• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3
شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

اقدامات کگل در جهت افزایش تولید، اشتغال و سودآوری

  • کد خبر : 61896
  • ۰۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸
اقدامات کگل در جهت افزایش تولید، اشتغال و سودآوری
شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با نماد بورسی «کگل» در راستای بهینه شدن ارزش بازار تولیدی و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان در بومی‌سازی قطعات و تولید دستگاه‌های داخلی مورد نیاز شرکت‌های معدنی اقداماتی ستودنی را به انجام رسانیده که در گزارش پیش رو به صورت خلاصه به بخشی از آنها پرداخته ایم.


با توجه به برنامه‌های دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی کشور و تلاش برای جبران بخشی از عقب افتادگی ها برداشتن موانع از پیش پای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی اگر چه زمانبر است اما یک واقعیت انکارناپذیر محسوب می شود. بر این اساس تامین مواد اولیه صنایع خصوصا در حوزه فولادی ها و سنگ آهن از جمله موضوعاتی است که مورد توجه مسئولین ذیربط برای برداشتن موانع در جهت توسعه اقتصادی و تولید داخل قرار گرفته است.
شرکت صنعتی – معدنی گل گهر به منظور توسعه زنجیره ارزش خود با تاسیس شرکت های فولادی سهم خود را در تولید محصولات فولادی نظیر آهن اسفنجی توسعه داده است. گل گهر در سال ۱۴۰۰ با تولید  ۱۵۴۹۸۹۶۶ تن کنسانتره و تولید ۱۲۳۰۷۹۴۷ تن گندله در جایگاه نخست تولید گندله و کنسانتره کشور قرار گرفت که در نتیجه چنین تولیدی، درآمد عملیاتی شرکت با رشد ۵۲ درصدی همراه بوده است.
با توجه به پیوستگی مجموعه های مرتبط با معادن استان کرمان، گل گهر اساسا وزن بالایی در کل سیاست های معدنی کشور و بازار سرمایه دارد، رسیدگی کردن به مسائل و مشکلات گل گهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. موضوعی که وزیر اقتصاد به آن اشاره داشته و برای ادامه‌دار بودن دستاوردها و فعالیت‌های گل‌گهر در چشم‌‌انداز بلندمدت، کمک همه را یادآور شد.
گل گهر از جمله شرکت های معدنی و صنعتی می باشد که با سرمایه گذاری و اجرای طرح های زیرساختی برای دستیابی به ۵۵ میلیون تن فولاد در چشم انداز ۱۴۰۴، گام‌هایی را در جهت کاهش هزینه ها، آلایندگی‌های زیست محیطی، افزایش سطح ایمنی جاده‌ها و … برداشته که در کاهش قیمت تمام شده محصولات تاثیر مستقیم دارد و قدرت رقابت آنها با شرکت‌های خارجی را افزایش خواهد داد.
مشارکت در طرح های توسعه زیرساخت حمل ریلی و سرمایه گذاری در پروژه‌های مهمی از قبیل ایجاد شانتینگ یارد ریلی (شامل ۲۹ خط و ۶ انشعاب اصلی جهت دسترسی کل منطقه به شبکه ریلی) و تجهیز ناوگان(شامل ۷۱۴ دستگاه واگن و۱۵ دستگاه لکوموتیو) از جمله اقداماتی بوده که بر ایجاد ارزش افزوده و کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره وری در توسعه اقتصادی نقش مهمی ایفا می‌کند.
همچنین، گل گهر در حوزه مسئولیت های اجتماعی مربوط به حفظ محیط زیست از طریق اقدامات انجام شده برای کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی دارای عملکرد قابل قبول و رضایت‌بخشی بوده است.
بررسی خلاصه وضعیت عملکرد درآمد و فروش شرکت معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) نشان داد که این شرکت در پایان تیرماه سال جاری، مبلغ ۲,۶۳۳٫۷ میلیارد تومان درآمد داشته که (۸۶٫۰۵%) درصد آن مربوط به فروش داخلی و (۱۳٫۹۵%) درصد آن مربوط به کل صادرات شرکت است.
به گفته سید احسان خاندوزی، اراده و همت گل گهر برای تکمیل زنجیره تولید فولاد در این منطقه، ارزش افزوده، ارزش اقتصادی بالا و همچنین اشتغال‌زایی به همراه داشته است.
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر معتقد است که نتیجه خستگی‌ناپذیری، دلسوز، امین و متعهد به مردم بودن؛ اشتغالزایی، کمک به اقتصاد کشور و افزایش تولید است. همانگونه که می‌دانید منطقه گل گهر نسبت به بحث مسئولیت های اجتماعی نسبت به سایر معادن پیشران و پیشقدم بوده است؛ البته این امر به معنای ادای دین به مردم سیرجان نیست، اما گل‌گهر در این زمینه نسبت به سایرین از نمره قابل قبولی برخوردار است.
با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در شعار تولید، اشتغال آفرین و دانش بنیان مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی دانش بنیان در تولید تجهیزات، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به شایستگی این امر را در سریع‌ترین زمان ممکن محقق در دستور کار خود قرار داد. به عنوان نمونه آغاز به کار موفقیت‌آمیز بزرگترین آسیاب گلوله‌ای سنگ آهن کشور توسط متخصصان و کارشناسان داخلی در شرکت گل‌گهر  بود. نصب و راه‌اندازی یک دستگاه بالمیل یا آسیاب گلوله‌ای ۹ مگاواتی که نقش موثری در بهبود کیفیت محصول کنسانتره خط چهارم شرکت گل گهر دارد، تمام مراحل نصب و راه‌اندازی آن به دلیل شدت گرفتن تحریم‌ها و سر باز زدن شرکت تولید کننده از فرستادن کارشناسان و متخصصان خود برای نصب این تجهیز،  با توان و دانش متخصصان داخلی نصب آن با موفقیت انجام گردید.

