• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
7
مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت فن‌آوا برگزار شد

افزایش سرمایه ۱۳۲ میلیارد تومانی به تصویب مجمع رسید

  • کد خبر : 39386
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
افزایش سرمایه ۱۳۲ میلیارد تومانی به تصویب مجمع رسید
مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام گروه فن‌آوا با دستور جلسه افزایش سرمایه شرکت روز یکشنبه مورخ هفتم آذرماه 1400 با حضور 31/97 درصد سهامداران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حمیدرضا نائینی مدیرعامل گروه فن‌آوا گزارشی از برنامه‌ توجیهی گروه فن‌آوا برای این افزایش سرمایه ۱۳۲ میلیارد تومانی ارائه کرد.

نائینی در بخش اول سخنان خود به اهمیت شرکت‌های حوزه ICT در جهان اشاره و بیان کرد که این شرکت‌ها سهم ۳۳ درصدی از سهم بازار ۱۰۰ شرکت برتر جهان را به خود اختصاص داده است.

به گفته نائینی، گروه فن‌آوا قصد دارد یکی از ۱۰ شرکت برتر حوزه ICT تا سال ۱۴۰۴ باشد و در این مسیر طبق چشم‌اندازی که این شرکت تا سال ۱۴۰۲ برای خود ترسیم کرده قصد دارد افزایش سرمایه خود را در سه بخش توسعه کسب‌وکارهای کنونی این شرکت، سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای جدید و در آخر سرمایه‌گذاری خطرپذیر تقسیم کند.

طبق گفته‌های مدیرعامل گروه فن‌آوا ۷۰ درصد این افزایش سرمایه در بخش توسعه کسب‌وکارهای گروه فن‌آوا صرف خواهد شد. در این رسته اصلی‌ترین بخش سرمایه‌گذاری نیز در حوزه پرداخت الکترونیک خواهد بود که ازجمله آن می‌توان به نوسازی پایانه‌های فروشگاهی و سرمایه‌گذاری در حوزه پوز و عرضه صندوق‌های فروشگاهی در جهت افزایش سهم بازار این شرکت اشاره کرد. همچنین ازجمله دیگر برنامه‌های این شرکت در بخش توسعه ابزارهای جدید پرداخت و عرضه اپلیکیشن موبایلی است.

بخش دیگری از این سرمایه‌گذاری نیز به سمت راهکار‌های مبتنی بر مراکز داده در نظر گرفته‌شده است که گروه فن‌آوا قصد دارد تجهیزات زیرساختی و مراکز داده خود را ارتقا دهد. در بخش دیگر نیز این شرکت قصد دارد در جهت تأمین برق سالم و راهکارهای مبتنی بر امنیت قدم بردارد. از سویی دیگر این شرکت به دنبال ارتقای سیستم سخت‌افزاری خود باهدف ورود به کسب‌وکارهای مبتنی بر ارتباطات ماهواره‌ای، بازارهای خارجی و توسعه خدمات ماهواره‌ای است. به گفته مدیرعامل گروه فن‌آوا متوسط دوره بازگشت سرمایه در بخش توسعه کسب‌وکارها دو سال در نظر گرفته‌شده است.

۲۰ درصد افزایش سرمایه متمرکز در حوزه کسب‌وکاری جدید (NBL)

طبق برنامه در نظر گرفته‌شده ۲۰ درصد از میزان افزایش سرمایه برای سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای جدید در نظر گرفته‌شده است که هدف‌گذاری آن حوزه کسب‌وکاری جدید (NBL) است که گفته می‌شود اصلی‌ترین اقدام در این بخش ایجاد سامانه مالیاتی کشور در نظر گرفته‌شده است و مدت‌زمان بازگشت اصل سرمایه نیز حدود ۴ سال است.

۱۰ درصد دیگر این افزایش نیز برای سرمایه‌گذاری خطرپذیر در نظر گرفته‌شده است که مرکز نو‌آوری نواتک با تمرکز بر حوزه‌های فین‌تک، هوشمند سازی و امنیت نقش جدی را در این بخش ایفا می‌کند. در این بخش بازگشت سرمایه ۵ سال در نظر گرفته‌شده است.

طبق گزارشی که هیئت‌مدیره‌ فن‌آوا به مجمع عمومی ارائه داده است این افزایش سرمایه از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی است.

در پایان این نشست افزایش سرمایه ۱۳۲ میلیارد تومانی گروه فن‌آوا به رأی گذاشته شد و بارأی ۷۵ درصد حاضران در این مجمع به تصویب رسید. همچنین با اصلاح بند ۵ اساسنامه نیز سرمایه شرکت از ۸۸ میلیارد تومان به ۲۲۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. طبق جزئیات مطرح‌شده در این نشست حدود ۲۱ میلیارد تومان از این افزایش سرمایه مربوط به مطالبات حال شده شرکت و حدود ۱۱۱ میلیارد تومان آن نیز آورده نقدی است.

http://tejaratava.ir/?p=39386

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.