• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2
عارف باقری مدیر مجتمع معدنی سرب نخلک:

افزایش ۸ درصدی تولید کنسانتره سرب در مقایسه با سال گذشته

  • کد خبر : 83500
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
افزایش ۸ درصدی تولید کنسانتره سرب در مقایسه با سال گذشته

مدیر مجتمع معدنی سرب نخلک از افزایش ۲۳ درصدی استخراج ماده معدنی در این مجتمع طی یک ساله ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، عارف باقری مدیر مجتمع معدنی سرب نخلک با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۱۳ هزار تن ماده معدنی استخراج کرده‌ایم، تصریح کرد: این میزان ۲۳ درصد بیش از میزان استخراج مواد معدنی در سال ۱۴۰۰ و ۲۵ درصد بیشتر از برنامه استخراج سال گذشته است که ۲۵۰ هزار تن تعیین شده بود.

باقری همچنین از تولید ۹هزار و ۶۰۰ تن کنسانتره سرب در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: تولید کنسانتره سرب در سال گذشته ۸ درصد بیش از سال ۱۴۰۰ و در عین حال ۱۹ درصد بیش از برنامه تولید ۸ هزار تنی بوده است.

وی همچنین از فروش بیش از ۱۰ هزار تن کنسانتره سرب در سال گذشته خبر داد و افزود: در بخش فروش هم نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش ۱۳ درصدی و نسبت به برنامه فروش از پیش تعیین شده افزایش ۲۶ درصدی داشته‌ایم.

مدیر مجتمع معدنی سرب نخلک از افزایش ۶ درصدی حفاری‌های اکتشافی این مجتمع خبر داد و گفت: با حدود ۱۵ هزار متر حفاری اکتشافی نسبت به سال ۱۴۰۰، افزایش ۶ درصدی حفاری اکتشافی و حدود ۴۵۰۰ آنالیز نمونه اکتشافی داشته‌ایم.

وی همچنین از پیشرفت ۸۰ درصدی مکانیزه سازی (اسپیرال) معدن خبر داد و گفت: با توجه به پیشرفت ۹۵ درصدی در طرح‌های توسعه‌ای مجتمع از جمله فاز نخست کارخانه تولید کنسانتره با ظرفیت سالانه ۲۰ هزار تن، طرح‌های محیط زیستی از جمله احداث تیکنر و فیلترپرس و نیز جاده اختصاصی مجتمع به طول ۱۰ کیلومتر پیش‌بینی می‌شود که نهایتا تا اواسط خرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

http://tejaratava.ir/?p=83500

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.