• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1
رئیس کل بیمه مرکزی:

امنیت بخشی به تولیدگران از ماموریت‌های مهم صنعت بیمه کشور است

  • کد خبر : 18448
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
امنیت بخشی به تولیدگران از ماموریت‌های مهم صنعت بیمه کشور است
با رشد شاخص های بیمه‌ای، افزایش حق بیمه های تولیدی و همچنین کاهش خسارات روزهای درخشان تر و وضعیت مناسب تری در انتظار صنعت بیمه خواهد بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی دکتر غلامرضا سلیمانی که در جمع مدیران عامل صنعت بیمه و اعضای هیات عامل نهادناظر سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: حق بیمه تولیدی صنعت بیمه به عدد ۸۲ هزار میلیارد رسیده که در صورت ادامه این روند سهم بیشتری از بازارهای مالی کشور به این صنعت اختصاص خواهد یافت.

رئیس کل بیمه مرکزی با ابراز رضایت از عملکرد شرکت ها در سال ۱۳۹۹ نسبت به ضرورت توجه بیشتر به توسعه بیمه های زندگی در کشور تاکید کرد و گفت: راه اندازی شرکت های متعدد تخصصی در حوزه بیمه های زندگی از جمله ابزار مهم برای افزایش ضریب نفوذ این رشته آینده نگر و حمایتی یک ضرورت آشکار است.

وی اظهار داشت: میزان سرانه حق بیمه و همچنین پوشش های متعدد بر آن از رشد خوبی برخوردار بوده اما با توجه به معیارها و استانداردهای جهانی هنوز ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه صنعت بیمه در کشور وجود دارد.

دکتر سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت تحقق شعار سال ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: امنیت بخشی به فضای تولید در کشور از ماموریت‌های جدی صنعت بیمه است که خود از مصادیق رفع موانع تولیدی نیز به شمار می روند.

وی در همین راستا خاطرنشان کرد: تسهیل در امر خدمات رسانی و فراهم سازی فضای مطلوب برای تولیدکنندگان و همچنین توجه بیشتر به بیمه‌های اعتباری ، موسسات تضمین بیمه ای و رشته های دیگر بیمه‌ای از بسترهای لازم برای تحقق شعار امسال محسوب می شوند.

رئیس شورای عالی بیمه از ضرورت بازسازی و احیای ظرفیت های بیمه ای در کشور برای مشارکت صنعت در تحقق شعار سال خبر داد و گفت: کاهش زمان صدور مجوزهای بیمه ای در حوزه طرح های نوین، حذف تدریجی امضای طلایی، کوتاه شدن فاصله بین وقوع حادثه و پرداخت خسارت، حمایت از بنگاه های تولیدی و حذف موانع بروکراسی از جمله راهبردهای نهاد ناظر و صنعت بیمه است.

غلامرضا سلیمانی از همکاری های منطقه ای و فرامنطقه ای به عنوان فرصت طلایی برای صنعت بیمه یاد کرد و گفت: شناسایی و مذاکره با شرکت های خارجی و حضور در مناسبات بیمه ای به خصوص در بخش بیمه اتکایی، میزان پرتفوی و ضریب نفوذ بیمه را به شکل محسوسی افزایش خواهد داد.

وی به موانع و راهکارهای تعامل بین المللی اشاره کرد و افزود: ارتباط عمیق و سودمند با کشورهای پیشرفته دنیا در گرو تکمیل زیرساخت های توسعه ای و حرکت پرشتاب در مسیر دیجیتالی، هوشمندسازی و خدمات الکترونیکی بیمه ای است.

رئیس کل بیمه مرکزی کسب رتبه نخست فن آوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی را برای سومین سال پیاپی از نشانه های بارز اراده صنعت بیمه در امر توسعه الکترونیکی یاد کرد و گفت: افتخار دریافت جایزه نخست از دست رئیس جمهور برای تمامی ارکان صنعت بیمه، ارزشمند است و با تکمیل فعالیت سامانه های الکترونیکی صنعت بیمه و تقویت بخش های مرتبط با پرداخت آنلاین خسارات، ادامه این روند دور از دسترس نخواهد بود.

رئیس شورای عالی بیمه با اعلام این مطلب که روابط عمومی ها باید صدای شفاف صنعت بیمه باشند، خاطرنشان کرد: رصد اخبار و تحلیل افکار عمومی از مأموریت‌های مهم روابط عمومی های صنعت بیمه به شمار می رود و بیان اندک خدمات بیشمار این صنعت به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: روابط عمومی های صنعت بیمه ماموریت دارند که مردم را از دامنه وسیع خدمات بیمه ای در بخش‌های درمان، حوادث، مسئولیت و رشته‌های دیگر بیمه ای آگاه کنند تا نگاه تک بعدی به رشته بیمه شخص ثالث اصلاح شود.

رئیس کل بیمه مرکزی در همین راستا تاکید کرد: بخش مهمی از دستیابی به افق‌های پیش بینی شده در بخش های ضریب نفوذ بیمه و افزایش پرتفوی صنعت بیمه در امر آگاهی بخشی خلاصه می شود.

دکتر سلیمانی در بخش پایانی سخنان خود از بازار سرمایه به عنوان فرصت سودآوری و ترغیب سرمایه گذاران و سهامداران نام برد و اظهار داشت: اگر نقدینگی های صنعت بیمه در مناسب ترین مسیر ممکن سرمایه گذاری شود استقبال سهامداران از سپردن منابع مالی خود به شرکت های بیمه چند برابر خواهد شد.

وی در همین خصوص به اهمیت سرمایه گذاری صنعت بیمه در تمامی بازارهای قانونی کشور نیز اشاره کرد.

گفتنی است در این دیدار دکتر سید محمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران و تنی چند از مدیران عامل شرکت های بیمه به طرح دیدگاه ها و برنامه های خود پرداختند.

http://tejaratava.ir/?p=18448

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.