• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
2

اهمیت جذب نیروی انسانی توانمند در بیمه تجارت‌نو

  • کد خبر : 40532
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
اهمیت جذب نیروی انسانی توانمند در بیمه تجارت‌نو

مدیر منابع انسانی شرکت بیمه تجارت‌نو ، یکی از برنامه‌های پیش روی شرکت بیمه تجارت‌نو را افزایش تعداد شعب این شرکت برشمرد و گفت:درحال حاضر شرکت بیمه تجارت‌نو ۳۵ شعبه در سراسر کشور دارد.

علی گرایلی، بیان کرد: در شرکت بیمه تجارت‌نو نیروی انسانی را سرمایه انسانی می‌دانیم چرا که نیروی انسانی متخصص و کارآمد نقش مهمی در تعالی سازمانی و زمینه‌ساز توسعه آن و همچنین عامل مهمی در رسیدن به اهداف سازمانی به شمار می‌رود با توجه به اینکه شرکت‌های فعال در زمینه صنعت بیمه تحت شرایط فعلی بازار و وضعیت رقابتی دشوار قرار دارند، در این رقابت منابع انسانی مهم‌ترین و تاثیرگذارترین نقش را در خلق و حفظ مزیت رقابتی پایدار از طریق ارائه خدمات با کیفیت و متمایز با رقبا ایفا می‌کند که در این راستا قرار گرفتن منابع انسانی یک شرکت در مسیر درست، نیازمند یک مدیریت صحیح است. به طور مثال با تکیه بر نوآوری نیروی انسانی می‌توان با طراحی محصولات وخدمات جدید بیمه‌ای امکان موفقیت شرکت را افزایش داد.

وی، در خصوص اهمیت نحوه استخدام نیروی انسانی در شرکت بیمه تجارت‌نو، توضیح داد: با توجه به اینکه از عوامل مهم بقا و حیات سازمان‌ها، کیفیت و توانمندی نیروی انسانی است،جهت استخدام و جذب بر اساس مدل شایستگی شرکت بیمه تجارت‌نو که سه بعد شایستگی‌های رفتاری ( شبکه‌سازی، مذاکره و اقناع سازی، کارتیمی ، نتیجه گرایی و بهبود مستمر، اخلاق، پاسخگویی، تفکر تحلیلی، تصمیم گیری و حل مسئله، خلاقیت و نوآوری) ، شایستگی‌های فنی و شایستگی‌های تخصصی (اصول و رویه بیمه‌ای، محصولات و خدمات بیمه، دانش حقوقی، انطباق و دانش ریسک عملیاتی، ارزیابی و انتقال ریسک،دانش خسارت‌ها، صدور بیمه نامه) از اهمیت برخوردار است که از طریق مصاحبه تخصصی و عمومی مورد بررسی قرار می گیرد.

گرایلی،اظهارداشت: شرکت بیمه تجارت‌نو با وجود جوان بودن در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی را تجربه کرده است و تمام شعب این شرکت به یکباره رشد خوبی داشتند.

مدیرمنابع انسانی شرکت بیمه تجارت‌نو، اذعان داشت که با توجه به اینکه شرکت بیمه تجارت‌نو بر آن است تا بر تمرکز بر خلق ارزش و خدمات متمایز، به ارائه مفهومی نوین از بیمه‌گری به منظور صیانت از منافع والای بیمه گذاران،زیان دیدگان و سهام داران بپردازد، این مهم دست یافتنی نیست مگر با همدلی، همکاری، مشارکت و ارتباط موثر و قوی بین ستاد و شعب.

واحد های ستادی از قبیل منابع انسانی باید در خدمت شعب باشند زیرا اگر کارکنان شعب از خدمات ارائه شده شرکت رضایت داشته باشند می توانند موجبات رضایت مشتریان را فراهم آورده و به آنها خدمات با کیفیت ارائه دهند.

مدیرمنابع انسانی شرکت بیمه تجارت‌نو افزود، جذب نیروی متخصص و کارآمد در شهرستان‌های سراسر کشور با توجه به تعداد زیاد شرکت‌های رقیب که می‌توان با تقویت برندینگ شرکت تا حدود زیادی این نقیصه را جبران کرد. از طرف دیگر می‌توانیم با جذب نیروهایی که پتانسیل‌های بالقوه دارند و از طریق آموزش این پتانسیل‌ها را به بالفعل تبدیل نمود و نیروهای متخصص تربیت کرد.

مدیرمنابع انسانی شرکت بیمه تجارت‌نو، ادامه داد: نگاه این شرکت در مساله ارزیابی خسارت و جهت تسهیل در روند پرداخت ، در وهله اول آموزش های لازم و مناسب به کارشناسان خسارت شعب در راستای بومی سازی و در وهله دوم با هدف جلوگیری از بروز مشکل برای بیمه گذاران ، نیز برون سپاری به شرکت های ارزیاب خسارت می باشد.

گرایلی، به تحول دیجیتال در صنعت بیمه اشاره کرد و آن را دغدغه فعالان صنعت بیمه دانست و گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم دنیا به سمت تحول دیجیتال پیش می‌رود و حفظ و نگهداشت نیروی انسانی برای شرکت های خدماتی در کل دنیا حرف اول را می زند.

تحول دیجیتال در منابع انسانی با حفظ نیروی انسانی انجام می شود و صنعت بیمه هم از این مساله مستثنی نیست.

http://tejaratava.ir/?p=40532

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.