• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
8

امکان نشست وبرخاست همزمان ۲ هواپیما در مهرآباد بزودی فراهم می‌شود

  • کد خبر : 42409
  • ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
امکان نشست وبرخاست همزمان ۲ هواپیما در مهرآباد بزودی فراهم می‌شود

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: با رفع موانع استفادهاز باند ۲۹ راست و اتمام نوسازی باند ۲۹ چپ مهرآباد، امکان استفاده عملیاتی همزمان از هر دو باند فراهم خواهد شد.

سیاوش امیرمکری در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره هزینه‌های نگهداری فرودگاه‌ها اظهار کرد: فرودگاه مهرآباد به دلیل اینکه عمده پروازها را حمایت و بین شبکه فرودگاهی ما ارتباطات پروازی برقرار می‌کند، یکی از مهمترین فرودگاه‌های کشور است؛ از سوی دیگر اگرچه این فرودگاه بین المللی نیست، اما به دلیل اینکه پروازهای خاص مقامات ارشد نظام و یا مقامات سایر کشورها به تهران و بالعکس از طریق این فرودگاه صورت می‌گیرد، جایگاه ویژه ای در ترددهای بین المللی دارد.

باند ۲۹ راست مهآباد را ساخته بودند اما سال‌ها قابل استفاده نبود

وی افزود: روزانه حدود ۳۶۰ پرواز ورودی و خروجی در مهرآباد انجام می‌شود؛ در چند وقت اخیر پروژه مهم نوسازی و بهسازی باند ۲۹ چپ مهرآباد را آغاز کرده ایم که در کاهش حجم عملیات پروازی این فرودگاه مؤثر بوده است؛ سال‌ها بود که باند ۲۹ راست را داشتیم؛ اما به دلیل اینکه این باند موانع زیادی بر سر بهره برداری داشت، هیچ گاه این باند مورد استفاده قرار نمی‌گرفت مگر در شرایط اضطراری که باند اصلی بسته می‌شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یادآور شد: برای اینکه باند ۲۹ چپ را نوسازی کنیم، موانع باند ۲۹ راست را برداشتیم؛ ساختمان‌های واقع در منطقه تهرانسر، مانعی برای پرواز نیست بلکه برخی محدودیت‌ها ایجاد می‌کند که الان هم این محدودیت‌ها وجود دارد؛ اما به هر روی، در حال حاضر باند ۲۹ راست، عملیاتی و در همه زمان‌ها قابل استفاده است؛ امیدواریم با بهره برداری از باند ۲۹ چپ، بتوانیم از هر دو باند همواره استفاده عملیاتی کنیم.

بحث تبدیل اداره کل فرودگاه مهرآباد به شرکت فرودگاهی دیگر مطرح نیست

وی درباره تبدیل شدن فرودگاه مهرآباد به شرکت شهر فرودگاهی و مستقل شدن آن از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران که در زمان دولت یازدهم مطرح شده بود تصریح کرد: هیچ گاه در دوره مدیریت من این بحث مطرح نبوده؛ اما اینکه بخشی از پروازهای داخلی از مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل شود تا عملیات پروازی مهرآباد به دلیل مشکلاتی که برای ساکنان منازل اطراف این فرودگاه ایجاد شده بود، سبکتر شود، چند بار مطرح شده بود.

امیرمکری افزود: ما آمادگی خود را برای انتقال بخشی از پروازهای داخلی مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) اعلام کرده ایم؛ اگر مسئولان فرودگاه امام خمینی (ره) هم موافقت کنند، امکان این انتقال پروازها وجود دارد.

اخذ مالیات بر ارزش افزوده از حمل و نقل هوایی منتفی شد

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به آغاز اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از ۱۳ دی ماه امسال گفت: صنعت حمل و نقل هوایی پیش از این هم از این پایه مالیاتی معاف بوده اما قرار بود در اصلاحیه این قانون، حمل و نقل هوایی هم افزوده شود که منتفی شد و قرار نیست از خدمات حمل و نقل هوایی مالیات بر ارزش افزوده گرفته شود.

http://tejaratava.ir/?p=42409

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.