• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

افزایش ۱۲ درصدی تولید ماهیانه تختال نسبت به ماه مشابه سال گذشته

  • کد خبر : 54600
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
افزایش ۱۲ درصدی تولید ماهیانه تختال نسبت به ماه مشابه سال گذشته

مدیر کوره‌های قوس الکتریکی شرکت فولاد مبارکه از افزایش ۱۲ درصدی تولید ماهیانه تختال نسبت به ماه مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، غیورمردان ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه با تولید ۷۸۲ هزار و ۶۶۰ تن تختال در اردیبهشت‌ماه سال جاری، موفق شدند از رکورد قبلی تولید ماهیانه به میزان ۷۵۱ هزار و ۲۵۳ تن تختال در فروردین‌ماه ۱۴۰۱ عبور کنند و با افزایش تولید بیش از ۱۲ درصدی، خودباوری را به منصه ظهور برسانند.

عباس محمدی مدیر کوره‌های قوس الکتریکی شرکت فولاد مبارکه ضمن ابراز خرسندی از تحقق این رکورد ارزشمند گفت: پولادمردان ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم با همت و تلاش خستگی‌ناپذیر و شبانه‌روزی در کنار انجام اقدامات منسجم و کم‌نظیر توانستند در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ برای دومین بار پیاپی، رکورد ماهیانه تولید را در سال جاری به ثبت برسانند.

وی افزود: تولید ماهیانه تختال نسبت به ماه مشابه سال قبل، حدود ۱۲٫۵ درصد رشد داشته و نسبت به رکورد تولید ماهیانه قبلی در فروردین سال جاری بیش از ۴ درصد افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که نسبت به ظرفیت طراحی ماهیانه ۶۰۰ هزار تن تولید ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، شاهد رشد بیش از ۳۰ درصدی هستیم.

تولید با استقرار نظم، انضباط و برنامه‌ریزی منسجم

مدیر کوره‌های قوس الکتریکی شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: این میزان از تولید با استقرار نظم، انضباط و برنامه‌ریزی منسجم در کل ناحیه، تعامل سازنده کلیه واحدها با یکدیگر، ایجاد فضایی صمیمانه میان کارکنان، درک درست از مسائل کلان و راهبردی سازمان، خلاقیت و نوآوری در کلیه رده‌های سازمانی ناحیه فولادسازی حاصل شده است.

وی با اشاره به ثبت رکورد روزانه ۱۴۰ ذوب در ۱۸ اسفندماه سال ۱۳۹۹ و رکوردهای تولید روزانه قبلی ناحیه فولادسازی اذعان داشت: این در حالی است که در ۲۲ روز از ماه جاری، تولید روزانه بیشتر از ۱۴۰ ذوب بوده است.

محمدی تأکید کرد: در اردیبهشت‌ماه تمامی کوره‌های قوس الکتریکی، بیش از ۵۰۰ ذوب تولید کردند و کوره‌های شماره ۷ و ۸ با تولید ۵۶۲ و ۵۶۳ ذوب، رکورددار تولید ماهیانه بودند. زمان تولید هر ذوب (تخلیه تا تخلیه) حدود ۸۱ دقیقه بوده که این مدت‌زمان نسبت به رکورد ماه گذشته بیش از ۲ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: جهت دست‌یابی به این میزان تولید در واحد کوره‌های قوس الکتریکی، بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ ذوب (هر ذوب حدود ۱۸۷ تن) تولید شده و آماده‌به‌کاری کوره‌های قوس الکتریکی نسبت به رکورد قبلی بیش از ۱٫۲ درصد افزایش یافته است.

مدیر کوره‌های قوس الکتریکی شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: تعداد متوسط ذوب بر کوره بر روز، بیش از ۱۷٫۳ بوده که در مقایسه با فروردین سال جاری بیش از ۴ درصد رشد داشته است. در اردیبهشت‌ماه سال جاری جهت دست‌یابی به میزان رکورد تولید فوق، حدود ۹۳۵ هزار تن آهن اسفنجی استفاده شده است.

