• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2
در شورای مدیران سازمان اموال تملیکی مطرح شد؛

اقدامات سازمان اموال تملیکی قابل رصد و امتیاز دهی باشد

  • کد خبر : 83339
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۲۷
اقدامات سازمان اموال تملیکی قابل رصد و امتیاز دهی باشد
نشست هیئت مدیره سازمان اموال تملیکی با مدیران کل ستادی این سازمان در قالب شورای مدیران با رویکرد اجرایی برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ در سالن شهدای این سازمان برگزار شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، در این نشست که سید عبدالمجید اجتهادی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان به همراه اعضای هیئت مدیره حضور داشت، سعید غلامی باغی عضو هیئت مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان با بیان اینکه در ابتدای مسیر فعالیت های مهم و حیاتی سازمان هستیم و خیلی از برنامه هایی که تدوین و اجرایی شدند در سال ۴۰۲ نیز ادامه خواهند یافت تا به اهداف غایی و نهایی برسیم، اعلام کرد: تعیین تکلیف ۳۱ هزار میلیارد تومان کالا نتیجه برنامه ریزی، سیاستگذاری و نظارت در حوزه فروش است و همچنین واریز ۸ همت به خزانه بی شک بدون همکاری و مشارکت جمعی کارکنان سازمان در سراسر کشور محقق نمی شد.

*اجرای انبارگردانی الکترونیکی انبارها

غلامی اجرای طرح احصای کالاهای موجود در انبارهای سازمان موسوم به انبارگردانی عملیاتی را مهمترین برنامه‌های حوزه تحت مدیریت خود در سال ۱۴۰۲ بیان کرد و اصلی‌ترین هدف و رسالت حوزه تحت مدیریت خود را تعیین تکلیف کالا برشمرد که از طریق مزایده، مذاکره و حراج انجام می‌شده است و افزود: امسال حراج الکترونیکی برخط را نیز به آنها اضافه می نماییم که همکاری حوزه های فناوری و مالی را بیش از گذشته می طلبد و تحقق این مهم نیازمند فراهم شدن پیش زمینه ها و پیش شرط هایی است و تحول بسیار خوبی را در دستور کار امسال قرار داریم و بر مبنای برگزاری حراج های برخط الکترونیکی، حراج‌های حضوری فعلاً برگزار نمی شود.

*تعیین تکلیف پرونده هایی با ۴۳ سال عمر

 عضو هیئت مدیره و معاون امور حقوقی و فروش اموال غیر منقول سازمان اموال تملیکی نیز سال گذشته را سال بسیار مطلوب و با مشارکت فعال کارکنان سازمان دانست و اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ دستورالعمل ها و آیین نامه های مطلوبی تهیه و با همت هیئت مدیره و مشارکت کارکنان عملیاتی شدند.

نورنژاد ادامه داد، در جلسات مختلفی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دولت و کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی حضوری پر رنگ داشتیم که این نشان از اهتمام جدی سازمان در سطوح قانونی و عمل به وظایف و تکالیف خود است.

وی یکی از مهمترین برنامه های اجرا شده در سال گذشته را تعیین تکلیف پرونده های سنواتی برشمرد و بیان داشت: در سال ۱۴۰۱ پرونده‌هایی را که بیش از ۴۳ سال مانده بودند  را تعیین تکلیف کردیم و با انجام این مهم توانستیم نسبت به استیفای حقوق دولت اقدام لازم را به عمل بیاوریم.

وی در خصوص برنامه‌های سال ۱۴۰۲ اعلام کرد: تنقیح قوانین، راه اندازی شورای عالی حقوقی سازمان و اصلاح قراردادها نیز به عنوان برنامه های کاربردی و عملیاتی در سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار دارد و تمام اهتمام کارکنان حوزه حقوقی و فروش اموال غیر منقول، عمل ضابط مند به قوانین و کمک به سایر بخش های سازمان به عنوان پشتیبان برای تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارها در سراسر کشور است.

*تکمیل و اجرای سامانه سیات

صاحب حجتی عضو هیئت مدیره و قائم مقام مدیرعامل در این نشست همت جهادی و اقدامات عالمانه کارکنان سازمان را ستود و گفت: این اقدامات به گواه آمار شرایطی را برای سازمان ایجاد کرد که دولت، قوه قضاییه و وزیر امور اقتصادی و دارایی، سازمان را به عنوان جایگاه اداری قابل عرضه بیان داشتند که در این خصوص قدردان زحمات یکایک کارکنان سازمان در سراسر کشور هستیم.

سخنگوی سازمان اموال تملیکی در ادامه توضیح داد: اصلاح مسیر اجرای فعالیت ها و تسهیل اقدامات در این جلسه مورد بررسی قرار می‌گیرد که باید این مدل جلسات، مستمرا ادامه داشته باشد.

حجتی در خصوص سامانه سیات گفت: این سامانه در استان‌های کرمانشاه و گلستان راه اندازی شده و در حال حاضر در استان بوشهر در حال راه اندازی هستیم که مقصد بعدی ما نیز استان تهران است که با هدف شناسایی نقاط ضعف و قوت بر حسب وظیفه و وعده قانونی در سراسر کشور آن را اجرایی خواهیم کرد.

