• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

افزایش ۸۰ درصدی تولید محصولات تجاری/ تا سال ۱۴۱۰ خودروهای سایپا پاک می شود/ سایپا؛ موتورسیکلت تولید می کند/ پول قطعه سازان کمتر از ۱۰۰ روز پرداخت می شود/ آریا پلاگین هیبرید تولید می شود

  • کد خبر : 82362
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
افزایش ۸۰ درصدی تولید محصولات تجاری/ تا سال ۱۴۱۰ خودروهای سایپا پاک می شود/ سایپا؛ موتورسیکلت تولید می کند/ پول قطعه سازان کمتر از ۱۰۰ روز پرداخت می شود/ آریا پلاگین هیبرید تولید می شود

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه در دهه ۱۴۰۰ به سمت استفاده از تکنولوژی های نوین حرکت خواهیم کرد تا بواسطه آن به اهدافی چون کاهش آلایندگی و مصرف بنزین دست پیدا کنیم، گفت: تکنولوژی قطعات در خطوط تولید به دهه ۷۰ و ۸۰ بر می گردد لذا باید با برنامه ریزی دقیق به سمتی برویم که تکنولوژی جدید و مدرن وارد خطوط تولید شود.

به گزارش تجارت آوا به نقل از سایپانیوز، محمدعلی تیموری در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه خیلی از کشورهای همسایه و حتی کشورهای مانند روسیه که مورد تحریم واقع شدند، مشتاق هستند که صنعت خودرویی مشابه ایران داشته باشند، اظهارداشت: هفته جاری جلسه فشرده ای خواهیم داشت تا بتوانیم برخی از محصولات گروه خودروسازی سایپا را به خطوط شرکت های خودروسازی روسیه ببریم.

او درباره انتقادهایی که از صنعت خودروسازی در مورد بهره وری می شود، گفت:  منتقدان به درستی از پایین بودن بهره وری در صنعت خودروسازی انتقاد می کنند چرا که تکنولوژی قطعات در خطوط تولید به دهه ۷۰ و ۸۰ بر می گردد، لذا در نظر داریم که در دهه ۱۴۰۰ به سمت تکنولوژی نوین حرکت کنیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کیفیت خودروهای تولید داخل، خاطرنشان کرد: فرمایش رهبر انقلاب نشان از عمق اطلاعات و دانشمندی ایشان دارد، از همین رو در تلاش هستیم که کیفیت خودروهای این مجموعه را افزایش دهیم و طی این مدت نیز اقدامات متعددی صورت گرفته است. سال گذشته ۶ هزار میلیارد تومان فروش لوازم یدکی داشتیم و سهم گارانتی از این عدد کمتر از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است این مهم نشان می دهد که کیفیت محصولات گروه سایپا رو به افزایش است.

او با انتقاد از عملکرد برخی از مدیران خودروسازی که درآمد حاصله را به جای آنکه صرف توسعه محصول کنند تبدیل به سهام تودلی کردند و سرمایه گذاری صورت نگرفت، گفت: خودروساز موظف است از درآمدی که حاصل می شود به سمت توسعه محصول و ارتقا تکنولوژی حرکت کند و حرکت غیر از این موارد باعث می شود که صنعت خودرو پیشرفت نکند.

تیموری اذعان داشت: برای جبران گذشته پروژه های متعددی تعریف شده که یکی از آنها ایجاد خط موتور است؛ به زودی سایپا سبد موتور از ۱۵۰۰ سی سی تا ۲۵۰۰ سی سی خواهد داشت؛ این مجموعه ۸۰ پرسنل دارد که ۴۰ نفر آنها مهندس هستند لذا زمانی‌که تکنولوژی وارد شود، بهره وری نیز افزایش خواهد یافت و تولید با شرایط بهتری انجام می شود.

او با تاکید بر اینکه سیاست خودرویی باید به نفع جامعه باشد، گفت: تمام شرکت های خودروسازی دنیا به سمت حذف آلودگی خودروها حرکت کردند از همین رو شرکت های خودروسازی ایران هم نباید از این قاعده مستثنی شوند؛ لذا می توان با هدف گذاری شهرهای پرجمعیت، به گونه ای برنامه ریزی کرد تا سهم خودروهای هیبرید در آن بیشتر شود.

