• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

افزایش سن واحدهای مشمول تسهیلات یکم

  • کد خبر : 12709
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
افزایش سن واحدهای مشمول تسهیلات یکم

به گزارش تجارت آوا به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا ، دکتر شایان مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد به تازگی و به دنبال یک مصوبه جدید، یک شرط از شروط تعیین شده برای متقاضیان خانه‌اولی به منظور استفاده از تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم تسهیل شده است. وی در این باره اعلام […]

به گزارش تجارت آوا به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا ، دکتر شایان مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد به تازگی و به دنبال یک مصوبه جدید، یک شرط از شروط تعیین شده برای متقاضیان خانه‌اولی به منظور استفاده از تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم تسهیل شده است.

وی در این باره اعلام کرد: همزمان با فرا رسیدن دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در بانک مسکن مصوب شده است، سقف سنی آپارتمان‌های مسکونی مشمول استفاده از تسهیلات مسکن از محل صندوق‌پس‌انداز مسکن یکم افزایش یافته است.

وی افزود: این میزان افزایش سقف سنی مربوط به واحدهای مسکونی که خانه‌اولی‌ها قصد دارند تا با استفاده از تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق یکم اقدام به خرید آن‌ها کنند، معادل ۵ سال است.

شایان تصریح کرد: به این ترتیب سقف سنی واحدهای مسکونی مشمول استفاده از تسهیلات مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم از ۲۰ سال به ۲۵ سال افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح صندوق پس انداز مسکن یکم در حال حاضر امکانپذیر نبوده و طرح مذکور صرفا مشمول متقاضیانی است که در گذشته حایز شرایط استفاده از تسهیلات حساب صندوق پس انداز مسکن یکم بوده ولی تاکنون امکان استفاده از این تسهیلات برای آنان فراهم نشده است.همچنین این اقدام مربوط به خرید واحدهای مسکونی در بافت‌های معمولی شهر است و شامل واحدهای مسکونی واقع در بافت‌های فرسوده نمی‌شود. این در حالی است که متقاضیان خرید واحدهای مسکونی واقع در بافت‌های فرسوده در صورتی که در فرآیند خرید این واحدها از تسهیلات مسکن از جمله تسهیلات یکم استفاده کنند از مشوق‌های دیگری همچنین نرخ سود کمتر در مقایسه با تسهیلات پرداخت شده برای خرید مسکن در بافت‌های فرسوده برخوردار هستند.

به گزارش هیبنا، مصوبه اخیر در خصوص افزایش سقف سنی آپارتمان‌های مسکونی که متقاضیان خانه‌اولی برای خرید آن‌ها از تسهیلات مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم استفاده خواهند کرد برای حمایت از تقاضای مصرفی و خانه‌اولی در بازار معاملات مسکن به تصویب رسیده است.

بانک مسکن در تلاش برای تسهیل شرایط خانه‌دار شدن این گروه از متقاضیان و خانه‌اولی‌هایی که به رغم برخورداری از امتیاز دریافت تسهیلات از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم به دلیل جهش قیمت مسکن موفق به ورود بازار نشدند در اقدام اخیر سقف سنی واحدهای مشمول استفاده از این تسهیلات را از ۲۰ سال به ۲۵ سال افزایش داد.

این اقدام به دلیل قیمت مناسب‌تر واحدهای مسکونی قدیمی‌سازتر در مقایسه با واحدهای مسکونی با عمربنای کمتر صورت گرفته است. از این طریق برخی از خانه‌اولی‌ها می‌توانند نیاز خود به خرید مسکن در بازار را برطرف کنند. طی حداقل یکسال و نیم گذشته، میزان استقبال متقاضیان مصرفی از واحدهای مسکونی با عمربنای بیشتر به دلیل مناسب‌تر بودن قیمت این واحدها در مقایسه با واحدهای نوساز یا کم‌سن و سال افزایش یافته است.

http://tejaratava.ir/?p=12709

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.