• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

اولین اتوبوس دیابت در تبریز افتتاح شد

  • کد خبر : 86219
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
اولین اتوبوس دیابت در تبریز افتتاح شد
اتوبوس دیابت امروز در تبریز، جهت اطلاع‌رسانی درباره بیماری دیابت و جلوگیری از ابتلا به دیابت و غربالگری دیابت و اقدامات درمانی لازم جهت مهار آن با حضور مسئولان وزارت بهداشت، مسئولان استانی و شورای شهر تبریز و برخی از متخصصان دیابت افتتاح شد.

دکتر جواد احمدیان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در آیین افتتاح نخستین اتوبوس دیابت در تبریز که در سالن کنفرانس شهرداری برگزار می‌شد اظهار داشت: هدف از افتتاح اتوبوس دیابت افزایش آگاهی مردم از موضوع دیابت و آموزش‌های مورد نیاز آنهاست. شرکت نوونوردیسک پارس در موضوع فرهنگ‌سازی حوزه سلامت جامعه و دیابت ورود کرده است.
دکتر جواد احمدیان اظهار داشت: درصورتی که افراد جامعه درباره دیابت اطلاع کافی داشته باشند و اقداماتی مانند انجام فعالیت ورزشی منظم و رژیم غذایی مناسب را در زندگی خود رعایت کنند در کنترل و مدیریت این بیماری موفقیت بیشتری خواهند داشت. حضور افرادی که اطلاعات لازم را جهت حفظ سلامت جامعه ارائه می‌دهند بسیار موثر خواهد بود.
دکتر آکین آکسکیلی، مدیرعامل شرکت نوو نوردیسک پارس، درباره اتوبوس‌های دیابت گفت: افتتاح اولین اتوبوس دیابت در ایران به سال ۲۰۱۲ برمی‌گردد و ایده اولیه افتتاحش از آنجا آغاز شد که اتوبوس بین‌المللی نوو نوردیسک به ایران رسید و در تبریز و تهران توقف داشت و چند روز در پارک ملت مستقر شد و به ویزیت مراجعه‌کنندگان پرداخت.
وی ادامه داد: از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰، هشت اتوبوس دیابت آماده ارائه خدمات در شهرهای مختلف شدند. اما روز قبل از افتتاح اتوبوس هشتم، این برنامه به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو شد.
دکتر آکین آکسکیلی، کارکرد این اتوبوس را این‌گونه توصیف کرد: به طور کلی اتوبوس دیابت یک کلینیک سیار غربالگری قند خون است که هدف از آن غربالگری افراد به‌خصوص افراد در معرض خطر دیابت است، مانند افراد دارای فشارخون و چاقی و … .
وی توضیح داد: با کمک غربالگری توسط اتوبوس دیابت می‌توان سریع‌تر متوجه بیماری دیابت و فشارخون شد و اقدامات درمانی لازم را انجام داد تا از بروز بسیاری از عوارض دیابت جلوگیری شود. در طی هشت سال فعالیت اتوبوس دیابت در ایران، حدود ۲۵۰ هزار نفر از خدمات اتوبوس دیابت بهره‌مند شده‌اند که حدود ۲۰ هزار نفر از آنها در اتوبوس‌های دیابت از بیماری خود مطلع شدند.
هشتمین اتوبوس دیابت در شهر تبریز راه‌اندازی شد تا بتوان با کمک آن، گام موثری جهت سلامت افراد جامعه و به‌ویژه اهالی این شهر برداشت.

http://tejaratava.ir/?p=86219

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.