• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

افزایش ۳۴۴ درصدی تولید شمش آنتیموان نسبت به ۹ ماهه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 74246
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
افزایش ۳۴۴ درصدی تولید شمش آنتیموان نسبت به ۹ ماهه ۱۴۰۰

مدیر مجتمع طرح‌های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان از افزایش قابل توجه تولید شمش و کنسانتره معادن آنتیموان طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، محمد مصطفی مولوی مدیر مجتمع طرح‌های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان در این باره گفت: در تولید شمش آنتیموان در مدت ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۴۴ درصدی داشته‌ایم و میزان تولید شمش معادن آنتیموان به ۷ هزار و ۱۷۵ کیلوگرم رسیده است.

وی افزود: در تولید کنسانتره هم نسبت به ۹ ماهه مشابه سال ۱۴۰۰ پیشرفت قابل توجهی صورت پذیرفته و تولید کنسانتره معادن آنتیموان از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه ۱۴۰۱ به ۱۲ هزار و ۷۳۶ کیلوگرم رسیده که بیانگر افزایش ۳۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مولوی با بیان اینکه افزایش حجم عملیات معدنی در این بازه زمانی قابل توجه بوده است، به استخراج کانسنگ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که افزایش ۲۴۶ درصدی داشته اشاره کرد.

وی درباره اقدامات انجام شده در خصوص قراردادهای راهبری و سرمایه‌گذاری نیز عنوان کرد: قرارداد سرمایه‌گذاری اکتشاف تکمیلی، تجهیز، آماده سازی و بهره برداری معدن جانجا و احداث کارخانه تولید ۱۳۰ هزار تنی کنسانتره مس مطابق برنامه در حال انجام است، همچنین برنامه های اجرایی سرمایه گذار در خصوص قرارداد سرمایه‌گذاری معدن طلای سرکهنو و احداث کارخانه تولید شمش طلا به مدت ده سال با تولید سالیانه ۱۰۰ کیلوگرم شمش طلا مطابق برنامه بوده و عقب افتادگی در این بازه زمانی به وجود نیامده است.

مدیر مجتمع طرح‌های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان در خصوص اکتشافات استان سیستان و بلوچستان که بیش از ۱۸۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و دومین استان وسیع کشور است، افزود: پهنه‌های در اختیار این مجتمع در این بازه زمانی با جذب مشاور انجام خدمات اکتشافی در حال پیگیری جهت شناسایی و عملیات اکتشافی در ۱۱ پروانه اکتشافی با اولویت سه محدوده طلا دار بزمان آغاز شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این محدوده بر اساس اطلاعات به دست آمده فعلی، نشان از پتانسیل مناسب کانی زایی طلا دارد وتا اواسط سال ۱۴۰۲ ضمن کشف استعداد منطقه بزمان، مراتب اخذ گواهی کشف و جذب سرمایه گذار توانمند جهت احداث کارخانه شمش طلا انجام خواهد شد و همچنین تعیین تکلیف پهنه‌های چهارگانه (سیستان، ایرانشهر، دلگان و اسکل آباد) و معرفی ۱۴ محدوده امید بخش پلی متال و طلا از جمله اقدامات مجتمع در طی مدت ۹ ماهه سال جاری بوده است.

http://tejaratava.ir/?p=74246

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.