• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

افشاگری ایران خودرو درباره یک سایت حاشیه‌ساز

  • کد خبر : 77631
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
افشاگری ایران خودرو درباره یک سایت حاشیه‌ساز

در پی فرافکنی ها و جوسازی برخی از سایت های خبری معلوم الحال، گروه صنعتی ایران خودرو برای اولین بار از مسایل پشت پرده این سایت ها پرده برداشت و درباره نیات سوء و منفعت طلبی آنان افشاگری کرد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از ایکوپرس_ در اطلاعیه گروه صنعتی ایران خودرو آمده است، طی یک سال گذشته برخی از سایت های مشخص به دفعات به انتشار مطالب خلاف واقع و لجن پراکنی درباره عملکرد این مجموعه اقدام کرده اند که حقیقت ماجرا حاکی از آن است که پس از آغاز دوره جدید مدیریتی در این شرکت در مقابل باج خواهی ها و زیاده خواهی های آنان ایستادگی شده است.
به طور مشخص طی هفته های اخیر سایت «اقتصاد سالم» به دفعات به انتشار مطالب غیر واقع اقدام کرده که پیشینه همکاری های قبلی گرداننده این سایت در دوره های مدیریتی گذشته با گروه صنعتی ایران خودرو نشان می دهد که این فرد علاوه بر سایت مذکور با صورتحساب چند رسانه فاقد مجوز و بی‌هویت دیگر ماهانه مبالغ هنگفتی دریافت می کرده است.
این در حالی است که این سایت فاقد مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و گروه صنعتی ایران خودرو در دوره جدید مدیریتی تلاش کرده است تا در راستای شفاف سازی و سالم سازی محیط رسانه ای از هرگونه همکاری با رسانه های فاقد مجوز و بی هویت خودداری کرده و در عین حال فضا را برای همکاری با رسانه های حرفه ای، کارآمد و اثربخش فراهم کند.
طبیعی است که این اقدام گروه صنعتی ایران خودرو ابعاد مهم تری هم دارد و آن حفظ و صیانت از حقوق و منافع کارگران، کارکنان، سهام‌داران و دیگر ذی نفعان این مجموعه است و در چنین شرایطی هیچ گونه تهدید رسانه ای و باج خواهی در هر قالبی را برنمی تابد و با تمام توان در مقابل این رویه زشت و ناپسند ایستادگی خواهد کرد.
از همین رو است که برخی از سایت های معلوم الحال در پاسخ به این اقدام گروه صنعتی ایران خودرو دست به اقدامات تلافی جویانه، تخریبی و انتشار مطالب مغرضانه بزنند و در فضای کنونی کشور مانع از امیدآفرینی در سطح جامعه شوند.
طنز تلخ ماجرا این جاست که سایت مذکور باوجود دریافت مبالغ هنگفت و بی حساب و کتاب در گذشته، اکنون خود را پرچم‌دار مبارزه با فساد می داند و با پنهان شدن در پشت ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با هزینه کردن از نام دلیر مرد ایران اسلامی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، تلاش می کند تا فضای افکار عمومی را تهییج و اهداف خاص خود را دنبال کند.
 با این وجود گروه صنعتی ایران خودرو تاکنون به هیچ یک از خواسته های گرداننده این سایت و دیگر باج خواهان رسانه ای تن نداده و با تمام وجود با این روند مشکل دار مقابله کرده است.
بدیهی است که در پی حذف این سایت های بدون مجوز و مشوش کننده افکار عمومی چنین تهدیدهایی نیز وجود داشته باشد، ولی گروه صنعتی ایران خودرو علاوه بر این که به تهدیدهای گاه و بیگاه این رسانه ها وقعی نمی نهد، تمام تلاش خود را برای حمایت از رسانه های حرفه ای، کارآمد و اخلاق مدار به کار خواهد بست.
در عین حال انتظار می رود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از یک سو و دیگر دستگاه های نظارتی و امنیتی کشور همچون قوه قضاییه و شورای عالی امنیت ملی نیز با جدیت بیش تر به این موضوع ورود کرده و در راستای مقابله با این رویه نامانوس و مخرب از فضای عمومی جامعه مقابله کنند.
در پایان گروه صنعتی ایران خودرو تمام توان خود را برای اصلاح رویه‌های همکاری با رسانه‌های حرفه‌ای به کار گرفته و در عین حال حق هرگونه پی گیری حقوقی و قضایی در خصوص این گونه رفتارها را برای خود محفوظ می داند و در صورت لزوم تمام اسناد مرتبط با مبالغ دریافتی گرداننده این سایت فاقد مجوز را در اختیار دستگاه های نظارتی قرار خواهد داد.

http://tejaratava.ir/?p=77631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.