• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

بازدید رییس جمهور از غرفه هلدینگ خلیج فارس/ دکتر عـلی عسـکری: نمایشگاه اکسپو، باعث ایجاد و تقویت تعاملات اقتصادی،سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بین دولتها و ملت ها می شود

  • کد خبر : 84257
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
بازدید رییس جمهور از غرفه هلدینگ خلیج فارس/ دکتر عـلی عسـکری: نمایشگاه اکسپو، باعث ایجاد و تقویت تعاملات اقتصادی،سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بین دولتها و ملت ها می شود

▫️پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران موسوم به اکسپو ۲۰۲۳، از امروز در تهران گشایش یافت.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شـرکت صنـایع پتـروشیمی خلیـج فـارس، پنجمین نمایشگاه توانمندی صادراتی جمهوری اسلامی ایران با حضور حدود ۷۵۰ شرکت داخلی و با عرضه ۱۲ گروه کالایی از جمله محصولات دانش‌بنیان، تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی، صنعت، مواد غذایی، پتروشیمی، ساختمان، صنایع دستی، خدمات فنی و مهندسی و … با هدف افزایش مقاصد و گروه کالاهای صادراتی برگزار می‌شود.
این نمایشگاه تا بیستم اردیبهشت ادامه دارد.
نمایندگان ۶۰ کشور درخواست بازدید از این نمایشگاه را داشته‌اند و پیش‌بینی شده است حدود هزار و ۲۰۰ تا دو هزار نفر از مسئولان و تجار کشورهای مختلف برای بازدید از نمایشگاه در ایران حضور یابند.

▫️مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، صبح امروز با حضور رئیس جمهوری ایران در سالن اجلاس سران برگزار شد.
آیت‌الله رئیسی با قدردانی از برگزار کنندگان این نمایشگاه اظهار امیدواری کرد که با گسترش همکاری میان فعالان اقتصادی کشورمان و دیگر کشورها به ویژه کشورهای همسایه و منطقه اظهار داشت: این نمایشگاه که بعد از چندین سال وقفه به دلیل شیوع کرونا برگزار شده، زمینه خوبی شناخت ظرفیت‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و در کنار آن آشنایی با ظرفیت‌ها و نیازها متقابل کشورهای دیگر است.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در جمهوری اسلامی به هیچ وجه رشد و تولید کشور را به مذاکرات سیاسی گره نزده و نخواهیم زد، افزود: مذاکرات سیاسی یک روندی دارد که عزتمندانه پیش خواهد رفت و ما هم از موضع اقتداری که جمهوری اسلامی به برکت خون مطهر شهدا از آن برخوردار است، با عزت مذاکرات را دنبال می‌کنیم و این آمریکایی‌ها بودند که میز مذاکره را ترک کردند.
رئیس جمهور با تاکید دوباره بر اینکه ایران به هیچ عنوان فعالیت اقتصادی و تجاری را به مذاکره گره نزده و نخواهد زد، گفت: تعامل و فعالیت اقتصادی و تجاری یک حوزه‌ای است که کار آن فعالانه پیگیری می‌شود و از همکارانم در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها می‌خواهم که از فعالان اقتصادی و تجار و بازرگانان برای امر صادرات به طور جدی حمایت کنند.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه در مدت سپری شده از دولت سیزدهم حجم صادرات کشور به بیش از ۵۰ میلیارد دلار رسیده که یک رکورد ۴۰ ساله است، افزود: این نشان دهنده اراده جدی دولت در گسترش صادرات و رونق‌ دادن به حجم، تنوع و کیفیت تولید است.
رئیس جمهور حمایت واقعی از تولید را در ارائه حمایت‌های حقوقی، پرداخت تسهیلات و تسهیل مقررات دانست و اظهار داشت: وقتی صادرکننده احساس کند که دولت به دنبال تسهیل کار اوست، به دنبال افزایش تولید و طبعا افزایش اشتغال خواهد رفت. این حمایت‌ها باید در عمل از صادرکنندگان صورت گیرد و بحمدالله در بعضی از حوزه‌ها در این دولت بسیار خوب عمل شده و در حوزه‌های دیگر نیز باید کار جدی صورت گیرد.

▫️بازدید رییس جمهور از غرفه هلدینگ
رئیس جمهور در بدو ورود به محل سالن اجلاس سران از غرفه‌های شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری دارویی تامین، فولاد مبارکه، صنایع ملی مس ایران، گروه مپنا و غرفه مشترک شرکت‌های نوآوران رباتیک و پزشکی سینا و همراه اول که به عنوان شرکت‌های برگزیده پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در این محل نیز غرفه‌هایی دایر کرده بودند،‌ بازدید کرد.

▫️بازدید مدیرعامل
در اولین این روز نمایشگاه

دکتر علی عسگری مدیرعامل شرکت صنایع هلدینگ خلیج فارس به اتفاق مدیران ارشد هلدینگ از غرفه های مختلف بازدید کردند.
وی در جمع خبرنگاران و رسانه های داخلی و خارجی با تبیین شرایط و جایگاه هلدینگ خلیج‌فارس و تشریح سیاست‌های راهبردی از جمله توسعه صنایع پایین دستی و تکمیل زنجیره ارزش با هدف جلوگیری از خام فروشی و افزایش سودآوری و صادراتی تأکید کرد :
قطعاً برگزاری نمایشگاه اکسپو باعث ایجاد و گسترش تعاملات اقتصادی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بین دولتها و ملت ها می شود.

http://tejaratava.ir/?p=84257

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.