• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
1

امضای تفاهم نامه همکاری میان بانک سپه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت توسعه نوآوری نشان

  • کد خبر : 60390
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
امضای تفاهم نامه همکاری میان بانک سپه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت توسعه نوآوری نشان

بانک سپه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت توسعه زیرساختهای نوآوری نشان به منظور توسعه فعالیتهای دانش بنیان، تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه؛آیین امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه با موضوع توسعه فعالیتهای دانش بنیان با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، دکتر آیت اله ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه و دکتر کاظم قلم چی سهامدار اصلی شرکت توسعه زیرساختهای نوآوری نشان در محل ساختمان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

قدردانی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از بانک سپه

دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این مراسم با اشاره به اهمیت شعار سال ۱۴۰۱ و همزمانی آن با ابلاغ قانون جهش تولید دانش بنیان گفت: موضوع ایجاد برجهای فناوری در محیط های شهری و در کنار دانشگاههای مهم و بزرگ کشور بسیار حائز اهمیت است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با قدردانی از پیشگامی بانک سپه در حمایت مالی از شرکتهای دانش بنیان، اظهار داشت:اعطای تسهیلات بانک سپه به شرکتهای دانش بنیان موجب کمتر شدن هزینه این شرکتها و تسهیل در اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان در کشور خواهد شد.

وی از صدور مجوز سرمایه گذاری بانکها در حوزه دانش بنیان خبر داد و افزود:  درحال حاضر به بانکها اجازه داده شده تا مستقیماً بتوانند در حوزه های دانش بنیان کشور ورود کرده و سرمایه گذاری کنند.

دکتر ستاری: سازمانها و ارگانها جهت حمایت از شرکتهای دانش بنیان از بانک سپه الگو بگیرند

دکتر ستاری اظهار امیدواری کرد تا با الگو گرفتن سایر ارگانها و سازمانها از بانک سپه و مشارکت همه جانبه  در حوزه شرکتهای دانش بنیان، جوانان صاحب ایده و نوآوری بتوانند، جایگاهی برای ظهور در کشور داشته باشند.

دکتر ابراهیمی: بانک سپه حمایت از شرکتهای دانش بنیان را تکلیف خود می داند

دکتر ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از اقدامات فناورانه بانک سپه در سالهای اخیر، اظهار داشت: بانک سپه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر لزوم حرکت همه جانبه برای پیشرفت حوزه های دانش بنیان در کشور و عملیاتی شدن شعار سال، حمایت از شرکتهای دانش بنیان را تکلیف خود می داند و از اینکه سهمی در پیشرفت علمی و خودکفایی کشور دارد، به خود می بالد.

مدیرعامل بانک سپه،  ایجاد کارخانه نوآوری برای استقرار شتاب دهنده ها در حوزه کسب و کارهای هوشمند و فناورانه، ایجاد مرکز ملی هوشمندسازی برای تمرکز نیروهایی که در حوزه فین تک کار می کنند، اعطای تسهیلات برای تامین محل کار شرکتهای دانش بنیان و فراهم آوردن امکان حضور این شرکتها در محیط های شهری را از اهم اقدامات و برنامه های بانک سپه در حوزه شرکتهای دانش بنیان بر شمرد.

دکتر ابراهیمی با اشاره به قدمهای بزرگ برداشته شده توسط بانک سپه در حوزه فناوری، این اقدامات را عامل به سرانجام رسیدن پروژه بزرگ و ملی ادغام در بانک سپه دانست و اظهار امیدواری کرد تا با تکیه بر توانمندیهای بزرگترین بانک کشور و استفاده از ظرفیت شرکتهای زیرمجموعه های بانک سپه در حوزه فناوری، با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حضور موثر بخش خصوصی در تحقق هرچه سریعتر منویات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) و پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی موفق باشیم.

دکتر قلم چی سهامدار شرکت توسعه زیرساختهای نوآوری نشان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت مشارکت بخش خصوصی در توسعه فعالیتهای دانش بنیان در کشور، خاطرنشان کرد: مشارکت بخش خصوصی برای تاسیس ساختمانهای شرکتهای دانش بنیان، سرمایه گذاری نیک اندیشانه است و امیدوارم این کار بزرگ با همت بانک سپه و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سریعترین زمان ممکن به سرانجام برسد و شرکتهای دانش بنیان بتوانند کار علمی خود را زودتر آغاز کنند.

http://tejaratava.ir/?p=60390

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.