• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
4

افزایش ۱.۵ تا ۵ درصدی زنجیره تولید مس جهان

  • کد خبر : 42529
  • ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
افزایش ۱.۵ تا ۵ درصدی زنجیره تولید مس جهان

زنجیره تولید صنعت مس جهان طی ۹ ماهه ۲۰۲۱، بین ۱.۵ تا ۵ درصد رشد کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، براساس تازه ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، معادن مس جهان از ابتدای ماه ژانویه تا پایان سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی، حدود ۱۵ میلیون و ۶۴۱ هزار تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۱۵ میلیون و ۱۶۹ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۳.۱ درصدی تولید است.

از این میزان، ۸ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۷۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۳ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۲۰۰ تن «آسیا»، یک میلیون و ۹۳۵ هزار و ۹۰۰ تن «آفریقا»، یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۹۰۰ تن «اروپا» و ۷۲۶ هزار و ۶۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

افزایش ۵ درصدی ظرفیت معادن مس

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۱۹ میلیون و ۴۴۳ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۸ میلیون و ۵۳۵ هزار تن)، حاکی از افزایش حدود ۵ درصدی است.

افزایش ۱.۷ درصدی تولید مس تصفیه شده

فعالان مس جهانی طی ۹ ماهه ۲۰۲۱، حدود ۱۸ میلیون و ۵۰۹ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۱۸ میلیون و ۱۹۶ هزار تن بود که حاکی از افزایش حدود ۱.۷ درصدی است.

افزایش حدود ۱.۵ درصدی ظرفیت تولید مس تصفیه شده

ظرفیت تولید کارخانه های مس تصفیه شده در جهان طی ۹ ماهه ۲۰۲۱ میلادی، ۲۲ میلیون و ۷۱۰ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی (۲۲ میلیون و ۳۸۲ هزار تن)، حدود ۱.۵ درصد افزایش یافت.

قیمت جهانی مس؛ ۹۶۰۴ دلار

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس اکنون (هفتم دی ۱۴۰۰) حدود ۹۶۰۴ دلار در تن است.

http://tejaratava.ir/?p=42529

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.