• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

ایران خودرو دیزل با هفت محصول به تبریز می‌رود

  • کد خبر : 72164
  • ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
ایران خودرو دیزل با هفت محصول به تبریز می‌رود

ایران خودرو دیزل در دی‌ماه ۱۴۰۱ با نمایش هفت محصول خود در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صنعت خودرو و قطعات وابسته شهر تبریز حضور می‌یابد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از ایکوپرس- بزرگ‌ترین خودروساز تجاری کشور با محصولات خود شامل پیکاپ اتوماتیک، پیکاپ دیزلی، کامیونت آرناپلاس، اتوبوس برقی، کشنده H۵، کشنده آتامان و ون وانا در نمایشگاه تبریز حاضر خواهد شد.
پیش بینی می‌شود، پیکاپ فوتون اتوماتیک که به تازگی رونمایی شده، با توجه به امکانات بی‌نظیر و آپشن‌های متعدد با استقبال ویژه‌ای روبه‌رو شود.
ایران‌خودرو دیزل ۱۳تا ۱۶دی ماه پذیرای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان در محل دائمی نمایشگاه‌های شهر تبریز خواهد بود. 

پیکاپ فوتون اتوماتیک
فوتون تونلند اتوماتیک G7 از یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با حجم دقیق ۲۰۰۲ سی سی بهره برده که قادر به تولید ۲۳۸ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور بوده که از تمام رقبا در بازار ایران قدرتمندتر است. این نیرو توسط یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته ZF آلمان به چرخ های عقب در حالت استاندارد و سه حالت چهار چرخ سبک و چهار چرخ سنگین و Auto به چرخ‌ها منتقل می شود. 

پیکاپ فوتون نیوفیس دیزلی
فوتون تونلند نیوفیس دیزل دارای یک موتور ۲.۸ لیتری چهار سیلندر توربودیزل کامینز بوده که قادر به تولید ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور در دور بسیار پایین ۱۶۰۰ است. نیروی تولیدی این موتور قدرتمند به کمک گیربکس پنج دنده دستی در حالت نرمال به چرخ های عقب و در دو حالت کمک سنگین ۴L و کمک سبک ۴H به هر چهار چرخ منتقل می شود. 

کامیونت آرنا پلاس
ایران خودرو دیزل نام کامیونت آرنا پلاس را به آرنا پلاس تغییر داده است. این کامیونت موتور ۳۷۶۰ سی سی چهار سیلندر توربوشارژ ساخت شرکت معتبر کامینر مجهز شده که قادر به تولید ۱۵۴ اسب بخار قدرت در دور ۲۶۰۰ و بیشینه گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر بین ۱۲۰۰ تا ۱۹۰۰ دور بر دقیقه است.

اتوبوس برقی آتروس E
آتروس E یک اتوبوس برقی ۱۲ متری مناسب استفاده درون شهری‌ است. اتوبوس برقی آتروس E دارای یک موتور الکتریکی بوده که قادر به تولید ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰۰ نیوتن متر گشتاور آنی است. موتورهای الکتریکی گشتاور و قدرت را به صورت آنی در اختیار راننده قرار می دهند و همین موضوع سبب شتاب‌گیری اولیه و بهتر اتوبوس آتروس E برقی نسبت به نمونه دیزلی می شود. همچنین شروع حرکت در سربالایی نیز به دلیل قدرت بالاتر موتور برقی نسبت به بنزینی و همچنین انتقال لحظه قدرت و گشتاور به مراتب بهتر است.

فوتون H5
کشنده فوتون H5 دارای یک پیشرانه شش سیلندر خطی ۱۱.۸ لیتری کامینز بوده که قادر به تولید ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰۰ نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این نیروگاه عظیم توسط گیربکس اتوماتیک ۱۲+۴ سرعته ZF آلمان به چرخ های فوتون H5 منتقل می شود. گیربکس کامیون کشنده فوتون H۵ دارای یک ریتاردر پنج حالته بوده که در مسیرهای سرازیری یک گشتاور منفی عظیم تولید می کند که نیاز به ترمزگیری مدام توسط راننده برای کنترل خودرو را برطرف می کند.

کشنده آتامان
کشنده جدید آتامان دارای یک موتور ۱۲ لیتری  با کد OM457 LA بوده که توسط مرسدس بنز طراحی و تولید شده است. این موتور شش سیلندر خطی به سیستم توربوشارژ به همراه اینترکولر مجهز بوده و قادر به تولید ۴۳۰ اسب بخار قدرت در ۱۹۰۰ دور بر دقیقه و ۲۱۰۰ نیوتن متر گشتاور در ۱۱۰۰ دور بر دقیقه است. این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ به همراه فیلتر DPF یا یورو EEV5 است. 

مشخصات ون وانا
ون وانا یک خودرو ون سایز متوسط بوده که برای جابه جایی مسافر و استفاده در سرویس های حمل و نقل بسیار مناسب است. ون وانا با موتور ۲.۷ لیتری بنزینی چهار سیلندر بوده که قادر به تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور است. این نیرو توسط گیربکس شش دنده دستی به چرخ ها منتقل شده که عملکرد مناسبی را برای این ون مسافری رقم می زند.

http://tejaratava.ir/?p=72164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.