• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

ایجاد ارزش افزوده جزیره کیش با حمایت از سرمایه گذاران و راه اندازی پروژه های راکد

  • کد خبر : 64186
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
ایجاد ارزش افزوده جزیره کیش با حمایت از سرمایه گذاران و راه اندازی پروژه های راکد
مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش گفت: قاعدتاً اگر به دنبال بازار هدف وسیع تر هستیم که جزیره کیش را شلوغ کنیم باید زیرساخت‌ها را توسعه دهیم، مثلاً در حمایت از سرمایه گذاران که به جزیره آمدند، به طور مثال پروژه پدیده کیش که یکی از پروژه‌هایی است که اگر راه بیافتد نیروی انسانی زیادی را وارد جزیره می کند و آنها نیز نیازمند بسیاری از زیرساخت ها مثل مسکن و غیره هستند و همین موضوع هم ارزش افزوده برای جزیره کیش ایجاد می کند می باسیت حمایتها لازم صورت پذیرد.

علیرضا ملاحتی – به گزارش تجارت آوا، دکتر رامتین روشن مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به این موضوع گفت: مشکلات عدیده در تمام صنوف وجود دارد و البته در صنف ما نیز اینگونه است و باید اضافه کنم مجموعه ما مستقیم با مسافر در ارتباط است و تمام سیاست هایی که در آن بنا نهاد می شود موجب رشد یا نزول مسافر می گردد.

مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش تاکید کرد: در ۶ ماهه اول سال با مشکلات فراوان مواجه شده‌ایم مثل نبود ایرلاینهای مختلف که متاسفانه این اتفاق همزمان مواجه شد با فقدان مدیریتی برند کیش ایر که مورد تقاضای همه مردم کیش بوده که این ایرلاین به جزیره برگردد.، ولی این مجموعه در اختیار سازمان خصوصی قرار داده شد و موجب شد این پتانسیل جابجایی مسافر از جزیره کیش گرفته شود.

دکتر رامتین ادامه داد: بطور معمول با بهتر شدن وضعیت هوا بهترین لوکیشن و مقصد هدف مسافران جزیره کیش محسوب می شود که امیدواریم در این مدت وضعیت بهتر شود.

وی ادامه داد: در دو هفته پیش با سفرهای سران کشورهای عضو اکو جلسه داشتیم آنها خیلی تمایل داشتند که تورهایی را برای اولین بار به مقصد کیش داشته باشند. نکته مهم این است که ما در واقع در مقابل نمایندگان ۵۵۰ میلیون نفر قرار داشتیم و به دنبال این بودیم حتی یک درصد یعنی پنج و نیم میلیون نفر را به صورت واقعی تارگت کنیم و این یک پتانسیل بسیار خوبی محسوب می‌شود، ولی بحث اصلی در این زمینه ایرلاین ها هستند که با توجه به آن حتی در این خصوص صحبت هایی انجام شد که این کشور خودشان پروازها را پوشش دهند، البته ما باید ایرلاین های خودمان را داشته باشیم و آنها را تقویت کنیم.

وی در مورد پروژه های راکد در جزیره کیش گفت: قاعدتاً اگر به دنبال بازار هدف وسیع تر هستیم که جزیره کیش را شلوغ کنیم باید زیرساخت‌ها را توسعه دهیم، مثلاً در حمایت از سرمایه گذاران که به جزیره آمدند به طور مثال پروژه پدیده کیش که یکی از پروژه‌هایی است چنانچه راه بیافتد نیروی انسانی زیادی را وارد جزیره می کند و آنها نیز نیازمند بسیاری از زیرساخت ها مثل مسکن و غیره هستند و همین موضوع هم ارزش افزوده برای جزیره کیش ایجاد می کند می باسیت حمایتها لازم صورت پذیرد.

روشن افزود: ما هم معتقد هستیم باید به نوعی با سرمایه گذاران برخورد شود که ترس از ورود به منطقه را نداشته باشند. به هر دلیلی حتی دلیل قانونی پروژه ها متوقف شده باشد خیلی بهتر خواهد بود که این پروژه ها متوقف نشود. چون در جزیره پروژه‌های دیده میشوند که در حد اسکلت سالهاست باقی مانده اند و متوقف شده اند و این موضوع چهره جزیره را زشت کرده است.

وی گفت: وقتی سرمایه گذار جدید می خواهد وارد شود می گوید آیا با من چه برخوردی می‌شود و امروز وضعیت کار ما را چه کسی تشخیص می دهد که کار ما قانونی است یا خیر و این موضوع ترس به جا آنها می‌اندازد.

ممکن است روند حرکتی برخی از پروژه ها با نقص و چالش مواجه شده باشد ولی اینکه برسد به نقطه ای و آن را آیینه عبرت برای بقیه کنیم کار صحیحی نیست. بهتر از یا همان اول جلوی کار را بگیرند و یا اجازه دهند پروژه پایان یابد. چون چهره شهر چندین سال است به این شکل زشت دیده می شود. و همچنین به واسطه پروژه‌های نصف و نیمه حرف ها و حدیث‌های بسیاری پشت آن ایجاد می شود.

وی در پایان گفت: جزیره ای که نگین خلیج فارس است باید بخش اعظمی از حمل و نقل و گردشگری را در منطقه به عهده بگیرد ولی متاسفانه زیر فشار کشورهای اطراف و برخی از قوانین داخلی له میشود. وی معضل اصلی جزیره را عدم ثبات مدیریت و چگونگی اجرای صحیح قانون مناطق آزاد برشمرد و تاکید کرد اگر به درستی قوانین مناطق آزاد اجرا شوند می‌توانیم به یک نقطه خوب در زمینه سرمایه‌گذاری برسیم.

http://tejaratava.ir/?p=64186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.