• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
2

افزایش نشاط اجتماعی با گردشگری ارزان داخلی

  • کد خبر : 65222
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
افزایش نشاط اجتماعی با گردشگری ارزان داخلی
در شرایط کنونی کشور و تحریم های ظالمانه که موجب افزایش تورم و کاهش سبد مصرفی خانوارها شده توجه به گردشگری ارزان باعث استفاده جمعیت بیشتری از این موهبت و افزایش نشاط جامعه همانا امید به زندگی و امید به آینده را به دنبال دارد هائز اهمیت است.

علیرضا ملاحتی – تجارت آوا، با قرار گرفتن در هفته گردشگری و توجه هموطنان و مسئولین به این موضوع باید عنوان کرد یکی از راه های افزایش نشاط جامعه، امید به زندگی و امید به آینده بهره مندی از گردشگری داخلی است.

طی چند سال اخیر با توجه به تحریم های ظالمانه و افزایش هزینه ها خصوصا در زمینه گردشگری مثل هزینه حمل و نقل، هزینه اقامتگاهی و هزینه خوراک موجب شده است که خانوارها یکی از گزینه های حذف شده و یا به حداقل رسانده از سبد هزینه های خود گردشگری را داشته باشند.

حال باید دید در این شرایط چگونه می توان جمعیت بیشتری را به سفر ترغیب کرد.

در بخش حمل و نقل نیاز به احتمام مسئولین بوده که با حمایت های مستقیم و غیر مستقیم هزینه های سفر هوایی، ریلی، زمینی و دریایی را کاهش دهند.

در مورد اقامتگاه و غذاخوری ها باید گفت با دقت و مقایسه برخی کشورهای موفق در صنعت گردشگری متوجه می شویم که مبنای عملکرد این مراکز حاشیه سود آنها است که قاعدتا هر سرمایه گذاری به دنبال سود مناسب می باشد اما مراکز داخل کشور گویا حاشیه سود بیشتری برای خود درنظر گرفته اند و موجب شده درصد سطع اشغال کمتری داشته باشند. یعنی عده کمتری از امکانات آنها استفاده کنند. در صورتی که در برخی جوامع خارج از کشور که موفقیت گردشگری مناسبی دارند حاشیه سود کمتری در نظر گرفته شده و این مسئله موجب شده درصد سطح اشغال بیشتری داشته باشند که عملا سود آنها در تعداد بیشتر مشتریان و تیراژ محقق می شود. در دو حالت سرمایه گذار به سود مورد نظر دست پیدا می کند ولی در حالت دوم جمعیت بیشتری از جامعه از گردشگری برخوردار می شوند.

در اینجا جا دارد که وزارت گردشگری، اتحادیه ها و انجمن ها به این موضوع توجه ویژه داشته و به دنبال راهکارهای مناسب برای اجرای این مقوله باشند تا همگی دست در دست یکدیگر داده تا پرنشاطی، امید به زندگی و امید به آینده را در جامعه افزایش دهیم.

http://tejaratava.ir/?p=65222

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.