• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
4

امکان استعلام مبالغ مسدود شده حساب‌ها بابت چک برگشتی از سایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران فراهم شد

  • کد خبر : 55875
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
امکان استعلام مبالغ مسدود شده حساب‌ها بابت چک برگشتی از سایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران فراهم شد

معاونت مالی و سرمایه گذاری پست بانک ایران با انتشار اطلاعیه‌ای به شعب بانک در سراسر کشور از امکان استعلام مبالغ مسدود شده حساب‌ها بابت چک برگشتی از سایت رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، این اطلاعیه که بر اساس نامه شماره ۰۱/۶۴۰۳۷ مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۷ بانک مرکزی ج.ا.ا منتشر شده است، با آغاز به کار سامانه محچک (مسدودسازی حساب صادرکننده چک برگشتی) از تاریخ هفتم خردادماه در شبکه بانکی کشور، امکان اخذ استعلام مبالغ مسدود شده حساب‌ها بابت چک برگشتی در سایت رسمی بانک مرکزی ج.ا.ا به آدرس www.cbi.ir و همچنین ایستگاه کاری صیاد پرتال بانک مرکزی و در زیر شاخه سما چک برای شعب و باجه‌های بانکی روستایی در دسترس قرار داد.
بر اساس این گزارش، در سامانه محچک، در صورت کسری موجوی حساب جاری فرد صادرکننده چک نزد بانک، مبلغ مورد نظر از سایر حساب‌های شخص در همان بانک برداشت شده و به ذی‌نفع چک پرداخت می‌شود.
این سامانه در صورت عدم تامین مبلغ در همان بانک، حساب‌های شخص صادرکننده چک، در سایر بانک‌ها و موسسات اعتباری به مبلغ کسری چک، به ترتیب از بیشترین به کمترین مانده، مسدود و سپس مراحل قانونی از طریق قوه قضاییه پیگیری خواهد شد.اخبار

http://tejaratava.ir/?p=55875

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.