• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
2

بازگشت اراضی ملی به ارزش ۵۲ هزار میلیارد تومان

  • کد خبر : 40369
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
بازگشت اراضی ملی به ارزش ۵۲ هزار میلیارد تومان

اردبیل- فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در ۲.۵ سال اخیر با تلاش یگان حفاظت، اراضی ملی به ارزش ۵۲ هزار میلیارد تومان از دست زمین‌خواران به بیت‌المال بازگردانده شده است.

جواد خردمند در حاشیه معارفه فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با اجرای طرح راستی‌آزمایی و تحقق هوشمندسازی یگان حفاظت توانستیم ۸۵ درصد اراضی را که در اختیار راه و شهرسازی بود تحویل یگان حفاظت کرده تا امر صیانت از آنها انجام شود.

وی تصریح کرد: در این راستا ما توانستیم ۴۲ هزار هکتار متصرفات در اراضی را به بیت‌المال بازگردانده و تکلیف این اراضی را اعم از املاک حقوقی در استان‌های مختلف مشخص کرده و معرفی کنیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در قالب طرح هوشمندسازی با راه‌اندازی سامانه ۱۶۵۶ در تلاش هستیم تا پل ارتباطی بین مردم و ادارات راه و شهرسازی باشیم تا مردم در صورت رؤیت زمین‌خواری آن را گزارش کنند.

خردمند افزود: در این راستا قرار است سیستم پیامکی نیز فعال شود تا با دریافت گزارش‌های مردمی و همچنین بارگذری اطلاعات کلیه اراضی دولتی در بانک زمین لحظه به لحظه حفاظت از اراضی ملی و بیت‌المال را دقیق و درست مورد رصد قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار گشت‌های مرتب یگان حفاظت در جلوگیری از تصرفات و تعرضات به اراضی ملی، در یک سال اخیر نسبت به تهیه لباس فرم برای نیروهای یگان با همکاری نیروی انتظامی و وزارت کشور اقدام کردیم تا از لباس‌های متحدالشکل در سراسر کشور نیروهای یگان استفاده کنند.

خردمند حمایت دستگاه قضائی به ویژه دادستان کل و دادستان‌های استان‌ها را برای مبارزه بی‌امان با زمین‌خواران یادآور شد و اضافه کرد: حمایت قضائی از واحدهای گشتی حفاظت باعث تقویت کار یگان شده و ما توانستیم فعالیت‌های مناسبی را در یک سال اخیر در بخش‌های مختلف شاهد باشیم.

وی اجرای احکام له دولت را با رفع تعرض و تصرف اراضی ملی به ارزش ۵۲ هزار میلیارد تومان و بازگشت آن به بیت‌المال را یادآور شد و بیان کرد: در استان اردبیل اقدامات خوبی با تلاش یگان حفاظت به رغم کمبود نیرو در مبارزه با زمین‌خواری و رفع تصرفات اراضی ملی انجام شده و همچنان نیروی این مجموعه با روحیه بسیجی و جهادی سعی دارند تا حافظ اراضی ملی باشند.

خردمند با قدردانی از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مدیرکل تلاشگر و جهادی راه و شهرسازی استان اردبیل از مجموعه یگان حفاظت استان اردبیل گفت: مجموعه روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در بحث اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و فرهنگسازی اقدامات مؤثری انجام داده که این شرایط به ارتقا عملکرد یگان حفاظت استان منجر شده است.

وی ادامه داد: اجرای کامل طرح هوشمندسازی در مبارزه با زمین‌خواری با جدیت دنبال می‌شود و در سال‌های اخیر ۹۵ درصد موفقیت در عرصه مبارزه با زمین‌خواری به دست آمده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن اضافه کرد: ۸۵ درصد اراضی تصرف شده به دامن بیت‌المال بازگشته و با بهره‌گیری از ظرفیت معتمدین محلی و همکاران راه و شهرسازی با دریافت گزارش‌های مستمر تلاش کردیم تا زمین‌خواری را در کشور در حال حاضر به صفر برسانیم.

http://tejaratava.ir/?p=40369

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.