مسیب فتاح‌المنان مدیر متالورژی ثانویه شرکت فولاد مبارکه بیان کرد: در دومین ماه از سال و قرن جدید، غیورمردان و تلاشگران ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم ثابت کردند تولید بیشتر از ظرفیت اسمی ناحیه و کسب رکورد تولید در ماه قبل اتفاقی نبوده و در پس آن ساعت‌ها زمان و انرژی، ارائه و اجرای پیشنهادهای جدید، به‌کارگیری خلاقیت و نوآوری برآمده از اشتیاق و انگیزه کارکنان متعهد ناحیه و نهایتا تصمیم‌گیری، هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی، اجرا، پیگیری و کنترل روزانه بوده است.

وی ضمن تقدیر از هماهنگ‌کنندگان تولید و کارکنان کوره‌های پاتیلی و جرثقیل‌های سقفی ابراز داشت: این افراد حلقه میانی در زنجیره تولید ناحیه هستند و علی‌رغم وجود محدودیت‌ها در زمینه ظرفیت و امکانات لازم برای این حجم از تولید، افت‌وخیزهای تولید در واحدهای بالادست (کوره‌های قوس) و پایین‌دست (ماشین‌های ریخته‌گری) و اثرات نامطلوب آن در زمینه به هم خوردن بالانس خطوط تولید، روند کلی ناحیه را با مهارت و ترفندهای خاص خود مدیریت و کنترل می‌کنند و می‌کوشند با دفع تنش‌های وارد بر روند تولید، کمترین توقف تولید متقابل ایجاد گردد و بیشترین فولاد مذاب و تختال تولید شود.

کامران مرادی مدیر تولید ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه نیز بیان داشت: در دومین ماه از سال جدید در جهت استفاده حداکثری از ظرفیت تولید در ناحیه و با برنامه‌ریزی منظم و تلاش و همت کلیه همکاران عزیز رکورد جدیدی در تولید تختال به دست آمد.

وی تأکید کرد: آماده‌به‌کاری بالا، کاهش توقفات تجهیزات، افزایش سکوئنس ماشین‌های ریخته‌گری، سرعت مناسب ریخته‌گری و کاهش زمان‌های آماده‌سازی از دلایل دست‌یابی به این مهم بوده است.

تولید ۱۳ درصد بیش از ظرفیت اسمی کارخانه

ابراهیم روح‌الهی مهندس فرایند فولادسازی و ریخته‌گری مداوم خاطرنشان کرد: این میزان تولید ۱۳ درصد بیش از ظرفیت اسمی کارخانه است که در سایه همت، همدلی و خودباوری همه کارکنان ناحیه، افزایش بهره‌وری، به‌روزرسانی و ارتقای کارآمدی شیوه‌نامه‌ها، پایش مداوم فرایندها و پشتیبانی مداوم فنی از خطوط تولید محقق شده و این موفقیت را به تمامی کارکنان و ذی‌نفعان سازمان تبریک عرض می‌کنم.

حسین عباس‌زاده کارشناس واحد حمل مواد شرکت فولاد مبارکه گفت: در راستای نیل به اهداف ناحیه فولادسازی و افزایش روند تولید در دوماهه اول سال ۱۴۰۱ و رکوردشکنی‌های پی‌درپی در این ناحیه، قسمت تعمیرات واحد حمل مواد، گلوگاه‌ها و تجهیزات حساسی را که در روند افزایش تولید نقش بسزایی دارد شناسایی و اقدام به رفع آن‌ها و افزایش آماده‌به‌کاری تجهیزات کرده است.

سعید نصیری کارشناس مکانیک تعمیرات کوره‌های قوس الکتریکی شرکت فولاد مبارکه در این باره گفت: تعمیرات کوره‌های قوس الکتریکی با تکیه‌بر توان متخصصان تعمیراتی داخلی و پیمانکاری و استفاده از زمان ارزشمند و اندک توقفات سایت، جهت آماده‌به‌کاری تجهیزات و تعویض ۱۵ عدد شل و نزدیک به ۴۰ عدد سنتر آبگرد و همچنین استفاده از حداکثر توان ترانس کوره‌های قوس نقش مهمی در رسیدن به این موفقیت داشته است.

محمدرضا کلانتری مسئول شیفت کوره‌های قوس الکتریکی شرکت فولاد مبارکه نیز عنوان داشت: تحقق این امر نشان از شایستگی و کار گروهی و صرف فعل خواستن است که در انسجام و مسئولیت‌پذیری و اعتقاد به بهبود مستمر شما همکاران تجلی یافته است؛

مهدی شفاهی سرپرست تعمیرات واحد متالورژی ثانویه شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: عوامل متعددی در کسب این رکورد در فولادسازی نقش داشته که مهم‌ترین آن همدلی و همکاری تنگاتنگ میان مدیریت بخش‌های مختلف این ناحیه است.

