مقاوم‌سازی واحد های خوی بالاتر از بقیه شهر های استان و حتی کشور است، افزود: زلزله‌ی اخیر چهارمین زلزله در سه ماه اخیر شهر خوی می‌باشد و دلیل اینکه خوشبختانه تلفات خیلی کمی داشته ایم همین بحث مقاوم بودن واحد هاست. اکنون نیز رویکرد اصلی ما نوسازی بر پایه اصول مقاوم سازی در مناطق آسیب دیده است. 

وی با بیان اینکه ۲۱۲۰ واحد تخریب کامل و بیش از ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد هم در دو زلزله‌اخیر ۲۸ دی ماه و ۸ بهمن ماه نیازمند تعمیر شده‌اند، خاطر نشان کرد: ما علاوه بر کمک های بلاعوض و تسهیلات قرض الحسنه در نظر گرفته شده برای واحد های آسیب دیده، تعاملاتی با نهاد های انقلابی، هلدینگ ها، شرکت های بزرگ و بانک ها داشته‌ایم و سعی بر آن شده که پای کار آورده شوند تا روز به روز نیاز به کمک های مردمی کمتر شود. از سویی دیگر توافقاتی با هلدینگ شستا انجام دادیم که بخشی از مصالح ساختمانی نظیر سیمان را در واحد های آسیب دیده تامین کنند.

http://tejaratava.ir/?p=77696

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.