*انجام قفسه بندی معادل ۲۲ برابر عمر سازمان

علی جمشیدی عضو هیئت مدیره و معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نیز بیان داشت: معتقدم با دلسوزی انجام وظایف به سرانجام مطلوب خواهد رسید و مدیران با پژوهش‌های صورت‌گرفته فارغ از هر نقشی که دارند، موفق می‌شوند

وی با بیان اینکه باید از آفات مدیریت دوری کرد بیان داشت: متاسفانه شرایط در سازمان اموال تملیکی به نحوی است که مدیران با توجه به حساسیت بالای کاری آسیب‌پذیر هستند و باید تلاش کرد تا از فرسایش آنها جلوگیری به عمل آید.

عضو هیئت مدیره این سازمان گفت: در حوزه نیروی انسانی اقدامات خوبی صورت گرفته و بسیاری از افراد واجد شرایط در حوزه ایثارگران تبدیل وضعیت رسمی شده‌اند که در این مورد به کارکنان حوزه امور اداری نمره مناسبی داده می شود.

جمشیدی در ادامه گفت: افزایش کمک رفاهی در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، آمار بسیار مطلوبی را نشان می‌دهد که عدد ۲۵۰ درصد افزایش نشان دهنده اهتمام اعضای هیئت مدیره به تقویت رفاهیات کارکنان سازمان است.

وی راه اندازی ۴۷ اداره کل در قالب اصلاح ساختار را در نوع خود بی‌نظیر دانست و  تصریح کرد: این مهم در سال ۱۴۰۱ با دلسوزی و پیگیری های بسیار خاصی حاصل شده است که امیدواریم توانسته باشیم خدمت شایسته را به مردم ارائه کنیم.

وی در حوزه آموزش نیز آمارهای جالبی ارائه کرد و گفت: در این حوزه بیشترین دوره های آموزشی را در سالهای اخیر داشتیم که خوشبختانه در شش ماهه دوم سال، در بسیاری از حوزه‌های سازمان با برگزاری دوره های دو روزه به تقویت کارکنان آنها اقدام لازم را مبذول داشتیم.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان اموال تملیکی بیان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۲۳ هزار متر قفسه بندی در سراسر کشور داشتیم که این عدد تا پایان سال ۱۴۰۱ به بیش از ۵۵ هزار متر افزایش یافت که دقیقاً ۲۲ برابر عمر سازمان قفسه بندی انجام شده است.

وی ادامه داد: در شروع فعالیت هیئت مدیره فعلی ۵۴ هزار متر مربع انبار در اختیار سازمان بود که فقط در یک سال اخیر ۵۵ هزار متر مربع معادل عمر سازمان انبار خریداری شده است.

وی در پایان با قدرشناسی مجدد از کارکنان سازمان بیان داشت: در سال جدید باید روند تحولی شروع شده ادامه یابد و تبدیل وضعیت نیروهای سازمان در حوزه های مختلف را از اولویت‌های کاری خود قرار داده‌ایم و به فضل خداوند بدان دست خواهیم یافت.

*باید اقدامات سازمان به مردم گفته شود

اجتهادی برگزاری شورای مدیران را به منظور تبیین برنامه‌های عملیاتی بسیار مفید و موثر خواند و گفت: با بهره گیری از تجربیاتی که در سال پرزحمت و موفق گذشته داشتیم می توانیم اقدامات خوبی را در سال ۱۴۰۲ عملیاتی کرده و جایگاه مطلوبی را که به آن دست یافته‌ایم توسعه داده و تثبیت نماییم.

رئیس هیئت مدیره سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در ادامه تصریح کرد: موقعیت ممتاز سال گذشته که به سبب ورود روسای قوا ایجاد شد و ظرفیت جدیدی را برای سازمان به وجود آورد باید در سال ۱۴۰۲ تقویت کرد و آن را به عنوان سکوی افتخاری برای سازمان به حساب آورد که نیازمند رشد و توسعه آن هستیم.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام مهار تورم و رشد تولید گفت: سازمان در تحقق شعار سال وظایفی دارد که به عنوان نمونه اموال متعلق به دولت که در اختیار سازمان قرار دارد اگر به درستی تعیین تکلیف شود و درآمد غیرتورمی نصیب دولت نماییم عملاً نسبت به مهار تورم و رشد تولید کمک شایان و بزرگی را کرده و با توجه به اینکه فروش اموال در اختیار سازمان آثار تورمی ندارد می تواند شعار سال را نیز محقق کند.

وی ادامه داد: از الزامات تحقق شعار سال، کمک و تعامل میان دستگاه‌های مختلف به یکدیگر و اتصال آن به هم است که می تواند با پیگیری جدی تصمیمات و مطالبات و رجوع به برنامه ها و بخشنامه ها و افزایش نظارت ها سازمان را به عنوان یک سازمان موفق برشمرد که در سال گذشته توفیق داشته و امسال نیز توفیق خود را ادامه خواهد داد به مردم معرفی کرد.

اجتهادی درخصوص بیان اقدامات سازمان به مردم گفت: باید اقدامات سازمان به مردم گفته شود که این از ضروریات است و همکاران و مردم باید بدانند که در سازمان چه می گذرد و نسبت به امور سازمان آگاه باشند.

این مسئول یکی از مهمترین برنامه های سازمان در سال ۱۴۰۲ را برگزاری به موقع مجمع عمومی، تکمیل چارت تشکیلاتی سازمان و استفاده از تمام ظرفیت انبار ها در سراسر کشور دانست و گفت: باید در سال ۱۴۰۲ اقدامات به نحوی که قابل رصد و امتیازدهی باشند بوده و برنامه محور بودن آنها نیز در اولویت بسیار مهمی قرار دارد ضمن آنکه باید ستاد سازمان تسهیلگرانه به کمک صف و نهادهای استانی آن پرشتاب حرکت کند.

http://tejaratava.ir/?p=83339

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.