تیموری خاطرنشان کرد: برای کاهش آلایندگی در شهرهای پرجمعیت چندین راه توصیه می شود که یکی از آنها واردات خودرو است، همان طور که قول داده بودیم اولین واردکننده خودرو در سال گذشته بودیم و اکنون بخشی از خودروها در گمرک، بخشی دیگر در مرحله بارگیری و بخشی هم در حال تولید است. با آنکه در شرایط سخت ارزی هستیم یک ریال از پول محصولات جاری را صرف واردات خودرو نکردیم و پول واردات خودرو از محلی غیر از محصولات جاری هزینه شده است چرا که نمی خواستم با واردات خودرو زنجیره تامین با مشکل نقدینگی روبرو شود.

او با اشاره به اینکه گروه سایپا، سال گذشته را با شرایط نسبتا خوبی پشت سر گذاشت، افزود: البته نمی گویم شرایط خیلی خوب بود اما در همسنجی با دوره های گذشته وضعیت بهبود پیدا کرده بود؛ زمانی می توان صحبت از شرایط ایده آل کرد که برگشت پول شرکت های قطعه سازی ۶۰ روزه باشد، در گذشته پول قطعه سازان ۱۶۰ روز و یا ۱۸۰ روزه پرداخت می شد اما اکنون با تلاش بخش های مختلف گروه سایپا این عدد به کمتر از ۱۲۰ روز رسیده و در آینده ای نزدیک به کمتر از ۱۰۰ روز خواهد رسید.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: در راستای کمک به کاهش آلایندگی شهرهای پرجمعیت هدف گذاری شده که در شش ماهه دوم سال جاری، اولین خودروی پلاگین هیبرید وارد شود و در گام بعدی خودروهای جدید این گروه خودروسازی از جمله آریا با پلاگین هیبرید عرضه خواهد شد.

او با اشاره به قیمت بالای خودروهای پلاگین هیبرید، گفت: پولی که از فروش خودروهای اینچنینی حاصل می شود صرف توسعه و افزایش تولید محصولات تجاری و حمل و نقل عمومی خواهد شد. واردات خودرو به ترکیه به شرط ارایه خدمات پس از فروش آزاد است، بدین جهت  ترکیه از واردات خودرو ۹۵ درصد تعرفه گمرکی دریافت می کند و پول یاد شده بر اساس سیاست گذاری این کشور صرف توسعه حمل و نقل عمومی می شود، این در حالی است که ترکیه خودروساز نیست و مونتاژ کار خودروهای فیات و رنو است بدین جهت ضرورت دارد ایران هم چنین سیاستی را اتخاذ کند.

او با بیان اینکه از سال گذشته توسعه خودروهای تجاری و حمل و نقل عمومی مورد توجه گروه سایپا قرار گرفته است، گفت: سال گذشته در تولید خودروهای تجاری رشد ۸۰ درصدی ثبت شده و سعی بر این است که امسال اکثر خودروهای تجاری را به سمت سی ان جی ببریم تا ضمن کاهش مصرف بنزین به کاهش آلایندگی هم کمک کنیم. 

تیموری افزود: سیاست گذاری گروه خودروسازی سایپا بر این است که تا سال ۱۴۱۰ خودروهای پاک و سبز را روانه بازار کند و از مصرف سوخت بنزین بکاهد؛ ما در برهه ای صادرکننده بنزین بودیم ولی اکنون واردکننده بنزین شده ایم و قطعا این موضوع به تبلیغات اشتباه برمی گردد، خودروی بنزینی تبدیل به سرمایه شده است.

او گفت: زمانی‌که قیمت خودرو در بازار و کارخانه تفاوت قابل توجهی دارد، صف خرید شکل می گیرد و خیلی از افراد یکدیگر را تشویق می کنند تا برای خرید خودرو و آزمون شانس خود ثبت نام کنند.

تیموری با تاکید بر اینکه ضرورت دارد تا ۵ سال آینده حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد خودروهایی که در شهرهای بزرگ تردد می کنند، سبز شوند تا از میزان آلایندگی شهرها کاسته شود، اظهارداشت: تمام سعی ما بر این است که با استفاده از توان مهندسی کشور و شرکت های دانش بنیان به سمتی برویم که محصولات گروه خودروسازی سایپا در رده محصولات سبز و کم آلاینده قرار گیرد.

او با بیان اینکه گروه خودروسازی سایپا سال گذشته، اولین موتور سیکلت هیبرید را وارد کرد، گفت: خط تولید موتورسیکلت در یکی از شرکت های زیرمجموعه راه اندازی خواهد شد از اینرو در آینده ای نزدیک گروه سایپا می تواند موتورسیکلت مورد نیاز کشور که موتور آن هیبرید خواهد بود را تولید کند.  

http://tejaratava.ir/?p=82362

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.