• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

بارش برف و باران همزمان با ورود سامانه جدید از غرب کشور

  • کد خبر : 16251
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
بارش برف و باران همزمان با ورود سامانه جدید از غرب کشور

تهران – تجارت آوا – کارشناس هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور، گفت: بر این اساس فردا در همه مناطق به جز جنوب شرق کشور، بارش برف و باران قابل پیش‌بینی است.

 «کبری رفیعی» امروز (پنجشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، برای نوار شمالی و دامنه‌های جوبی البرز، آسمانی ابری با بارش‌های پراکنده برای امروز پیش‌بینی می‌شود و با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، بارش باران و برف در نوار غربی آغاز خواهد شد.

وی افزود: بعدازظهر امروز در مناطقی از جنوب، مرکز و شرق کشور نیز بارش پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد.

رفیعی ضمن تاکید بر اینکه در روز جمعه به جز جنوب شرق کشور، در سایر مناطق بارش پیش‌بینی می‌شود، گفت: انتظار می رود از بعدازظهر جمعه، فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کاهش یابد و در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور وزش باد شدید خواهیم داشت.

به گفته رفیعی، شدت بارش پنجشنبه و جمعه در شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان قابل پیش‌بینی است. همچنین بارش‌ها در شمال غرب و ارتفاعات البرز، زاگرس و شمال شرق به شکل برف است.

بر اساس اعلام این کارشناس هواشناسی، روز شنبه در شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان بارش پیش‌بینی می‌شود و این سامانه از مرزهای شرقی خارج خواهد شد. در این روز برای نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در شرق و جنوب شرق کشور خیزش گرد و خاک پدیده قابل انتظار است.

رفیعی گفت: آسمان تهران نیز امروز کمی ابری در ساعات ابتدایی شب وزش باد مورد انتظار است. فردا ( جمعه) نیز تهران ابری و بارش باران خواهد داشت.

http://tejaratava.ir/?p=16251

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.