• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

انعقاد تفاهم نامه ای میان سازمان منطقه آزاد کیش و سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان

  • کد خبر : 76970
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴
انعقاد تفاهم نامه ای میان سازمان منطقه آزاد کیش و سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان

در انعقاد تفاهم نامه ای؛ ساختمان مرجع دریایی و پشتیبانی امورات مربوط به دریانوردی با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان احداث می شود.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، تفاهم نامه ای که عصر چهارشنبه ۲۶ بهمن میان سازمان منطقه آزاد کیش و سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان به امضا رسید؛ سعید پورزادی ضمن اشاره به سیاست های کلان مجلس و برنامه هفتم توسعه، گفت: سازمان بنادر استان هرمزگان با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش، یک ساختمان مرجع در زمینی به وسعت ۳ هزار و ۱۰۰ متر مربع در سه طبقه و زیر بنای ۲ هزار و۷۰۰مترمربع با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۱۵۰میلیارد تومان احداث می کند که از سال آینده شاهد تجهیز کارگاه آن از سوی سازمان بنادر خواهیم بود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در ۴ سال آینده شاهد ساخت و بهره برداری این ساختمان با هدف تقویت فعالیت های تجاری و عملیات لجستیکی منطقه آزاد کیش خواهیم بود.

سعید پورزادی ضمن قدردانی از حسین عباس نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی برای همکاری در حوزه فنی و مهندسی و اخذ مجوز های زیرساختی در توسعه ظرفیت های لجستیکی بنادر آفتاب، چارک و بندر تجاری کیش افزود: پس از طراحی نقشه ها و اخذ مجوز ها از سازمان بنادر، امروز شاهد امضا تفاهم نامه ای با موضوع احداث ساختمان مرجع دریایی برای ایفای نقش مهم در حوزه های نرم افزاری، نظارت و تجاری هستیم.

وی، افزود: ایجاد کارگروه مشترک جلوگیری از لکه های نفتی با تامین بودجه ای بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان از سوی سازمان بنادر از دیگر فعالیت هایی بود که تحقق یافته است.

به گفته پورزادی سازمان منطقه آزاد کیش با بستر سازی و در اختیار گذاشتن فضا و امکانات در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی و موضوعات مربوط به لکه های نفتی گام های موثری در این زمینه برداشته است.

عباس نژاد مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز یکی از سیاست های کلان سازمان بنادر و دریا نوردی را ارتقاء سطح ایمنی و امنیت دریانوردی و حفظ محیط زیست دریایی در بنادر عنوان کرد و گفت: با توجه به موقعیت کیش، این جزیره هر ساله میزبان گردشگرانی از سراسر کشور می باشد که با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش اقدامات لازم به منظور ارتقاء ایمنی بنادر در حال انجام است.

عباس نژاد تاکید کرد: ما به عنوان مرجع دریایی کشور و نماینده سازمان بین المللی دریایی پس از بهره برداری از ساختمان مرجع، با کنترل و نظارت و هماهنگی در کنار سازمان منطقه آزاد کیش، ایمنی و امنیت تردد ها را افزایش می دهیم.

مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان، امضا این تفاهم نامه را زمینه ساز افزایش حجم سرمایه گذاری، ورود کشتی ها و ارتقا کیفی خدمات عنوان کرد.

http://tejaratava.ir/?p=76970

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.