• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0
بیانیه حقوقی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس:

بازگشت قیمت یوتیلیتی به سال ۱۳۹۹، استنباط نادرست از رأی صادر شده دیوان عدالت اداری است

  • کد خبر : 86456
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸
بازگشت قیمت یوتیلیتی به سال ۱۳۹۹، استنباط نادرست از رأی صادر شده دیوان عدالت اداری است
در پی انتشار خبری به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری و تفسیر نادرست رسانه‌ای از رای هیات تخصصی صنایع و بازرگانی دیوان عدالت اداری در خصوص قیمت یوتیلیتی‌، بیانیه حقوقی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس منتشر شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در این بیانیه آمده است:
در حالی روابط عمومی دیوان عدالت اداری در نتیجه‌گیری از رای هیات محترم تخصصی صنایع و بازرگانی دیوان عدالت  اداری اعلام کرده قیمت یوتیلیتی افزایش پیدا نکرده و قیمت‌ها به نرخ سال ۱۳۹۹ بازگشته که استنباط نادرستی از رای صادره صورت گرفته است.
نکته‌ اول اینکه همانطور که به صراحت در متن حکم صادره آمده، شکایت شرکت‌های مصرف کننده یوتیلیتی مبنی بر ابطال مصوبات ۴۷۹ و ۴۸۹ شورای رقابت در خصوص اصلاح دستورالعمل تنظیم قیمت سرویس‌های جانبی رد شده و شورای رقابت کماکان مرجع نهایی تعیین تکلیف در خصوص تصویب دستورالعمل تنظیم قیمت سرویس های جانبی پتروشیمی، لحاظ شده است.
دوم آنکه مصوبات ۴۷۹ و ۴۸۹ شورای رقابت بر مبنای درخواست شرکت‌های فجر و مبین در خصوص دستورالعمل تنظیم قیمت سرویس‌های جانبی، به تصویب رسیده و بر این اساس با اصلاح دستورالعمل مربوط به سال ۱۳۹۹، برای سال ۱۴۰۰ ارزش روز دارایی‌های استهلاک پذیر هر یک از شرکت‌های پتروشیمی بروزرسانی شده است.
با توجه به این موارد، قطعا قیمت یوتیلیتی برای سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرده و برگشت آن به سال ۱۳۹۹ امری غیرواقعی است و متن صریح‌ و شفاف رأی این هیأت که در سامانه کدال نیز منتشر شده برای همگان قابل دسترسی است.

http://tejaratava.ir/?p=86456

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.