وی افزود: در بخش عملیات ثانویه نیز عوامل متعددی در تحقق این امر نقش داشته که از اهم آن‌ها می‌توان به همکاری میان بخش تولید و تعمیرات در افزایش آماده‌به‌کاری تجهیزات و استفاده بهینه از این ظرفیت، وجود نیروی کارشناسی توانمند، انعطاف در استفاده از زمان‌های توقف بالادست و پایین‌دست برای انجام فعالیت‌های تعمیراتی و تلاش جمعی همکاران تعمیرات شیفت و روزکار در آماده‌به‌کار نگه داشتن تجهیزات علی‌رغم تمام تنگناهای زمانی و تجهیزاتی اشاره کرد.

نادر داوری تکنسین واحد متالورژی ثانویه شرکت فولاد مبارکه اذعان داشت: در ادامه رکوردزنی‌های فروردین‌ماه ۱۴۰۱، در اردیبهشت‌ماه نیز با تلاش و همت والای کارکنان و لطف و عنایت خدای منان توانستیم رکوردها را ادامه دهیم و تولید را که سرمنشأ پیشرفت یک کشور است، به معنای واقعی به منصه ظهور برسانیم.

غیورمردان ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم سوار بر قطار رکوردآفرینی‌های فولاد مبارکه

محمد صافی کارشناس تولید ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه عنوان داشت: یک بار دیگر غیورمردان و خستگی‌ناپذیران ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم سوار بر قطار رکوردآفرینی‌های فولاد مبارکه در قرن جدید موفق شدند گام بزرگی در افزایش تولید فولاد خام در شرکت فولاد مبارکه بردارند.

محمد سلطانی مسئول شیفت واحد ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه گفت: کسب ۲ رکورد متوالی ماهیانه نشان عزم راسخ کارکنان فولاد مبارکه در جهت افزایش تولید دارد. افزایش تولید در اردیبهشت‌ماه به میزان حدود ۳۰ هزار تن نسبت به فروردین‌ماه بدون اضافه شدن هیچ‌گونه تجهیزی و فقط با تکیه‌بر بهره‌وری بیشتر و ایجاد انگیزه در کلیه کارکنان توسط مدیریت ناحیه و مدیریت ریخته‌گری در سایه حمایت‌های رؤسای واحدهای ناحیه رخ داده است.

محسن احمدی رئیس واحد آماده‌سازی تختال شرکت فولاد مبارکه گفت: ثبت این رکورد در سایه حمایت و همکاری بسیار صمیمانه و مؤثر تمامی همکاران و مدیریت ناحیه به ثمر نشست. در این راستا واحد آماده‌سازی تختال برای رسیدن به این هدف با برنامه‌ریزی و مدیریت مؤثر تختال‌ها، مقدار ۲۲۴ هزار تن را به انبارهای بیرونی واحد جهت ذخیره‌سازی نورد گرم منتقل کرده و ۵۱۵ هزار تن را در کمترین زمان به واحد نورد گرم ارسال نموده است.

علی فتحی کارشناس واحد اتوماسیون و سیستم‌های کنترل فرایند شرکت فولاد مبارکه نیز در این خصوص افزود: بنده هم به نمایندگی از همکاران تلاشگر خود در تیم کنترل فرایند ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، کسب رکورد بی‌نظیر اردیبهشت‌ماه را خدمت مدیریت، رؤسا و همه همکاران بااراده خود در این ناحیه تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: قطعا تلاش همکاران بنده در تیم کنترل فرایند باعث هموار شدن مسیر دست‌یابی به این رکورد بوده است. این دوستان با ایجاد شرایط ایدئال در نگهداری و حفظ آماده‌به‌کاری سیستم‌های اتوماسیون صنعتی ناحیه شامل سیستم PCS، سیستم‌های سطح ۲ کوره‌های قوس الکتریکی، کوره‌های پاتیلی، متالورژی ثانویه و ماشین‌های ریخته‌گری نقش مهمی در کسب این رکورد داشته‌اند.

http://tejaratava.ir/?p=54600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.