• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

افتخار، پشت افتخار در مجامع بانک ملت؛ تقسیم ۱۰۰ ریال سود به ازای هر سهم و تبدیل بانک ملت به بزرگ ترین بانک بورسی کشور

  • کد خبر : 56161
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵
افتخار، پشت افتخار در مجامع بانک ملت؛ تقسیم ۱۰۰ ریال سود به ازای هر سهم و تبدیل بانک ملت به بزرگ ترین بانک بورسی کشور

مجامع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده بانک ملت به عنوان نخستین بانک اصل چهل و چهاری، با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد و با تقسیم ۱۰۰ ریال سود به ازای هر سهم و همچنین افزایش ۵۵ هزار میلیارد ریالی سرمایه و تبدیل این بانک به بزرگ ترین بانک بورسی کشور، به کار خود پایان داد.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بانک ملت، در مجمع عمومی عادی سالیانه که به ریاست مسعود نصر اصفهانی رییس هیات مدیره و نظارت قربان اسکندری مدیرکل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی و سلحشور به عنوان نماینده سهامداران عمده و همچنین دبیری سیدمحمد نورمحمدحسینی مدیرکل حقوقی بانک ملت برپا شد، گزارش عملکرد هیات مدیره در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ مورد تایید سهامداران قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، از کل سود حاصله معادل ۱۵۸ هزار میلیارد ریال، ۱۱۳ هزار میلیارد ریال آن به عنوان سود تسعیر بر اساس بخشنامه بانک مرکزی غیرقابل تقسیم، اعلام شد و از ۳۹ هزار میلیارد ریال سود قابل تقسیم، تقسیم ۱۰۰ ریال به ازای هر سهم به تصویب سهامداران رسید و مقرر شد تا بقیه این سود پس از تایید مراجع قانونی، صرف افزایش سرمایه شود.
انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی و تعیین روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه های کثیرالانتشار برای درج آگهی های مجمع، از دیگر مصوبات جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه بانک ملت بود.
همچنین در مجمع عمومی فوق العاده بانک ملت که به ریاست قربان اسکندری مدیرکل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد و نظارت سلحشور و امیدقائمی نمایندگان سهامداران عمده و همچنین دبیری سیدمحمد نورمحمدحسینی مدیرکل حقوقی بانک ملت برپا شد،  سهامداران بر افزایش ۵۵ هزار میلیارد ریالی سرمایه این بانک و رسیدن سرمایه بانک از ۲۰۷٫۰۴۳  میلیارد ریال به ۲۶۲٫۰۴۳ میلیارد ریال از محل سایر اندوخته ها مهر تایید زدند تا بدین ترتیب این بانک به بزرگ ترین بانک بورسی کشور تبدیل شود.
در این مجمع که برای نخستین بار پس از بروز پاندمی کرونا با حضور سهامداران برپا شد، نمایندگان حوزه مالی بانک ملت به سوالات سهامداران درباره گزارش عملکرد هیات مدیره و همچنین بندهای حسابرسی پاسخ گفتند.

http://tejaratava.ir/?p=56161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.