• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
4

ایجاد مراکز نوآوری در ایران‌خودرو با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان

  • کد خبر : 54649
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۰۵
ایجاد مراکز نوآوری در ایران‌خودرو با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان

دبیر کمیته راهبری و سامان‌دهی استفاده از ظرفیت‌های نخبگی و دانش‌بنیانی گروه صنعتی ایران‌خودرو، با بیان این‌که صنعت خودرو برای رشد به برنامه‌های نوآورانه نیاز دارد، گفت: ایجاد مراکز نوآوری در سطح گروه صنعتی ایران‌خودرو به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های نخبگان و شرکت های دانش بنیان کشور دنبال می‌شود.

به گزارش تجارت آوا به نقل از ایکوپرس- احمد بیرانوند افزود: گروه صنعتی ایران‌خودرو به عنوان شرکتی دانش‌پایه به دنبال دست‌یابی به اهداف توسعه‌ای خود، احقاق مطالبات به حق مشتریان و مصمم به تحقق شعار سال است. 
وی تصریح کرد: در کشور ظرفیت‌های خوبی برای توسعه صنعت خودرو وجود دارد که بخشی را شناسایی کرده‌ایم و به دنبال ظرفیت‌های نوظهور و در حال برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی تمام و کمال از آن هستیم.
دبیر کمیته راهبری و سامان‌دهی استفاده از ظرفیت‌های نخبگی و دانش بنیانی گفت: گروه صنعتی ایران خودرو با برگزاری همایش، نهضت شناسایی نخبگان را آغاز کرده چرا که یقینا بخش اعظمی از توسعه در صنعت خودروسازی کشور به دست متخصصان داخلی باید انجام گیرد. 
وی با بیان این‌ که دست یاری شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه صنعت خودرو کشور را می‌فشاریم، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توانسته با شناسایی و سازمان‌دهی افراد خلاق و تحصیل‌کرده، شرکت‌های دانش بنیان خوبی را حمایت و پرورش دهد و اکنون باید صنایع و سازمان‌های بزرگ از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری کنند.
بیرانوند با بیان این‌که جهاد دانشگاهی و دانشگاه ها نیز با ایجاد مراکز رشد و پارک‌های فناوری، ایران خودرو را در این مسیر یاری خواهند کرد، افزود: حرکت ملی در توسعه همکاری با نخبگان و دانش‌بنیان‌ها شکل گرفته که این هم‌افزایی اثرات ارزشمندی برای کشور خواهد داشت.
دبیر کمیته راهبری و سامان‌دهی استفاده از ظرفیت‌های نخبگی و دانش‌بنیانی، با اشاره به این‌که ایران خودرو با حمایت قاطعانه مدیرعامل گروه، دستور تشکیل کمیته‌ای به منظور تقویت و نیازسنجی فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه را با عنوان «کمیته راهبری و سامان‌دهی استفاده از ظرفیت‌های نخبگی و دانش‌بنیانی» داده است، گفت: این کمیته در اولین اقدام عملی خود طی فراخوانی، نخستین همایش معرفی نیازهای فناورانه را در تاریخ های ۲۲ و ۲۳ خردادماه، برگزار می‌کند و در آن از تمام نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت به همکاری کرده است.
بیرانوند افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این همایش فناورانه می‌توانند از طریق سایت ایران خودرو یا نشانی fair.sapco.com برای انجام ثبت نام، اقدام کنند.
وی تصریح کرد: قطعا ایران خودرو به عنوان خودروساز بزرگ کشور، از ایده‌های اثرگذار حمایت و استفاده خواهد کرد.
 

http://tejaratava.ir/?p=54649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.