این دستگاه که بزرگترین تجهیز در صنعت سنگ آهن ایران است، با توجه به اهمیت، سایز بزرگ و توان زیاد، جزو معدود دستگاه‌هایی است که با دو موتور متحرک کار می‌کند که همه این ویژگی‌ها بر سختی عملیات نصب و راه‌اندازی آن اضافه می‌کند.
«کگل» نماد بورسی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در بازار سرمایه است که تاثیرگذارترین نماد بر شاخص کل به شمار می‌آید.  این نماد در صنعت استخراج کانه های فلزی فعال است و جزو شرکت های خیلی بزرگ بازار سرمایه می باشد که از لحاظ ارزش شرکت در رتبه ۱ گروه خودش و در رتبه ۵ کل بازار قرار دارد.
تحلیل های بنیادی و تکنیکال این نماد نشان می‌دهد که اکثر اندیکاتورها در وضعیت خرید می‌باشند و نسبت P/E این نماد با ثبت عدد ۱۳٫۲۲ از شرایط مطلوبی بهره مند است. به عبارت دیگر کگل می تواند نسبت به سایر نمادهای همگروه سود نقدی بهتری در پایان سال مالی به سهامداران خود پرداخت کند. برآیند معاملات حقوقی طی صد روز معاملاتی گذشته مثبت بوده بدین معنی که حقوقی در حال خرید و حمایت از سهم است.
نسبت P/B این نماد با ثبت عدد ۶٫۲۱ از شرایط خوبی بهره مند است. به عبارت دیگر کگل دارای قیمت کمتری نسبت به سایر نمادها است. نسبت قیمت به فروش شرکت یا P/S نماد کگل عدد ۴٫۱۵ را نشان میدهد که یک نسبت بسیار خوب و جالب توجه است.
گفتنی است، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر یکی از شرکت های فعال منطقه معدنی و صنعتی گل گهر به عنوان یکی از مطرح ترین قطب‌های فعال معدنی، صنعتی در خاور میانه با ظرفیت تولید بیش از ۱۶ میلیون تن کنسانتره و بیش از ۱۲ میلیون تن گندله بزرگترین تولید کننده کشور  است که نقش مهمی در سیاست گذاری و مدیریت منطقه را برعهده دارد. این شرکت معدنی معتقد است که با اجرای پروژه های توسعه و بهینه سازی خطوط شرکت، در افق چشم انداز، مجموع تولیدات سالانه این شرکت به بیش از ۳۰ میلیون تن خواهد رسید.

http://tejaratava.ir/?p=61896

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.