• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3
مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان:

افزایش ارزش سهام شرکت فولاد خوزستان در بازار سرمایه

  • کد خبر : 72813
  • ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
افزایش ارزش سهام شرکت فولاد خوزستان در بازار سرمایه
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با اشاره به ارزش سهام این شرکت در بازار سرمایه، گفت: با توجه به طرح های توسعه ای و برنامه ریزی های شرکت فولاد خوزستان، اطمینان داریم سهام این شرکت در بازار سرمایه‌ ارزش افزوده بیشتری خواهد داشت.

امین ابراهیمی در حاشیه چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در پاسخ به سوال خبرنگار دنیای معدن، افزود: با توجه به برنامه‌های شرکت فولاد خوزستان سهام این شرکت برای افزایش ارزش آن در بازار سرمایه ظرفیت‌های خوبی دارد، ولی با توجه به چالش‌های موجود در صنعت فولاد ارزش آن از ۱۰۰ همت به ۶۰ همت رسیده است، اما تلاش خواهیم کرد با اجرای برنامه های توسعه ای، سهام شرکت فولاد خوزستان در بازار سرمایه ارزش بیشتری کسب کند.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با بیان اینکه منابع عظیم معدنی و نیروی انسانی متخصص و جوانان ایران زمینه را برای توسعه بخش های صنعتی و فولادی در کشور فراهم کرده است، گفت: صنعت فولاد هم اکنون به عنوان یک صنعت مادر در تولید ناخالص داخلی کشور نقش مهمی را ایفا می کند.

 ابراهیمی اظهار داشت: پیش از این وابستگی صنعت فولاد در تامین مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز به کشورهای خارجی ۲۵ درصد بود اما با تلاش نیروی انسانی متخصص و توانمند ایرانی این عدد هم اکنون به یک هشتم رسیده است.

ابراهیمی افزود: تلاش برای بومی سازی تجهیزات با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار شرکت فولاد خوزستان قرار گرفته است به طوری که هم اکنون این شرکت با تولید ۳.۸ میلیون تن در سال بیش از ۲ میلیون تن آن را صادر کرده است که سه درصد ارزش صادرات محصولات کشور به صادرات شرکت فولاد خوزستان اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه شرکت فولاد خوزستان برای توسعه برنامه های خود با ۲۰۰ شرکت دانش بنیان همکاری لازم را دارد، اظهار داشت: با توجه به همکاری با این شرکت های دانش بنیان فولاد خوزستان در آینده از توسعه و پیشرفت خوبی برخوردار خواهد شد و هم اکنون بیش از ۲۵ هزار قطعه به ارزش ۷۰۰ میلیون یورو در شرکت فولاد خوزستان تجهیزات مورد نیاز بومی‌سازی شده است.

 وی گفت: امسال یک برنامه دیگری برای بومی سازی تجهیزات مورد نیاز شرکت فولاد  خوزستان در دستور کار دارد که با بررسی‌های انجام شده در ۹ ماهه سال جاری با یک برنامه ۱۰۰ میلیون یورویی توانستیم تا ۸۰ درصد این برنامه‌ها را در زمینه بومی سازی تجهیزات مورد نیاز عملیاتی کنیم .

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان تاکید کرد: متاسفانه در دو سال اخیر تامین انرژی  به چالش صنعت فولاد تبدیل شده است به طوری که هر سال اختصاص گاز مورد نیاز برای صنایع فولاد سازی محدودیت پیدا کرده است، در حالی که گاز به عنوان یک تکنولوژی تولید و  یک مزیت رقابتی تولید در صنایع فولاد سازی مطرح است.

ابراهیمی بیان کرد: کمبود انرژی و به خصوص قطعی گاز سبب شده است شرکت‌های فولادی که در شرق ایران قرار دارند تولید آنها به صفر برسد و هم اکنون ۴۰ درصد ظرفیت شرکت‌های تولید کننده آهن اسفنجی به علت کمبود و قطعی گاز بلا استفاده مانده است.

 ابراهیمی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است تا سال ۱۴۰۴ میزان تولید فولاد کشور به ۵۵ میلیون تن افزایش یابد که قرار است در این افق چشم انداز ۳۶ میلیون تن فولاد در کشور به مصرف داخلی بر  ۱۹ میلیون تن آن به کشورهای خارجی صادر شود که این می‌تواند درآمدهای خوبی را برای صنعت فولاد و کشور ایجاد کند.

 ابراهیمی افزود: ما اعتقاد داریم که اقتصاد یک موجود زنده است و بازار نیز بر اساس عرضه و تقاضا باید  به فعالیت خود ادامه دهد و قیمت‌گذاری دستوری می تواند  مشکلات زیادی را برای صنایع بزرگ و به خصوص صنعت فولاد کشور به وجود آورد.

http://tejaratava.ir/?p=72813

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.