• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
5

ایران از واردات محصول استراتژیک EPDM بی‌نیاز می‌شود/ ارزآوری بیش از ۱۱۵ یورویی برای کشور/ پتروشیمی آوات اورامان برای ۲۶۷۰ نفر شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد

  • کد خبر : 47398
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
ایران از واردات محصول استراتژیک EPDM بی‌نیاز می‌شود/ ارزآوری بیش از ۱۱۵ یورویی برای کشور/ پتروشیمی آوات اورامان برای ۲۶۷۰ نفر شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد
اجرای طرح «پتروشیمی آوات اورامان» با ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن «اتیلن پروپیلن دی‌ان‌مونومر (EPDM)» از سوی شرکت پترول برای نخستین بار در کشور، ایران را از واردات این محصول استراتژیک بی‌نیاز می‌کند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس، رضا دلشادی، مدیرعامل طرح «پتروشیمی آوات اورامان» در تشریح طرح «اتیلن پروپیلن دی‌ان‌مونومر (EPDM)» که یکی از طرح‌های پترول است، توضیح داد: این طرح استراتژیک برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود و ایران را از واردات محصول EPDM بی‌نیاز خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه «اتیلن پروپیلن دی‌ان‌مونومر» یک لاستیک مصنوعی است که ضمن تحمل دمای بالا، مقاومت مکانیکی بسیار خوب و انعطاف‌پذیری مناسبی دارد و بیشتر در صنایع خودروسازی، درزگیرها و روان‌کننده روغن‌های صنعتی استفاده می‌شود، گفت: این طرح با ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن در مرحله انتخاب پیمانکار است.
مدیرعامل طرح پتروشیمی آوات اورامان سرمایه مورد نیاز طرح را ۱۷۲ میلیون یورو اعلام کرد و ادامه داد: از ۵۰ هزار تن تولید، ۲۰ هزار تن نیاز داخل تأمین می‌شود و مابقی صادر خواهد شد.
دلشادی با بیان اینکه پتروشیمی آوات اورامان در روانسر کرمانشاه در منطقه اورامان احداث خواهد شد و زمین آن خریداری شده است، گفت: لایسنس این طرح از یک شرکت اروپایی اخذ شده است و از طرح‌های جذاب با بازگشت سرمایه بالا محسوب می‌شود.
به گفته وی، سعی می‌شود در احداث این طرح، حداکثر استفاده از توان شرکت‌های داخلی برای تأمین تجهیزات مورد نیاز انجام شود به طوری که پیش‌بینی می‌شود به راحتی ۶۰ درصد این طرح با توان سازندگان داخلی ساخته شود.
مدیرعامل طرح پتروشیمی آوات اورامان از پیش‌بینی آغاز عملیات اجرایی این طرح در اردیبهشت‌ماه سال آینده خبر داد و افزود: خوراک مورد نیاز این طرح، ۳۲ هزار تن اتیلن، ۱۵ هزار تن پروپیلن و ۲.۵ هزار تن اتیلن نوربورنین (ENB) است.
دلشادی با اشاره به اینکه اجرای این طرح ارزآوری مطلوبی برای کشور به همراه خواهد داشت، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود درآمد سالانه این طرح در سال نخست ۹۲ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو باشد که در سال سوم به ۱۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو خواهد رسید.
وی ادامه داد: تکمیل این طرح برای ۱۷۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در زمان بهره‌برداری اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

http://tejaratava.ir/?p=47398

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.