• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

امکان مدیریت چک از طریق درگاه‌های خودپرداز بانک مسکن فراهم شد

  • کد خبر : 55495
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
امکان مدیریت چک از طریق درگاه‌های خودپرداز بانک مسکن فراهم شد

بانک مسکن در ادامه اجرای دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص قانون «اصلاح قانون صدور چک» با اعمال تغییرات لازم در درگاه‌های خودپرداز خود، امکان ارایه خدمات مدیریت چک‌های صیادی را از طریق این دستگاه‌ها به تمامی مشتریان فراهم کرد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از بانک مسکن – هیبنا، بر این اساس امکان درخواست ثبت چک در سامانه صیاد توسط صادرکننده، تایید یا رد چک در سامانه صیاد توسط گیرنده چک، انتقال چک در سامانه صیاد توسط دارنده چک، استعلام مشخصات چک ثبت شده در سامانه صیاد توسط صادرکننده چک و استعلام مشخصات چک در سامانه صیاد توسط گیرنده چک، از طریق درگاه‌های خودپردازهای بانک مسکن میسر شد.
مطابق دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تمامی خدمات مرتبط با چک بر روی خودپردازهای بانک مسکن صرفاً به دارندگان کارت مسکن ارایه می‌شود. با این توضیح که ثبت چک صرفاً برای چک‌های بانک مسکن و خدمات استعلام، تایید و انتقال چک برای تمامی چک‌های مسکنی و شتابی امکان پذیر است.

شایان ذکراست، قانون صدور چک با هدف اعتبار بخشی به چک و به حداقل رساندن صدور چک بلامحل در سال ۱۳۹۷ توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرایی شده است. در این قانون نحوه صدور، دریافت و انتقال چک تغییراتی داشته و تکالیفی بر عهده افرادی که مبادلات خود را با چک انجام می‌دهند، گذاشته شده است.

http://tejaratava.ir/?p=55495

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.