• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1
ناصر فخاری خبر داد:

افزایش سود عملیاتی سازمان اقتصادی کوثر به ۲۲۰۰ میلیاد تومان

  • کد خبر : 82571
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
افزایش سود عملیاتی سازمان اقتصادی کوثر به ۲۲۰۰ میلیاد تومان

سود عملیاتی سازمان اقتصادی کوثر در پایان سال ۹۹ حدود ۲۰۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ به عدد ۵۶۰ میلیارد تومان رسید که اکنون این رقم به ۲۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

علیرضا ملاحتی – ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه با تاکید بر مطلب فوق گفت: این افزایش با توجه به مولدسازی اموال راکد که شرط مهار تورم است حاصل شده و شرکت های تابعه سازمان بین ۲ تا ۵ برابر سوددهی داشته اند.

بخش صنعت کوثر در سال مالی گذشته حدود ۱۵۰ میلیارد تومان سود داشت که امسال این رقم به ۶۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. همچنین در بخش معادن کوثر رقم ۳۰ میلیاردی سال گذشته به ۱۱۰ میلیارد تومان سود در امسال رسید. در نتیجه هرجا که تولید، رشد پیدا کرد بالطبع مهار تورم نیز رخ خواهد داد. 

وی افزایش تولید گوشت را یکی از برنامه های سال جاری این سازمان بیان کرد و گفت: درحال حاضر این سازمان بین ۱۵ تا ۲۰ هزار تن گوشت تولید می کند که هدفگذاری امسال ما برای ماههای آتی تولید ۱۲۰ هزار تن گوشت کشور است. این افزایش تولید در جهت سیاست مهار تورم و با مشارکت بخش خصوصی انجام خواهد گرفت.

امسال شاهد آغاز بکار سیکل ترکیبی نیروگاه زاگرس کوثر خواهیم بود. این عملیات نیروگاهی با توجه به قراردادی که بزودی با شرکت مپنا منعقد خواهد شد اجرایی می شود. لذا در جهت سیاست مولدسازی، یک زمین بلااستفاده به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان به مپنا داده می شود و در عوض نیروگاه زاگرس به سیکل ترکیبی تبدیل می شود به عبارتی هدر رفت انرژی کاهش و ظرفیت تولید برق این نیروگاه به بیش از دوبرابر افزایش خواهد یافت.

فخاری تصریح کرد: خرداد ماه امسال نیروگاه بیوگازی سازمان اقتصادی کوثر در قزوین راه اندازی خواهد شد. این نیروگاه با فضولات دامی شرکت کشت و صنعت شریف آباد تولید برق خواهد داشت. همچنین تولید کودهای جامد و مایع در دستور کار امسال است که قابلیت صادرات به دیگر کشورها را هم دارد.

وی با اشاره به برنامه هوشمندسازی فعالیت های سازمان اقتصادی کوثرگفت: این سازمان نیاز مبرم به حضور دانشگاه ها برای افزایش بهره وری دارد که تاکنون قراردادهای متعددی با دانشگاه های مختلف منعقد کرده است. برای نمونه، با همکاری دانشگاه تهران و احداث چند فارم آزمایشگاهی جوجه توانستیم ضریب تبدیل یک و هشت دهم را به یک و نیم افزایش دهیم و ضریب تلفات ۵ درصد جوجه ها را به دو و نیم درصد کاهش دهیم. از این گذر، سود ۱۵۰ میلیارد تومانی شرکت مرغ زربال به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با شاره به حضور شرکت های این سازمان در بورس، گفت: در حال حاضر ۸ شرکت سازمان اقتصادی کوثر در بازار سرمایه و بورس حضور دارند و امسال نیز چند شرکت دیگر مانند زربال، شرکت معادن، جمکو، سیمکات، دیزپاد و تعدادی دیگر نیز در صورت آماده بودن بسترهای لازم مالی وارد بازار سرمایه و بورس خواهند شد.

فخاری تاکید کرد: بر اساس تکلیف و دستور دولت، امسال مکلف شدیم که یک میلیون تن مصرف نهاده های دام و طیور خود را به صورت مستقیم وارد کنیم. این امر به حذف واسطه گری و بالطبع به مهار تورم در بخش گوشت دام و طیور منجر خواهد شد.

وی تصریح کرد: در ادامه اجرای سیاست ابلاغی مولدسازی، ۹ واحد آپارتمانی یک شرکت معدنی کوثر را فروخته و با درآمد آن در ۲ استان به اکتشاف معدنی پرداختیم که خوشبختانه به رگه هایی از فلزات گرانبها رسیده ایم که به هیچ عنوان تناسب آنچه فروخته شده با آنچه کشف شده قابل مقایسه نیست. همچنین ۴ واحد آپارتمانی را فروخته و ۱۳۰۰ واحد آپارتمانی را در دستور ساخت داریم. یا در ادامه همین سیاست،  چندین شرکت زیان ده سازمان در شرکت های بزرگتر ادغام شدند که خوشبختانه به سودآوری رسیده اند. این یعنی مولدسازی.

مدیرعامل سازمان کوثر با انتقاد از برخی مدیران دولتی در خصوص بی تفاوتی و حتی مقاومت در برابر سیاست ابلاغی دولت مبنی بر مولدسازی اموال و دارایی های راکد گفت: بسیاری از مدیران بخش دولتی جرأت تصمیم گیری ندارند و از پاسخگویی هراس دارند لذا به حفظ وضع موجود دارایی های بلااستفاده و راکد اعتقاد دارند و حتی معتقدند که مهار تورم امکان پذیر نیست.

فخاری افزود: مدیری که برای او ارزش افزوده ملک و زمین در طول زمان مهم باشد نه تنها مدیر نیست بلکه از علم مدیریت روز جهان تحت عنوان مولدسازی دارایی های راکد، بی بهره است. به علاوه احتمال افزایش فساد مالی در اینگونه مدیریت ها که اعتقادی به مولدسازی اموال راکد ندارند، بیشتر است.

وی ادامه داد: متاسفانه دیده می شود که برخی از مدیران برای حفظ منافع موجود با نیت قربت الی الله در مقابل عملکرد مدیران جوان، حزب الهی و کاربلد که قصد رشد و مولدسازی دارایی راکد را دارند، سنگ اندازی می کنند. این مدیران با ممانعت از ورود بخش خصوصی به عرصه تولید، عملا اصل ۴۴ قانون اساسی را تضعیف و ناکارآمد کرده اند.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با بیان اینکه بنده دنیا و آخرت خود را به ناکارآمدی مدیران زیان ده نمی فروشم، گفت: در سازمان اقتصادی کوثر با هیچ مدیری تعارف نداریم. همانگونه که مدیرانی که سود ۳ برابر نسبت به برنامه خود داشته اند تشویق شدند، مدیرانی که بیش از ۱۵ درصد دچار انحراف بودجه شدند نیز کارت زرد دریافت کردند.

فخاری افزود: حفظ بیت المال، افزایش تولید و انجام تعهدات برای ما ارزشمند است و اگر مدیری نتواند این سه اصل را رعایت کند کنار گذاشته می شود.

http://tejaratava.ir/?p=82571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.