• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

الگوسازی بانک مسکن در تامین مالی ساخت مسکن/ پرداخت نزدیک به ۵۲ هزار میلیارد تومان به حساب سازندگان ذیل طرح نهضت ملی مسکن

  • کد خبر : 78406
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
الگوسازی بانک مسکن در تامین مالی ساخت مسکن/ پرداخت نزدیک به ۵۲ هزار میلیارد تومان به حساب سازندگان ذیل طرح نهضت ملی مسکن

سرپرست بانک مسکن با بیان اینکه این بانک الگوی مناسبی برای تامین مالی ساخت مسکن در سال ۱۴۰۱ به نمایش گذاشت، گفت: بانک مسکن تا ابتدای اسفندماه سال جاری نزدیک به ۵۲ هزار میلیارد تومان به حساب سازندگان واریز کرده است.

دکتر علی عسکری سرپرست بانک مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا با اشاره به عملکرد این بانک در سال ۱۴۰۱ گفت: بانک مسکن در سالی که گذشت به تعهدات خود در حوزه طرح نهضت ملی مسکن عمل کرد و در این راستا وارد اجرای تعهدات خود در سال دوم اجرای این طرح شده است. بر همین اساس در سال جاری رقم قراردادهای منعقده از سوی بانک مسکن ذیل این طرح به مبلغ ۷۲ هزار و ۶۹۱ میلیارد تومان تا زمان سوم اسفندماه رسیده است.

وی افزود: بانک مسکن تا به تاریخ مذکور نزدیک به ۵۲ هزار میلیارد تومان به حساب سازندگان از محل آورده متقاضیان و منابع خود واریز کرده است که با توجه به مرحله‌ای بودن واریز تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن از فونداسیون تا نازک کاری و پایان کار با توجه به پیشرفت پروژه‌ها مبالغی که با انعقاد قراردادها در این طرح متعهد شده از سوی بانک پرداخت می‌شود.

سرپرست بانک مسکن مشارکت مردم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن را بسیار اثربخش عنوان کرد و اظهار کرد: مشارکت مردم در طرح نهضت ملی مسکن بسیار اثربخش است و بخش عمده‌ای از کار اجرای این طرح با مشارکت مردم انجام می شود. در همین راستا، در بانک مسکن قرارداد ۶۸ هزار و ۸۶۰ و احد مسکونی در بخش خودمالکی منعقد شده است که ۲۳ هزار و ۵۹۳ میلیارد تومان برای بانک تعهد ایجاد کرده که با توجه به اعطای مرحله‌ای تسهیلات، ۱۴ هزار و ۸۸۶ میلیارد تومان به حساب سازندگان خودمالک پرداخت شده است.

وی با اشاره به راهکارهای تامین منابع ساخت مسکن در کشور گفت: ایجاد صندوق زمین و مسکن یکی از راهکارهای مناسب برای تامین مالی ساخت مسکن در کشور است که بانک مسکن نیز در اجرای چند پروژه از این الگو استفاده کرده و موفقیت‌های خوبی در این حوزه کسب شده است که بانک می‌تواند تجربه خود را در این بخش در اختیار سایرین قرار دهد.

http://tejaratava.ir/?p=78406

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.