• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

افزایش ۲۲۸ درصدی صادرات پتروشیمی ارومیه

  • کد خبر : 72861
  • ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵
افزایش ۲۲۸ درصدی صادرات پتروشیمی ارومیه
مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه گفت: میزان صادرات این شرکت در ۹ ماه منتهی به آذر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۲۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تجارت آوا – پژمان اسدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همین افزایش در مقدار، حذف شدن یک محصول صادراتی به عنوان کریستال ملامین را جبران کرده است.

وی اضافه کرد: همین رشد قابل توجه در میزان صادرات موجب شده تا درآمد صادراتی شرکت پتروشیمی ارومیه با چهار درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۶۶ میلیارد تومان برسد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه در ادامه گفت: میزان فروش این شرکت در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۴۹ درصد افزایش یافته که یک جهش قابل توجهی در حوزه تولید استان آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

اسدی اظهار کرد: میزان فروش این شرکت در پایان دوره ۹ ماهه امسال به بیش از ۷۵۹ میلیارد تومان رسیده و با توجه به آمار موجود، فروش داخلی این شرکت در سال جاری افزایش ۲۵ درصدی داشته و میانگین نرخ فروش محصولات هم ۲۱ درصد بیشتر شده است.

به گزارش ایرنا، صنعت پتروشیمی از جمله صنایع پربازده در حوزه نفت و انرژی است که توسعه این شرکت ها می تواند ارزش افزوده نفت و فرآورده های نفتی تولیدی را بسیار بالا برده و در ارزآوری به کشور بسیار تاثیرگذار باشد.

در آذربایجان غربی علاوه بر پتروشیمی ارومیه، پتروشیمی مهاباد و میاندوآب هم فعال است.

http://tejaratava.ir/?p=72861

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.