• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

اوراق قرض‌الحسنه ۱۴ اسفند منتشر می‌شود

  • کد خبر : 78983
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲
اوراق قرض‌الحسنه ۱۴ اسفند منتشر می‌شود

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۱۴ اسفند اوراق قرض‌الحسنه را با نماد «مهریران» عرضه می‌کند و خریداران این اوراق می‌توانند از امتیاز دریافت وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۲ درصد بهره‌مند شوند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک در نشست خبری عرضه عمومی اوراق قرض‌الحسنه با نماد «مهریران» گفت: فرآیند بانکداری قرض‌الحسنه توسعه مناسبی داشته و پس از افزایش سقف وام‌های افراد حقیقی و حقوقی، خلأ اوراق قرض‌الحسنه در بازار سرمایه حس می‌شد که خوشبختانه اکنون برطرف شده است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد: متوسط رشد منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیش از ۷۰ درصد است و روزانه ۹هزار فقره وام خرد توسط این بانک پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ‌کمترین معوقات را در نظام بانکی دارد که این رقم در حال حاضر به ۰.۴۶ (کمتر از نیم) درصد رسیده است. ۳۰ درصد پرداخت وام‌های امسال نیز بدون ضامن بوده که بر اساس اعتبارسنجی انجام شده است.

دکتر «احمدرضا کریمی» معاون امور استان‌های مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز با بیان اینکه منابع بانک در حال حاضر ۱۵۰هزار میلیارد تومان است، گفت: مقرر شده که بانک علاوه بر جذب سپرده‌ها از مردم، در جذب منابع غیرسپرده‌ای نیز فعالیت کند. بر همین اساس اوراق قرض‌الحسنه با نماد «مهریران» در بازار سرمایه تعریف شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: این اوراق از روز یکشنبه به‌ مدت ۵ روز عرضه می‌شود که در گام اول مجموعاً ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق عرضه خواهد شد.

کریمی تأکید کرد: سودی برای دارنده اوراق در نظر گرفته نمی‌شود، اما خریدار اوراق می‌تواند با استفاده از این اوراق قرض‌الحسنه، وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۲ درصد و بدون اولویت و نوبت از بانک دریافت کند.

وی در همین رابطه افزود: همچنین این اوراق می‌تواند به‌عنوان وثیقه برای دریافت وام از بانک‌های دیگر مورد استفاده قرار گیرد. افزون بر این، می‌توان در بازار سرمایه به جای پرداخت پول نقد نیز از این اوراق استفاده کرد.

کریمی خاطرنشان ساخت: شیوه عرضه، اسمی خواهد بود و هر ورق ۱۰۰ هزار تومانی، ۷۰ تومان کارمزد دارد.

http://tejaratava.ir/?p=78983

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.